2022-03-19, 23:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Har verkligen 35+ kvinnor mer problem som kräver psykvård och pillerknaprande än tonårstjejer? Tvivlar starkt på det. Alla rapporter man läser pekar ju ut unga tjejer och kvinnor som den hårdast drabbade gruppen.

Dessutom är väl de som behöver psykvård och piller ändå alltid en minoritet. Så då får man ju titta på hur majoriteten ur samma ålderssegment mår om man ska göra generaliserade yttranden. Och då tror jag ju att majoriteten mår bättre vid 35 än vid 15.

Du är på helt rätt spår, någon annan är på helt fel spår:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/psykisk-halsa-och-suicidprevention/statistik-psykisk-halsa/
Citera
2022-03-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det fullkomligt dräller av singelmän.
Är väl det som är problemet egentligen, kvinnor har så extremt många män att välja på så dem vet inte själva vad dem är ute efter och byter därför pojkvänner 24/7 och vips blir dem 30+ och känner att dem tröttnat på att leta efter den perfekta mannen (som dem inte klurat ut vad för slags person han är) och väljer då att leva som singel ist. Vilket resulterar i att mängden singelmän ökas varje år.
Senast redigerad av Yugi-Mutou 2022-03-20 kl. 20:21.
Citera
2022-03-20, 20:07
Medlem
cerns avatar
Det som är felet är att de inte träffat på mig än som sprutar dom gravida.

Skjuter skarpt!
Citera
2022-03-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Är väl det som är problemet egentligen, kvinnor har så extremt många män att välja på så dem vet inte själva vad dem är ute efter och byter därför pojkvänner 24/7 och vips blir dem 30+ och känner att dem tröttnat på att leta efter den perfekta mannen (som dem inte klurat ut vad för slags person han är) och väljer då att leva som singel ist. Vilket resulterar i att mängden singelmän ökas varje år.

Det finns inga "perfekta" män eller kvinnor. Alla kommer med någon brist. Vilket är mänskligt. Du låter som en annan person som skrev här. Ni verkar ha väldigt svårt att förstå, att en kvinna frivilligt kan välja att vilja leva ensam Efter ett visst antal år/förhållanden. Inte för att hon tröttnat på något letande. Utan för att hon insett att hon mår som bäst. När hon inte är i förhållanden. Män för mig har bara inneburit bekymmer. Mesta dels från deras sida. Men även jag som person har "tappat bort" mig själv i förhållanden. Och ibland har även jag felat. Jag kände mig "instängd". Nu mår jag mycket bättre. Förhållanden är verkligen inte för alla.

Det sista argumentet, är slitet nyttjat av incels. Som att de är kvinnors fel att män är singlar. De ser sällan sin egen del, eller att de oftast begränsar sig själva. Eftersom de sitter "uppe" i huvudet. Som i det fallet med inceln i Plymouth, som sköt folk och tog sitt liv. Jake, glömt vad han hette i efternamn. Där tjejer faktiskt visat intresse, vilket han erkänt. Men förmodligen dög de inte för honom, ironiskt nog. Dessa män som alla andra män vill ha fotomodeller. Eller tjejer som är 9: or och 10 : or . Men anklagar tjejerna för att vara bortskämda och kräsna. Det går åt båda hållen.
Citera
2022-03-20, 22:07
Medlem
herregud här sitter jag en småfet snart 32årig donna å röker en fet på söndagsvkällen i godan ro, men bara efter å ha läst en halv sida av denna tråd fick jag SÅN STRESS herregud kommer jag bli ensam hela livet????? shit pomm fritt jag som trodde allt va frid och fröjd men här fick jag nåt å noja över!! inte bara e de krig i ukraina å folk lider, dessutom så ska jag börja noja över att inte duga åt en kille å skaffa barn me å bli ensam resten av livet. herregud!!! orka!!!! stäng av tankehjärnan nuuuuu
Citera
2022-03-20, 22:25
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Som topicen.

Skaffade rätt nyligen tinder och det slår mig att det faktiskt finns rätt mycket singelkvinnor utan barn i spannet 30-40 år, och då blir jag ofta lite misstänksam. Typ vad har gått fel här?

Inget eftersom de inte vill träffa nån man, vill de träffa en man så finns ett överflöd av ensamma män som står på kö för en ledig kvinna. Spelar ingen roll hur många barn hon har, om hon är arbetslös eller lågutbildad, sjukskriven, +100kg, adhd...det finns alltid en man som väntar. Krav är det bara kvinnorna som ställer.

Många högutbildade kvinnor vill ha en man med minst lika hög utbildning och helst med ännu högre utbildning. Sorry, de högutbildade männen är redan tagna för länge sen och några lågutbildade betahannar duger inte, så då är de kvinnorna hellre ensamma. En man däremot får ta det han får.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou

På Tinder finns det ännu fler killar i den situation du beskriver, vad har gått fel där?

Löjligt att tala om singel-och barnlösa kvinnor i åldern 30-40 år, eftersom dessa är så otroligt få jämfört med de ensamma männen i samma ålder.

