2022-05-31, 11:46
Medlem
IvanDF2s avatar
...OCH SÅ MOSADE VI AXLAR!

Ni vet Buzz Lightyears paraduttryck "Infinity and...Beyond!" från Pixar-filmen Toy Story? Så här i efterhand tror jag att den lille rackarna tryckte testo. För precis så känns varje pass när man har jag har Bumbisaften i systemet. I de lägen som jag tidigare inte lyckades darra upp en enda repetition till kan jag nu mata iväg både fem och sex reps till. Jag har energin och motivationen att kasta in en extra övning. Efter den punkt där jag i normala fall är så slutkörd att jag har stjärnfall framför ögonen och en kräkning lurar runt hörnet.

Totalt 24 set inklusive uppvärmning i 4 set för baksida axlar med reversed pecdec. Men jag kör pyramid i nästan alla övningar så säg att det landade på 14-15 arbetsset.

REVERSED PECDEC #1
5, 10, 15, 20 kg x 15 reps. Uppvärmning med korta vilopauser. 20 kilo var rejält tungt. När jag var som starkast körde jag på 40 kilo i viktmagasinet. Men det var då det. Jag skiter som sagt i vikter. Så länge jag blir helt slut och inte orkar en repetition till. Till nästa omgång satte jag sprintern på 15 kilo.

AXELPRESSAR I MASKIN MED VIKTMAGASIN
4 x 20 reps. Blygsam vikt. För två veckor sade mina axlar nej till den här maskinen. I dag gick det. Så valde en låg vikt men med fler repetitioner. Den här maskinen tar annorlunda än min favoritmaskin (axelpressar där man hakar på viktplattor på ömse sidor) och det handlar mer om mjölksyra än att det är tungt.

REVERSED PECDEC #2
4 x 15 reps på 15 kg

AXELPRESSAR I MASKIN MED FRIA VIKTER #1
Pyramid i 15 reps: 40 kg, 60 kg, 80 kg + 90 kg x 12 & 100 kg x 8 (nytt årsbästa). Innan jag lämnade maskinen strippade jag vikterna, ner till 60 kilo. Så den var förberedd till avslutningsseten.

REVERSED PECDEC #3
4 x 15 reps på 15 kg. I de två sista seten fick jag darra upp de 2-3 sista repetitionerna.

AXELPRESSAR I MASKIN MED FRIA VIKTER #2
4 x 15 reps på 60 kilo. Jag var rejält slut i axlarna så det här blev kämpigt i de två sista seten men det gick. Även om jag tror att en blodådra eller två sprack i pannan

**

MAKRILL, SUSTADON & DECA - ALLA GODA TING ÄRO TRE
Nu har jag precis ätit tidig lunch. Körde samma som i går: Makrill, två stekta ägg och 100 gram avokado. Allt stekt i 25 gram smör: 33 gram protein, 65 gram fett och 7 gram kolisar. Jag ska strax sätta 250 mg susta och 125 mg deca.

Känner mig stark i dag så funderar på att köra ett armpass om 4-5 timmar. Vi får se. Oavsett står den dagliga löprundan på schemat. Satte nytt PB i går och kapade tiden med drygt en halvminut. Springer i skogen i terräng och med mycket backar så det är liksom inga Usain Bolt-hastigheter men: Känns så mycket bättre - och roligare - än att stå och nöta på ett löpband inomhus på gymet. Fattar inte varför folk inte springer utomhus nu när det går.

Kör hårt nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2022-05-31 kl. 11:48.
Citera
2022-06-01, 11:26
Medlem
IvanDF2s avatar
SMISKA PATTAR!

Ja, det har vi gjort. Duktigt. Skulle egentligen kört ben i dag men känner av mitt risiga knä. Så det får bli ben i morgon istället. Min trasiga axel blir allt bättre för varje dag. Så i dag vågade jag på mig 20 minuter av pyramid- följt av dropset i bröstpressmaskinen (med fria vikter), totalt 15 set.

Pyramid
20 x 20 kg, 20 x 30 kg, 15 x 40 kg, 15 x 50 kg, 12 x 60 kg, 12 x 70 kg, 10 x 75 kg, 8 x 77,5 och 8 x 80 kg
Dropset
Omvänd ordning - i stora drag - men slutade på 40 kg där jag jag i de sista två seten kramade iväg 16 resp. 12 set.

Cablecross
4 x 15 set, slutade på 17,5 eller om det var 20 kilo. Tar det lugnt här. Men var så mör efter föregående övning att jag blev rejält svettig och slutkörd.

Bröstpressmaskin med viktmagasin
4 x 15 reps. Den här maskinen ger mer mjölksyra än vad den liksom är "tung". Men den är skön som näst sista övning

Pecdec
4 x 15 set i pyramid, avslutade på 40 kg. Innan jag skadade mig körde jag på 55 kg. Så fortfarande en bit kvar men: Jag blev helt, helt söndermosad.

Träningsgnistan, jävlaranamma och välmående är på topp. Känner inte av några som helst biverkningar av kuren. Nu är den rätt modest så det kanske snarare hade varit mer förvånande om jag gjort det. Nu ska jag strax äta drygt 600 kalorier fördelat på 35 gram protein, 10 gram kolhydrater 55 gram fett. I eftermiddag stundar kardio (löpning). Börjar bli allt enklare och roligare att köra mitt rätt strikta och inrutade tränings- och kostrutin för nu börjar jag känna men framför allt se visuella skillnader. Bästa peppen som finns!

//Ivan
Citera
2022-06-03, 17:54
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG I GÅR, VILODAG I DAG

I går fyrade jag av årets hittills bästa ryggpass med bla ett nytt årsbästa. 24 intensiva set och jag hade rejäl pump i ryggen på tunnelbanan hem (bilen är inne på reparation). Vilket är sällsynt i mitt fall. Det är alltid roligt att träna men just nu är det extra jävla roligt eftersom varje pass tenderar att bli det bästa hittills.

Svettades som en gris.
Tidigare kallade jag det för Galenika-regn.
För 10 år sedan var Galenika typ Testo-Rolls Royce.

Galenika-regn innebär att du kör på som ett djur på en bänk, maskin eller vid kablarna. Och när du tittar ner, ser du hur gymgolvet ser ut som asfalt efter att det precis börjat spöregna. Så var det i går. Älskar insikten av att jag tränar mycket hårdare och mer intenstiv-brutalt än alla andra på gymet. Som en maskin.

PANG-PANG-PANG!

Jag skulle ha tränat i dag och kört en löprunda i terrängspåret. Jag har inga vilodagar inlagda i schemat. Istället tar jag lite vila när jag känner att jag behöver det eller om det blir liksom ofrivilligt, tex på grund av jobbet. I dag kände jag att jag behövde ett dygns paus. Men i morgon är det på't igen som gäller.

Ni andra: Kör hårt!

//Ivan
Citera
2022-06-04, 17:21
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR OCH...låg energi

Hej alla F161:are. Jag har haft en udda dag. För i regel brukar jag alltid tagga till och bränna av grymma pass. Efter att jag väl klivit in på gymet. Alltså, det här var inte ett dåligt pass. Tvärtom: Jag satte ett nytt PB. Men det var - lojt. Vet inte varför. Kanske risig sömn, kanske någonting annat. Men, men - jag laddar redan för ett grymt ryggpass i morgon!

Skulle ha satt 250 mg Susta i går men lyckades Netflix-somna i soffan. Så det blir sprutor och kanyler (alltid lika romantiskt) alldeles strax.

Puss och kram! // Ivan
Citera
2022-06-04, 21:15
Medlem
Mastifmeisters avatar
Så jävla mysig rapport denna. (No homo)

Tänkte bara flika in att jag själv precis bytt till Susta istället för Test C & E och det ger något mer som jag inte kan sätta ord på, visst korta estrar som kickar in lite mer direkt men det känns faktiskt som den mest optimala teston för min del.

Kanske är att jag tajmat in Sustan precis nu när äntligen vädret börjar ordna upp sig, vilket bara det ger en extra kick.

Yee-Haa & Rock on!

👍💪
Citera
2022-06-05, 09:05
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Så jävla mysig rapport denna. (No homo)

Tänkte bara flika in att jag själv precis bytt till Susta istället för Test C & E och det ger något mer som jag inte kan sätta ord på, visst korta estrar som kickar in lite mer direkt men det känns faktiskt som den mest optimala teston för min del.

