2026-09-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Om gäddorna är oskyldiga spelar det väl ingen roll om de konfronteras?
Alla vet ju om att de är oskyldiga ändå?

Ja det har jag. Varför är det viktigt för dig?
Så du tycker man ska hänga ut oskyldiga människor hit och dit för andras nöje och och någras försörjning?
Då kan vi ju hänga ut vemsomhelst för vadsomhelst.
Viktigt för du tycks ha total nollkoll på hur tonåringar tänker och agerar, eftersom du tror på dumpens korkade och verklighetsfrämmande scenarier. Alternativt är du bara korkad.
Citera
2026-09-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Så du tycker man ska hänga ut oskyldiga människor hit och dit för andras nöje och och någras försörjning?
Då kan vi ju hänga ut vemsomhelst för vadsomhelst.
Viktigt för du tycks ha total nollkoll på hur tonåringar tänker och agerar, eftersom du tror på dumpens korkade och verklighetsfrämmande scenarier. Alternativt är du bara korkad.

Skillnaden är väl om du inte gjort något klandervärt så finns det ingen poäng att hänga ut någon.
Är vi överens om det?

Ska du inte berätta då, hur tänker tonåringar?

När argumenten tryter kommer personangreppen.
Citera
2026-09-29, 20:22
Medlem
Citat:
Skillnaden är väl om du inte gjort något klandervärt så finns det ingen poäng att hänga ut någon.
Är vi överens om det?

Ska du inte berätta då, hur tänker tonåringar?

När argumenten tryter kommer personangreppen.
Tonåringar träffar inte dumpens flodhästar som för dem är helt okända. Än mindre skulle de påstå att flodhästarna är sexiga och snygga. De svarar helt enkelt inte alternativt blockerar de gäddan.
Så ser verkligheten ut även om du vägrar inse det.
Det var antingen har du nollkoll eller är du helt enkelt korkad är inget personangrepp. Jag uttryckte inte explicit att du var korkad , utan det fanns ett alternativ.
Hänga ut alla som är klandervärda? Fötter på säten, komma sent till möten, tala högt i telefon i bussar ,skattefusk etc är också klandervärt. Internet skulle svämma över om klandervärd var kriteriet för uthängningar.
Citera
2026-09-29, 20:28
Medlem
Citat:
Tonåringar träffar inte dumpens flodhästar som för dem är helt okända. Än mindre skulle de påstå att flodhästarna är sexiga och snygga. De svarar helt enkelt inte alternativt blockerar de gäddan.
Så ser verkligheten ut även om du vägrar inse det.

Det var antingen har du nollkoll eller är du helt enkelt korkad är inget personangrepp. Jag uttryckte inte explicit att du var korkad , utan det fanns ett alternativ.
Hänga ut alla som är klandervärda? Fötter på säten, komma sent till möten, tala högt i telefon i bussar ,skattefusk etc är också klandervärt. Internet skulle svämma över om klandervärd var kriteriet för uthängningar.

Fattar inte din logik. Eftersom scenariot är osannolikt så borde de avstå från det?
Tänk om polisen fick fast massa skurkar men metoden var så osannolik. Alltså ingen skurk skulle gå på den fällan. Ändå fångade de in folk på daglig basis. Ska de sluta med det då?
Men din lösning är att Dumpen spelar mer svårflörtade. Då skulle du vara nöjd?

Sedan ser ju verkligheten ut lite så om du kollar på Tiktok eller IG. Folk blir filmade utan att de vill det pranks etcetera. Kanske dags för dig att vakna, internet svämmar redan över med sådana videos.
Citera
2026-09-29, 20:36
Medlem
Citat:
Fattar inte din logik. Eftersom scenariot är osannolikt så borde de avstå från det?
Tänk om polisen fick fast massa skurkar men metoden var så osannolik. Alltså ingen skurk skulle gå på den fällan. Ändå fångade de in folk på daglig basis. Ska de sluta med det då?
Men din lösning är att Dumpen spelar mer svårflörtade. Då skulle du vara nöjd?

Sedan ser ju verkligheten ut lite så om du kollar på Tiktok eller IG. Folk blir filmade utan att de vill det pranks etcetera. Kanske dags för dig att vakna, internet svämmar redan över med sådana videos.
Ja, varför lansera något som är verklighetsfrämmande. Jag förstår inte svamlet om polisen . Kan du utveckla och tydliggöra?
Jaha ,så nu är dumpen förvandlats till lite pranks.? Intressant perspektiv.
Citera
2026-09-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ja, varför lansera något som är verklighetsfrämmande. Jag förstår inte svamlet om polisen . Kan du utveckla och tydliggöra?
Jaha ,så nu är dumpen förvandlats till lite pranks.? Intressant perspektiv.