Alla kvinnor i åldern 30-40 år har stora möjligheter att träffa en man om de vill, till skillnad från männen.
Citera
2022-03-20, 23:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungfjaert
herregud här sitter jag en småfet snart 32årig donna å röker en fet på söndagsvkällen i godan ro, men bara efter å ha läst en halv sida av denna tråd fick jag SÅN STRESS herregud kommer jag bli ensam hela livet????? shit pomm fritt jag som trodde allt va frid och fröjd men här fick jag nåt å noja över!! inte bara e de krig i ukraina å folk lider, dessutom så ska jag börja noja över att inte duga åt en kille å skaffa barn me å bli ensam resten av livet. herregud!!! orka!!!! stäng av tankehjärnan nuuuuu

jaha ??? du kan sluta röka kanske.. du lär säkert hitta nån bara du sänker dina krav
Citera
2022-03-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jaha ??? du kan sluta röka kanske.. du lär säkert hitta nån bara du sänker dina krav
folk får väl hitta sig själva, varför ska jag hitta nån, men tack för tipset
Citera
2022-03-21, 23:18
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungfjaert
folk får väl hitta sig själva, varför ska jag hitta nån, men tack för tipset

ja du behöver ju inte såklart det är ditt eget val förstås.
Citera
2022-06-03, 20:28
Medlem
populopiduss avatar
Givetvis inte förvånad av denna tråden då det är Flashback, men shit vilket hat. Förstår ni inte själva hur hjärntvättade ni är? Ni är formade av samhällets normer om hur saker och ting "ska vara" och kvinnor +40 som inte har barn (vilket sticker ut som rejält normbrytande) sticker därför rejält i ögonen på er.

Om man zoomar ut lite och tänker utanför sin egen programmerade hjärna kan man se att det finns andra sätt att se detta på. Personligen ser jag upp till dom kvinnor som medvetet valt att gå utanför dessa EXTREMT starka normer (samt biologiska klockor). Dom jag dejtat som är över 40 och barnlösa har varit dom mest genuina, roliga och intressanta människorna av alla. Till skillnad från alla som går PRECIS samma väg som alla andra. Det säger ju sig själv om man tänker efter lite.
Citera
2022-06-03, 21:13
Bannlyst
Jag kan nog kanske svara på detta.

Jag är 45, kvinna och singel utan barn vilket beror på att jag varit i misshandelsrelationer jag nu går i terapi för. Jag attraheras alltså av en viss typ av män, absolut inga kriminella utan i samhällets ögon väldigt skötsamma och lugna personer men det har varit psykisk misshandel med i leken vilket gjort att jag flytt och först nu förstått vad som pågått. Barn ville jag aldrig ha men gifta mig och skaffa hus var planen, vilket alltså inte gått pga detta. Det var en lång och mycket svår resa att inse vad som pågått så be nice.

Hade även en väninna på 47 som också lever ensam och hon hade en väldigt varm och go' personlighet så jag undrade hur det kom sig att hon var ensam? Hon undvek frågan flera år in i vänskapen då hon till slut berättade kort om en relation där han varit såpass att han undhållit henne från att äta "för att se vad som hände" Hon blev efter det så skrämd att hon inte vågade mer och hon berättade om hur män ute tog kontakt och gav komplimanger så det saknades inget intresse från deras sida men pga den relationen blev hon alltså så skrämd att hon inte ville igen. Hon verkar dock glad så det går ingen nöd på henne.

Jag ser mycket av samma tekniker de här männen använde mot mig härinne på flashback. Kvinnorna ska tryckas ner så man ser ut som en alfahane vilket är en missuppfattning, min släkting var en så kallad ledarpersonlighet och han behandlade kvinnor väldigt väl. Det tynger mitt hjärta att se inställningen mot kvinnor hos dagens generation. Det kommer inte sluta väl..
Senast redigerad av Vildblom 2022-06-03 kl. 21:32.
Citera
2022-06-03, 21:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag kan nog kanske svara på detta.

Jag är 45, kvinna och singel utan barn vilket beror på att jag varit i misshandelsrelationer jag nu går i terapi för. Jag attraheras alltså av en viss typ av män, absolut inga kriminella utan i samhällets ögon väldigt skötsamma och lugna personer men det har varit psykisk misshandel med i leken vilket gjort att jag flytt och först nu förstått vad som pågått. Barn ville jag aldrig ha men gifta mig och skaffa hus var planen, vilket alltså inte gått pga detta. Det var en lång och mycket svår resa att inse vad som pågått så be nice.
Tråkigt att läsa. Alldeles för många människor har den erfarenheten. Det är tydligt väldigt vanligt med relationsmisshandel både bland heteros och flator. Såvitt jag vet lite mindre vanligt bland bögar men det kan inte skilja sig så mycket.

Psykisk misshandel är fruktansvärt. Sår och brutna ben brukar läka (om det inte gått väldigt vilt till) men de psykiska ärren sätter djupa spår som är väldigt svårläkta.

Det är lätt aom.utomstående att säga "bryr kontakten efter första slaget" men det börjar ju sällan så. Det börjar med psykningar som teycker ned offret till denne känner sig värdelös och kanske tom förtjänt av våld och kränkningar. Då är det svårt att bryta sig loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in