Kanske är att jag tajmat in Sustan precis nu när äntligen vädret börjar ordna upp sig, vilket bara det ger en extra kick.

Yee-Haa & Rock on!

👍💪

Du, stort tack för det (och mer, mycket MER homo till F161) Meister Mastif!

Såna här tillrop betyder...mycket. Tack.

Jag tror att jag vet vad du menar. Susta har en annan - kick, visst? Lite som att samma mängd liksom känns mer. Men jag längtar lite efter att återigen lägga mig på Testo C. Men det handlar enbart om att jag fan hatar nålar. Jag är en sådan där mes som tittar bort när jag lämnar blodprov. Det har jag gjort sedan jag var barn. Höjden av ironi att jag som vuxen frivilligt hugger mig själv med nålar var tredje dag.

Det skruvade är att jag upplever någon slags mysfaktor när jag plockar fram vialer, pumpar och kanyler. Så sjukt. Snacka om drogromantik deLuxe.

Det blir en total vilodag för mig i dag. Känner mig liksom...off. Offside. Kan inte sätta fingret på vad det (vilket jag brukar kunna) är. Kanske är det inte svårare eller krångligare än att jag behöver en vilodag.

Jag kör i regel på med pass varje dag, alla dagar i veckan. Det vill säga, jag har inga inplanerade vilodagar. De kommer ändå. Ibland ofrivilligt (tex pga jobbet) eller som i dag. När jag känner att...nej, det blir soffläge för mig hela dagen.

Det är förresten en annan sjuk grej när man tränar mycket...Alltså, tränar man så mycket som jag och ni andra här inne gör, borde man inte bli stressad över en utebliven träningsdag. Men jag blir fan det. Dagens uteblivna ryggpass känns liksom som en massiv förlust.

Det är iofs kanske lite bra att komma till den insikten. Någon slags reality check. Nåja, jag tänker kompensera för det i morgon med antingen ett pull-pass a'la rygg och biceps eller ett pass på morgonen följt av pass #2 på eftermiddagen.

Men i dag mina vänner, ska jag sitta vid köksbordet, känna hur lilla magen hänger över kalsongernas resårband, äta stekt fläsk utan bestick: Doppa skivorna i löksås och sedan slicka mina små tassar rena.

Love!

//Ivan
Citera
2022-06-05, 09:34
Medlem
IvanDF2s avatar
Hörrni, hur ofta kör ni genom en muskelgrupp?

Vore intressant att få höra den samlade insikten av F161. Man har alltid läst om överträning. Precis som många av oss vet flera pass per vecka ger mer muskeltillväxt. Men vad upplever DU?

För egen del så tränar jag en muskelgrupp när den känns fräsch igen. En känsla av att den har återhämtat sig. Med det sagt: Det är en känsla. Så i mitt fall - jag som tränar en muskelgrupp i taget - så köttar jag varvet runt var 5-6:e dag.

Vad tycker du är optimalt för just dig?

//Ivan
Citera
2022-06-06, 13:29
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT NYTT ÅRSBÄSTA TROTS LÅG ENERGINIVÅ

Vetefan vad det är men jag känner mig loj och bara allmänt seg. Men trots det fick jag ett klart godkänt bröstpass. Hade egentligen tänkt köra bröst + rygg. Sällan jag gör men några gånger om året brukar det varar rätt kul att kötta loss rejält. Men jag kände redan när jag klev in på att gymmet det bara skulle bli ett pass.

Jag måste fortfarande undvika hantelpressar och smithen på snedbänk liksom vissa kabelövningar. De stressar direkt min läkande axel. Bra på ett sätt. Det råder liksom ingen tvekan om vilka övningar som fungerar och vilka som inte gör det.

Arbetade mig upp till 100 kg i sista arbetssetet med bröstpressar och gjorde en strikt sexa. Årsbästa. Jag kör sällan lägre reps än 4-6 stycken. Repetitionerna var annars 20, 15, 15, 12, 10, 8 och så 6. Sen blev det kryssdrag, en bröstmaskin och sist pecdec. Nu har jag kommit upp på 45 kilo i pecdec. Körde på 55 kg innan jag skadade mig. Efter fick jag börja rehabträna på 10, 15 och 20 kilo. Så skönt att nu nästan vara tillbaka på gamla nivåer igen.

