Citat:
Ursprungligen postat av
Machiavelly
Detta är typiskt svenska föräldrar. Tvingar ut sina egna barn! Fyfan vad efterblivet. Istället för att hjälpa sitt eget barn så hyr dom ut ditt rum eller så blir du utskickad.
Vilket jävla efterblivet föräldraskap. Svenska föräldrar är så jävla kalla mot sina egna barn. Det är också därför barnen låter sina föräldrar mögla bort i ålderdomshem som hämnd. Ja, den svenska synen på familjen är vidrig.
Lyckos personen som du citerade. Han fick föräldrar som tvingade honom spara 10.000kr i månaden & tog inte betalt för att låta människan bo med sin egna familj. Istället fick han jävligt mycket pengar och kunde sen kanske köpa ett hus eller lägenhet etc. Sen när han får barn så gör han samma för dom. Det är så livet går runt ditt dumme fanskap. Inte ska man slänga ut barnen vid 18 års ålder som om de vore en random luffare på stan.
Fick samma av mina päron när dom blir gamla så får dom mer än gärna bo hos mig så tar jag hand om dom som de tog hand om mig.
Mina föräldrar är även idag nu när jag är vuxen mina bästa vänner och jag spenderar mer än gärna tid med dom och hittar på saker.
Tror på det man ger får man tillbaks ger man en kall hand så får man tillbaks en kall hand precis som du skriver om ålderdomshemmen där många lämnas.