2021-08-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja ur ett rent ekonomiskt perspektiv har du rätt. Dock är det också en säkerhetsfråga för mig att inte ha samtliga finansiella uppgifter framme för allmän beskådan.

Ja om du inte kan göra en ombildning så är nog fonderna fast i firman ett tag till.
Citera
2021-08-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ja ur ett rent ekonomiskt perspektiv har du rätt. Dock är det också en säkerhetsfråga för mig att inte ha samtliga finansiella uppgifter framme för allmän beskådan.
Vilket de flesta företag har, så ser inte problemet. Vill du ändå använda EF, fördela verksamheten, lägg en del i ett AB och annat kvar i din EF. Om det är praktiskt möjligt beror mest på vad det är du sysslar med i företaget.
Citera
2021-08-25, 09:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Vilket de flesta företag har, så ser inte problemet. Vill du ändå använda EF, fördela verksamheten, lägg en del i ett AB och annat kvar i din EF. Om det är praktiskt möjligt beror mest på vad det är du sysslar med i företaget.
För de flesta företag är det imget problem men för mitt är det ett problem av skäl jag inte kan gå in på.
Citera
2021-08-25, 16:19
Medlem
Citat:
För de flesta företag är det imget problem men för mitt är det ett problem av skäl jag inte kan gå in på.
Även svårt att dela verksamheten mellan två företag, varav det ena är en EF?
Citera
2021-08-25, 17:28
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Även svårt att dela verksamheten mellan två företag, varav det ena är en EF?
Inte vad jag kommer på på rak arm. Jag gör egentligen bara en grej på min EF. Hade jag haft AB hade jag också hållt på med värdepapper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in