2021-08-24, 20:34
Bannlyst
Svenskar borde hålla ihop mer med sin kultur då vi är snyggare än invandrarna, och här är min åsikt:

Svenskar föds till liv
Svenskar hittar kärleken
Svenskar har skönt sex varje dag
Svenskar jobbar i sitt land
Svenskar föder barn
Svenskar dör av ålderdom tillslut

The circle of life, sverige behöver bevara detta.

Vad är det för funktion med invandring och deras kultur då? Svenskar är betydligt snyggare än dom invandrare som bor här, vi måste utvisa folk redan nu och hålla ihop med varandra vi svenskar.

Frågeställning:

Vad finns det för funktion med invandringen då?
Citera
2021-08-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla

Jo det ska jag förklara för dig Svenskarna vill inte jobba för skit löner städa, leverera pizza, köra taxi etc. Nej nej vi vill bli Youtube kändisar eller arbeta med sånt som passar ingen vill göra skitjobben det va därför vi röstade för det. Svenskar tycker väldigt högt om sig själva men vill inte få skit under naglarna.
Citera
2021-08-24, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikudo
Jo det ska jag förklara för dig Svenskarna vill inte jobba för skit löner städa, leverera pizza, köra taxi etc. Nej nej vi vill bli Youtube kändisar eller arbeta med sånt som passar ingen vill göra skitjobben det va därför vi röstade för det. Svenskar tycker väldigt högt om sig själva men vill inte få skit under naglarna.

Du har poäng.

Pizzabagare hjälper till i Sverige, men jag menar dom som är muslimer dom jobbar knappt i Sverige, varför tar vi emot fler? När svenskar är betydligt finare folk.

Youtube är en sak, visst är det roligt att videoblogga, ha ett roligt jobb som myndighetsperson eller liknande, men dessa invandrare börjar bli för många nu, dom är inte fina ens ändå.
Citera
2021-08-24, 21:09
Bannlyst
Citat:
Lögn
Citera
2021-08-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbogenbertil
Lögn

Så du är min städare alltså när kan du komma?
Citera
2021-08-24, 21:21
Bannlyst
Citat:
Så du är min städare alltså när kan du komma?
Din poäng kommer inte fram, tror du svenskarna strutsar runt i ballerina kläder på något dagis medan invandrarna svetsar stål eller? Finns väl svenskar som städar dem med
Citera
2021-08-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbogenbertil
Din poäng kommer inte fram, tror du svenskarna strutsar runt i ballerina kläder på något dagis medan invandrarna svetsar stål eller?

Men du kan inte jobba som städare eller?
Citera
2021-08-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Svenskar borde hålla ihop mer med sin kultur då vi är snyggare än invandrarna, och här är min åsikt:

Svenskar föds till liv
Svenskar hittar kärleken
Svenskar har skönt sex varje dag
Svenskar jobbar i sitt land
Svenskar föder barn
Svenskar dör av ålderdom tillslut

The circle of life, sverige behöver bevara detta.

Vad är det för funktion med invandring och deras kultur då? Svenskar är betydligt snyggare än dom invandrare som bor här, vi måste utvisa folk redan nu och hålla ihop med varandra vi svenskar.

Frågeställning:

Problemet för svensken är bland annat att den inte har någon egentlig mening med sitt liv. Svenskens föreställningar om tillvaron går ut ungefär på att den ska samla på sig maximalt med ägodelar och sexpartners och möjligtvis resor och "upplevelser" under den tiden den lever sen är livet slut. Svenskens mening i tillvaron begränsas alltså till dens eget nuvarande eget tidsmässigt begränsade liv.

Människor som ser en mening i tillvaron ser att de representerar en etnisk grupp och en kultur och möjligtvis religion som ska överföras från generation till generation. Meningen med livet är alltså större än individen.

Den enda av dina punkter som stämmer är att svenskar dör av ålderdom. Svenskar jobbar inte för sitt land eller grupp utan de jobbar för sig själv. Det är tveksamt om svenskar i allmänhet hittar någon kärlek eller föder barn.

Anledningen till att svensken blir undanskuffad av invandrare är att svensken lever och tänker på sätt som inte fungerar. Dessutom är svensken ganska oförmögen att till analysera sig själv för den enda tillvaro och tankesätt svensken vet om är den tillvaro den själv är van vid.
Senast redigerad av larsjohansson 2021-08-24 kl. 23:29.
Citera
2021-08-25, 20:33
Moderator
skunkensunes avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Integration och invandring
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem