2021-08-17, 10:51
Medlem
hbtq4lifes avatar
Times of Israel:
Citat:
With ‘Meaning of Hitler,’ Petra Epperlein and Michael Tucker seek to produce film about former German leader without contributing to Nazi Cinematic Universe

Jag ser fram emot att se filmen då jag själv tröttnat på Nazi Cinematic Universe.

David Irving ska vara med i filmen, men mest på skämt som jag förstår det.

Det har ju börjat komma tyska filmer med tyska människors upplevelser av kriget, bla, Våra fäder, våra mödrar och Der Hauptmann.

Börjar vi se ett annat synsätt på Hiler och Tredje riket? Är det dags begrava Djävulen Hitler och titta på det han gjorde ur ett sammanhangsperspektiv (vi vet inte om han hade slutat efter Danzig, men vi vet att krig med Sovjet var oundvikligt) istället för "han var ond helt enkelt"-perspektivet?

Det går bra att anklaga mig för att vara Hitler-älskare, men som vi börjat se biter det inte lika lätt. Jag älskar Hitler lika mycket som jag älskar Stalin, Mao och mitt ex, inte alls, dvs.
Citera
2021-08-17, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Times of Israel:

Jag ser fram emot att se filmen då jag själv tröttnat på Nazi Cinematic Universe.

David Irving ska vara med i filmen, men mest på skämt som jag förstår det.

Det har ju börjat komma tyska filmer med tyska människors upplevelser av kriget, bla, Våra fäder, våra mödrar och Der Hauptmann.

Börjar vi se ett annat synsätt på Hiler och Tredje riket? Är det dags begrava Djävulen Hitler och titta på det han gjorde ur ett sammanhangsperspektiv (vi vet inte om han hade slutat efter Danzig, men vi vet att krig med Sovjet var oundvikligt) istället för "han var ond helt enkelt"-perspektivet?

Det går bra att anklaga mig för att vara Hitler-älskare, men som vi börjat se biter det inte lika lätt. Jag älskar Hitler lika mycket som jag älskar Stalin, Mao och mitt ex, inte alls, dvs.

Ser du dig själv som en stadig nazist? eller möjligtvis bara en förankrad patriot?
Citera
2021-08-17, 12:00
Medlem
Har helt slutat se filmer om 2a värdskriget eller om Hitler, vinnaren har förfalskat skrivit historien.

De alierades krig mot civila tyskar är nog det största krigsbrott någonsin, jag tror att de onda vann andra världskriget.
Citera
2021-08-17, 12:20
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Ser du dig själv som en stadig nazist? eller möjligtvis bara en förankrad patriot?

Jag ser totalitärer som vill diktera hur vi ska leva våra liv, men de anser sig inte vara totalitärer då de:
1. bär inte hakkors (det ska vara regnbåge)
2. är omvända rasister, vita har alltid fel
3. vill göra sig av med oönskvärda (vita människor i form av födelsetal, speciellt vita män)
4. vill rasera samhället för att bygga sin utopi, vilket är en god uppoffring

De följer Hitler-Stalin-spelboken till punkt och pricka, de har bara bytt färg på symbolerna.
Citera
2021-08-17, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Jag ser totalitärer som vill diktera hur vi ska leva våra liv, men de anser sig inte vara totalitärer då de:
1. bär inte hakkors (det ska vara regnbåge)
2. är omvända rasister, vita har alltid fel
3. vill göra sig av med oönskvärda (vita människor i form av födelsetal, speciellt vita män)
4. vill rasera samhället för att bygga sin utopi, vilket är en god uppoffring

De följer Hitler-Stalin-spelboken till punkt och pricka, de har bara bytt färg på symbolerna.

Jojo, jag är riks vit och helsvensk 100% inte det jag säger. Jag frågade bara då jag blev nyfiken på vad som verkligen drog dig till detta i grund och botten. Eller om det enbart är av intresse för kulturen och inget annat.
Citera
2021-08-17, 14:36
Medlem
Farbaute666s avatar
För min del så skiljer jag mycket tydligt på Hitler och Tysklands krigsmakt och samhälle.

När det är krig och man blir inkallad i armén, så måste man kämpa som soldat, det är bara att gilla läget. Sak samma om man slåss för tyskarna, engelsmännen eller vad det nu månde vara.

Ledarna, som Mussolini, Hitler och Stalin hade alla tre stora behov av att framställa sig och sitt styre som det starkaste som fanns. De kunde sedan spela på tidigare nederlag och revanschism (särskilt Hitler).

Karismatiska ledare som Che Guevara, och kanske i viss mån även Hitler bör plockas ner från väggarna och sin status som ikoner. Belys istället deras "mänskliga" sidor, deras svagheter, drog- och sexmissbruk, grymhet och osäkerhet.
Citera
2021-08-17, 16:15
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
jag är riks vit och helsvensk 100%

Grattis.
Kan vi inte oss till filmen? Jag vill se den för att jag vill ha bekräftat det jag misstänkt pågått hela tiden, Hitler och förintelsen används mot oss idag så som satan och harmageddon användes mot våra förfäder.
Citera
2021-08-19, 00:37
Medlem
Pansarhyenas avatar
Hur skulle denna dokumentär erbjuda något nytt?

Ur omdöme på Imdb: "And yes, the parallels between Hitler and Trump are made in a chilling way. But it's not just Trump of course. Watch how the film makers trace the rising nationalism in various parts in Europe, notably Poland and Hungary."

Verkar med andra ord som ännu ett intellektuellt ohederligt försök att använda Hitler för att svartmåla dagens nationalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in