Citat:
Ursprungligen postat av
Sandalji
Ja, jag har hört talas om vapen (du är så underbart trevlig Merapi). Men saken är den att svenska polisen väldigt sällan använder dem. Om de 3 kvinnliga poliserna på asylboendet hade tagit fram sina pistoler, hade det aldrig gått som det gjorde.
Jag vet att män klarar av att arbeta som sjuksköterskor och att kvinnor klarar av att arbeta inom bygg. Men du kan väl inte på fullaste allvar mena på att de är lika kompetenta inom dessa områden, och att de generellt sett gillar att arbeta som det?
Jag börjar bli lite nyfiken på dig Merapi. Vad är din grej egentligen? Har du blått hår och allt? Har du varit i förhållande med män som har varit otrogna och/eller våldsamma? Detta är inte tänkt att låta nedlåtande. Men du verkar helt besatt av feminism. Jag har aldrig sett dig debattera någonting annat?
(Jag vet man blir så "undebart trevligt" bemött på detta forum, så man blir själv ett under av artighet. )
asylboendet? jag vet inte ens vad du pratar om där. men låt mig gissa, nån enskild polisiär händelse som gick åt helvete? och det var kvinnor som var poliser!!!! Ja jippe! titta BEVIS!!!
Hur skulle det vara om du kollade ALLA incidenter/ polisiär aktivitet som gått åt skogen och räknar vad folk hade mellan benen vid tillfället? Hur många kukar tror du du kommer upp till då? Vad med alla fall av polisiärt övervåld ex? där människor dött pga polisers inkompetens. Kukar? fittor? Vad tror du?
Eller ska polisiära fel plötsligt bara räknas OM det gäller fittor?
Och ja, jag anser självklart att manliga sjuksköterskor är lika kompetenta som kvinnliga dito, om de jobbat lika länge med samma saker, finns inget skäl att betvivla att män är omsorgstagande och duktiga med att vårda människor, och samma med bygg. Det kan möjligen finnas speciella områden/ kompetenser som skiljer mellan könen, men som helhet, inget problem.
Har du problem med att en man tar hand om dig då du är allvarligt sjuk? eller gå in i ett hus som en kvinna byggt? Är det fasen inte mer problem med hur du tänker då?
Jag har aktivt valt debattera feminism på detta forum. Det är ett val jag gjort för att jag vill jobba med feminism på sociala medier och jag ser en poäng att tjafsa med antifeminister, hur pantade vissa av dem nu än är på flashback. Det är sorgligt inse vilken nivå antifeminsiter är på, men så är det ju nu, och även dessa förtjänar en feminist att stångas mot istället för sedvanlig antifeministisk rundgång.