För att komma någon vart i den här debatten.
Du vill att Dumpen blir mer svårflörtade och beter sig som tonåringar gör?

Exemplet med polisen handlar om att de tar fast skurkar med en metod. Bör de sluta med den därför den inte är trovärdig även fast skurkar åker fast?

Exemplet med pranks var bara att klargöra att internet svämmar redan över med exemplen du gav. Angående att vara klandervärd.
Citera
2026-09-29, 20:52
Medlem
Citat:
För att komma någon vart i den här debatten.
Du vill att Dumpen blir mer svårflörtade och beter sig som tonåringar gör?

Exemplet med polisen handlar om att de tar fast skurkar med en metod. Bör de sluta med den därför den inte är trovärdig även fast skurkar åker fast?

Exemplet med pranks var bara att klargöra att internet svämmar redan över med exemplen du gav. Angående att vara klandervärd.
Vilken icke trovärdig metod använder polisen menar du? Känner du till någon.?
Ja, om dumpen skulle bete sig som verkliga tonåringar skulle chattloggen bara bestå av ett Hej! från gäddan och inget mer.
Citera
2026-09-29, 21:00
Medlem
Citat:
Vilken icke trovärdig metod använder polisen menar du? Känner du till någon.?
Ja, om dumpen skulle bete sig som verkliga tonåringar skulle chattloggen bara bestå av ett Hej! från gäddan och inget mer.

Finns nog många. Kriminella kan nog lukta till sig polisen på långt håll.
Inbillar du dig att polisen alltid är framgångsrika när de jagar brottslingar?
Sedan finns de nog rätt många korkade brottslingar som åker fast titt som tätt.

Om du läser loggarna försöker ofta gäddorna locka med att köpa ut alkohol/droger/cigaretter.
Det är nog sånt även "riktiga" tonåringar också nappar på.
Jag har då läst om sådana rättsfall i alla fall.
Citera
2026-09-29, 21:10
Medlem
Citat:
Finns nog många. Kriminella kan nog lukta till sig polisen på långt håll.
Inbillar du dig att polisen alltid är framgångsrika när de jagar brottslingar?
Sedan finns de nog rätt många korkade brottslingar som åker fast titt som tätt.

Om du läser loggarna försöker ofta gäddorna locka med att köpa ut alkohol/droger/cigaretter.
Det är nog sånt även "riktiga" tonåringar också nappar på.
Jag har då läst om sådana rättsfall i alla fall.
Jaha, så polisen sysslar med många icke trovärdiga metoder.? Således borde det vara ett ärende hos riksrevisionsverket , för det är ju slöseri med skattemedel.
Återspeglar det 838 gäddor och vilken ålder var det på försäljarna?
Ingen tonåring ställer upp på ett knull med dumpens flodhästar för ett paket cigg. Vad lever du i för värld??
Citera
2026-09-29, 21:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så du menar på allvar att det kan jämföras med en massmördare?
De rekommenderar ju t.om. gäddorna att söka hjälp vid konfrontationerna. Plus anhörighjälp.
Så dit argument haltar en smula.
Det jag inte förstår är att de träffat dem öga mot öga och pratat med dem, chattat med dem och brytt sig mindre. De måste vara känslomässigt störda, liknande just en mördare. Och sedan typ håna de anhöriga, frånsäga sig allt ansvar.
Citera
2026-09-29, 21:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Jag är en riktig lurig fisk. Kan du skriva några fler inlägg liljan? Du är på 45 nu och jag önskar skicka dig ett meddelande men det går inte förrän du uppnått 50st. Gå in och spamma lite i tråden om det där fartyget som körde på den lilla båten där två personer omkom.

On topic: om inte dumpen får in swisharna genom att lägga publicera gäddorna så kan de ju inte fortsätta. Det är ett måste. Annars hade vi haft fem gäddor och så hade sagan varit slut. Nu är det ju massor med folk som lagförts och offer som fått upprättelse. Ni som är motoriska motståndare mot "pundare" måste ju vara glada över den där gäddan som hade 100kg knark hemma som åkte pga. Dumpen.

Massor? Ge oss en siffra.
Citera
2026-09-29, 21:44
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Massor? Ge oss en siffra.
Jag har ingen siffra. Hör med Sara hon brukar vara snabb på att svara. Det är baserat på alla inlägg de skriver ganska ofta om olika gäddor som ska upp i rätten för jämnan. De har en avdelning på dumpen, länk nedan men när jag går igenom den är det drösvis som saknas. Sen är det ju många som polisen utreder där det inte gått till domstol än. Riktigt synd att listan inte är komplett. Det är otaliga gånger man blivit besviken på att konfrontationen bara blir ett gripande och inte en massa gött gafflande av gäddan även om det såklart är bättre att de grips.

https://dumpen.se/category/hall-of-shame/domda-sexualforovare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in