Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 21:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
Det är nästan imponerande att se den mentala gymnastik som pågår i den här tråden. Ni är flera skribenter här som slår knutar på er själva i era vildsinta försök att förvandla grova övergrepp till någon sorts liberal rättighetsfråga, så detta liknar mest en absurd cirkusföreställning.

Ni försöker intellektualisera drifter som samhället, av extremt goda och rationella skäl, har dragit en knivskarp gräns mot. Ni kan fortsätta fila på era definitioner, fokusförflytta och göra personangrepp och leta kryphål i andra debattörers och Dumpenföreträdares moral tills ni blir blåa i ansiktet. Det ändrar inte det faktum att ert resonemang bottnar i en total brist på empati och en grotesk vilja att exploatera de som inte kan försvara sig. Samhället har inte förbjudit sex med minderåriga för att vara “trångsynt”, utan för att prioritera barns faktiska liv och hälsa framför vuxnas sjuka behov av att rättfärdiga det oförsvarbara.

Ni kan rada upp hur många kvasifilosofiska argument som helst, men de faller alla på tre grundläggande punkter.
Maktobalans och samtycke:
Det finns ingen jämlikhet mellan ett barn och en vuxen. Ett barn saknar den kognitiva och emotionella mognaden att förstå konsekvenserna av sexuella handlingar eller att ge ett giltigt samtycke. Att påstå något annat är inte bara biologiskt felaktigt, det är ett sätt att manipulera verkligheten för att rättfärdiga sina egna sjuka behov.

Långvariga skador:
Vi har decennier av forskning och miljontals vittnesmål från drabbade som visar på de förödande psykiska och fysiska skador som sexuella kontakter med vuxna orsakar barn. Att ignorera denna empiri för att istället fokusförflytta och välja att diskutera abstrakta teorier eller gå till diverse personangrepp är ett hån mot alla offer.

Samhällets skyddsplikt:
Lagstiftningen finns till för att skydda de svagaste mot de starkare. Barn är en skyddsvärd grupp just för att de befinner sig i en utvecklingsfas. Samhällets moraliska kompass mäts genom hur vi skyddar våra barn, inte genom hur väl vi kan vrida på ord för att vilja tillåta gränslöshet.

Ert letande efter kryphål för att normalisera det onormala ändrar inte det faktum att sexuella handlingar med barn är, och förblir, ett fundamentalt svek mot ett barns rätt till en trygg uppväxt. Det finns inget argument som kan trumfa ett barns rätt att slippa bli sexualiserat av vuxna.

Jag önskar er alla ett gott nytt år och hoppas slippa få se er på Dumpen.
Nu blandar du berättigat rättsmedvetande och Dumpen, har inte hävdat gäddor inte gjort fel, jag har hävdat Dumpen gör fel med sitt initierande och jag vet också att de inte alltid gör detta initialt.

Och de exponerar på olämpligt sätt, och med tanke på att barn är på Dumpen är det extra illa, oroar mig för hur barnen tolkar det de ser. De har tyvärr ingen som kan förklara det att vuxna ser dem som gud och varför de vill visa sig. Vet du- har du frågat några barn om det.

Och hur förklarar du att i EU och andra länder, där får man inte publicera som Dumpen gör. Om det nu vore så bra; just; okej; att göra som Dumpen, varför görs det inte och varför får det inte göras som Dumpen gör. Fundera på det.
Citera
2025-12-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nu blandar du berättigat rättsmedvetande och Dumpen, har inte hävdat gäddor inte gjort fel, jag har hävdat Dumpen gör fel med sitt initierande och jag vet också att de inte alltid gör detta initialt.

Och de exponerar på olämpligt sätt, och med tanke på att barn är på Dumpen är det extra illa, oroar mig för hur barnen tolkar det de ser. De har tyvärr ingen som kan förklara det att vuxna ser dem som gud och varför de vill visa sig. Vet du- har du frågat några barn om det.

Och hur förklarar du att i EU och andra länder, där får man inte publicera som Dumpen gör. Om det nu vore så bra; just; okej; att göra som Dumpen, varför görs det inte och varför får det inte göras som Dumpen gör. Fundera på det.

Spoiler: Det är nu Dumpen & Co brukar hänvisa till UK, USA o annat. Utan att reflektera över att det är utanför EU...
Citera
2026-01-01, 01:02
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Patrik Sjöberg svävar redan runt i yttre rymden:
Raketen heter koka:
https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=C-Fisxk6jUf6kChg

Puttar passar på att njuta av lite småflickor också.

Om jag fick en påse hemmakvällgodis varje gång den där länken spammades här skulle ahg kunna öppna godisaffär.
Citera
2026-01-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Om jag fick en påse hemmakvällgodis varje gång den där länken spammades här skulle ahg kunna öppna godisaffär.

Och resten av godiset kan du få av raketgäddan. Han lär ha tonvis med gammalt godis som han snott med hem, och försökt locka med.
Citera
2026-01-01, 01:32
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Patrik Sjöberg svävar redan runt i yttre rymden:
Raketen heter koka:
https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=C-Fisxk6jUf6kChg

Puttar passar på att njuta av lite småflickor också.

Det plus den "gömda" gäddan som nog lyckades köpa sig fri sänker Dumpens cred. (Gäddan som en fiskare filmade från sidan med mobilen när han konfronterades, men konfrontationen har aldrig lagts upp).
Citera
2026-01-01, 02:29
Medlem
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Farbror Flås låter som en gris där.
Citera
2026-01-01, 03:43
Medlem
Citat:
Du är en riktigt farlig idiot, som inbillar dig en massa saker som inte har med verkligheten att göra. Dumpen är en kriminell verksamhet, som snart kommer stängas ner, och alla som har arbetat för dem ställas inför rätta. För övrigt orkar jag inte diskutera med dig, du är totat ointressant.

Tråkigt. Jag har gillat att prata med dig. Känns jobbigt att du försvinner och hyser så negativa känslor mot mig. Men vet du vad ? Man kan få dyra rabattkort på Jula om man köper nåt billigt och samma sak på Ikea. Du vet det säkert redan men ville bara berätta kompis
Citera
2026-01-01, 15:19
Medlem
När de passerade 100 gäddor så trodde man att det skulle ta slut snart.
Nu är det över 700.

Hur kommer det sig att de fortsätter när dumpen finns? Är lusten att våldta barn så stor att de inte bryr sig i om de åker fast eller är de så jävla ointelligenta att de inte vet vad dumpen är?

En polare fick en nyanställd gubbe på 60 år som ny kollega. Chans till arbete på äldre dagar och bet utbildning men äcklet började tafsa på tonåringarna och fick gå direkt. Hur dum får man bli?
Citera
2026-01-01, 18:45
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Farbror Flås låter som en gris där.

Ett vildsvin skulle jag säga, han måste vara jätte nöjd med att det klippet ligger viralt.
Citera
2026-01-01, 18:53
Medlem
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ett vildsvin skulle jag säga, han måste vara jätte nöjd med att det klippet ligger viralt.
Tamgrisar och vildsvin låter i stort sett likadant. Ja han är nog väldigt nöjd och stolt över klippet... Nöff Nöff.
Citera
2026-01-01, 19:39
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Tamgrisar och vildsvin låter i stort sett likadant. Ja han är nog väldigt nöjd och stolt över klippet... Nöff Nöff.

Det har du nog rätt i. Dom där tjejerna var väl några som blev imponerade av hans kändisskap och följde med hem på efterfest så dom kunde skryta med det till sina kompisar dagen efter.
Citera
2026-01-01, 19:44
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffepoffe69
När de passerade 100 gäddor så trodde man att det skulle ta slut snart.
Nu är det över 700.

Hur kommer det sig att de fortsätter när dumpen finns? Är lusten att våldta barn så stor att de inte bryr sig i om de åker fast eller är de så jävla ointelligenta att de inte vet vad dumpen är?

En polare fick en nyanställd gubbe på 60 år som ny kollega. Chans till arbete på äldre dagar och bet utbildning men äcklet började tafsa på tonåringarna och fick gå direkt. Hur dum får man bli?

sexualdriften är en av dom starkaste drifterna hos människan. Och vid kamp mellan stora och lilla huvudet tycks det lilla ständigt vinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in