Citat:
Ursprungligen postat av
Cambria
Han var inspirerad av Moskéattacken i Christchurch och där gärningsmannen livesände omkring 17 minuter av attentatet. En av de 4 misstänkta,Tarrant skrev ett manifest som ger 21 års fängelse att bara läsa,kopiera eller ,inneha. Om 15 åringen har laddat ner manifestet ger alltså fängelse. Han hade gjort en lista på lärare och elever som han skulle avrätta och därav så många åtalspunkter. Att han inte genomförde planen tyder på att han inte är psykisk sjuk och kommer få fängelse.
Det ger fängelse i NZ.
I Sverige ger det väl fan inte fängelse för att man laddat hem en PDF. I så fall borde ju Mein Kampf ge fängelsestraff. Löjligt.
Sedan generellt:
Nu är jag redan gammal 90-talist, men för fan många killar ritade ju SS och nazi kors i skolan o skit hela tiden, ingen brydde sig. Det var lite "edgy" lite småkrimminelt liksom. Jag gjorde inte det då jag var väluppfostrad och väldigt rädd/blyg men inte fan blev jag upprörd eller tal om anmälan när andra gjorde det.
Sedan fick ju lärarna lyfta ut barn genom att dra upp dem i håret och släpa ut dem. Sett en lärarinna göra detta flertalet gånger mot den utlänsska spazz/damp ungen vi hade i klassen som störde alla. Ingen hade telefonen uppe heller för då tog läraren den direkt och man fick tillbaka den när dagen var slut.