Citat:
Du förminskar överlevares situation och väljer att stå på gäddornas och eventuell familjs sida.
Det som uppnås av det ser du framför dig just nu. Det blir debatt om det, folk pratar om det.
Du kanske skulle kolla på merparten av artiklarna innan du uttalar dig.
Det är bara att se på rättsväsendet(jag menar inte att Dumpen är det). I rättsförhandlingar.
Där kommer offer ut och blir offentlig handling i många fall.
Det hindrar inte domstolen från att ha förhandlingen.
Ska man inte ha förhandlingar p.g.a. anhöriga kan hängas ut eller bli offentlig handling på andra sätt?
Förstår inte uppsåtet till att förfalska historier kring övergrepp på Dumpen. Men du kanske vet?
Det som uppnås av det ser du framför dig just nu. Det blir debatt om det, folk pratar om det.
Du kanske skulle kolla på merparten av artiklarna innan du uttalar dig.
Det är bara att se på rättsväsendet(jag menar inte att Dumpen är det). I rättsförhandlingar.
Där kommer offer ut och blir offentlig handling i många fall.
Det hindrar inte domstolen från att ha förhandlingen.
Ska man inte ha förhandlingar p.g.a. anhöriga kan hängas ut eller bli offentlig handling på andra sätt?
Förstår inte uppsåtet till att förfalska historier kring övergrepp på Dumpen. Men du kanske vet?
Jag vet faktiskt inte hur många gånger jag behövt skriva det här nu, både till dig och andra.
Jag står på offrets och familjens sida. Jag försvarar inte det den uthängda personen gjort. Det jag kritiserar är arbetsmetoden som används och de konsekvenser den får för människor runt omkring. Det är två helt olika saker, även om vissa verkar ha väldigt svårt att skilja på dem.
Har du någon aning om hur mycket jag faktiskt tagit del av? Om jag läst en publicering, tio, hundra eller tusen?
Och det är ju dessutom inte där min huvudsakliga kritik ligger. Jag sitter inte och recenserar varje enskilt fall i detalj. Det jag kritiserar är själva arbetsmetoden, alltså den offentliga exponeringen och följdverkningarna av den.
Framför allt att människor som inte själva är involverade drabbas hårdare än nödvändigt, och att den typen av offentlig exponering i vissa fall också kan påverka hur trovärdighet och bevisvärde uppfattas senare i rättsliga sammanhang.
Det är den större principfrågan jag pratar om, inte enskilda publiceringar på deras hemsida.
Jag är emot kvinnomisshandel, bland annat.
Men betyder det att jag måste gå igenom varje enskilt fall av kvinnomisshandel för att överhuvudtaget kunna ha en åsikt om frågan i stort? Självklart inte.
Man kan mycket väl landa i att det är något som är fel, utan att ha detaljstuderat varje enskilt ärende som någonsin dokumenterats. Det är ju så de flesta människor faktiskt förhåller sig till olika typer av frågor. Även du.
Citat:
Det där var inte ett svar på frågan om du litar blint på allt som publiceras på nätet, det var en helt ny fråga. Svara på den först, så kan vi fortsätta med dina följdfrågor sen.