Äter precis det som börjar bli ett standardmål:

125 gram makrill i tomatsås
2 stekta ägg
100 gram avokado
Allt stekt i 15 gram smör

Enkelt, smidigt och med (för mig) optimal näringsfördelning. Om 1.5-2 timmar ska jag bränna av en löprunda. Till middag blir det Tom Kah-soppa med kyckling och broccoli.

//Ivan
Citera
2022-06-07, 08:13
Medlem
IvanDF2s avatar
I dag har jag helt andra energier. Körde löprundan vid sextiden i morse och om ett par timmar väntar ett ryggpass. Som ska bli årets hittills bästa. Det är sedan en vecka eller två tillbaka mitt ständiga mantra inför varje nytt pass. Kommer addera till baksida axlar på ryggdagarna så att de får stryk två gånger i veckan.

Annars mår jag fortsatt bra på susta och deca. Relativt låg dos så inga märkvärdigheter att berätta om. Hade en period med en del små finnar (första gången jag råkar ut för det) över bröst och axlar. Blodtryck och puls är under kontroll. Sömnen är det sisådär med men det är den alltid. Jag sover ändå lite bättre när jag ligger on där självklart kost/kardio/styrkepass spelar stor roll.

Jag skalar successivt bort mitt fläsk. Senaste 4 veckorna har jag gått ner 3,3 kg eller drygt 0,8 kg per vecka. Dvs precis enligt plan. Men som jag får slita för varje hekto. Min kropp är girig. Kaloriunderskott utan unnardagar, strikt LCHF, periodisk fasta, styrkepass 6-7 dagar i veckan och lika många löppass. Men, men - when the tuff gets...

//Ivan
Citera
2022-06-08, 18:34
Medlem
IvanDF2s avatar
Körde på bra i går. Med två kardiopass och ett riktigt, riktigt bra ryggpass. Inget nytt PB men maxade tamef*n många av övningarna. Var sådär redigt MÖR i ryggen efter att jag avslutat sista setet. Svetten rann! Som ett jävla monsunregn. Snudd på pinsamt. Men just nu så bara KÖTTAR jag igenom varje nytt pass. För varje gång, pushar jag en liten ny gräns.

Framåt. Vidare. Förbi.

I morse brände jag av ett riktigt, riktigt bra benpass. 45 minuter i högt, intensivt tempo. Avslutade med traditionella benpressar där jag körde sista 10 repsen på 240 kilo. Jag vet; inga jättevikter men jag har ett par skador som gjorde att jag blev lite småimponerad av mig själv hur lätt ett kvarts ton var. Så här kommer vi att höja vikterna, jajamänsan!

Tog ledigt från löpningen i dag pga av stumma ben
Satte precis 0.5 ml susta i höger skinka. Mmm - onsdagspyssel!

//Ivan
Citera
2022-06-13, 06:36
Medlem
IvanDF2s avatar
Tjena alla monsterdiggare!

Varit lite frånvarande här inne men har under tiden tränat hårdare än någonsin. Något av en platå har övervunnits och nu har nästan varje pass bjudit på ett nytt PB eller årsbästa. Framför allt har min rygg tagit sig till en ny nivå och jag upplever för första gången på över 10 år känna att greppstyrkan börjar bli ett problem. Jag har i princip aldrig använt mig av dragremmar (ser en vinst i att träna utan så att just greppstyrkan blir starkare) men nu förlorar jag de 1-2 sista repsen i arbetsseten för att greppet sviker.

Jag kan även se visuella framsteg. Med tanke på att man ser sig själv i samma speglar och i samma vinklar och garanterat är hemmablind, skulle andra garanterat se ännu större skillnad. Det är framför allt bröst, axlar och övre rygg som ser grövre ut. Vilket jag tycker är extra roligt eftersom jag ligger på ett rejält kaloriunderskott och kommer göra året ut.

Jag hade en period för 2-3 veckor sedan där jag både såg och kände hur jag blivit av med en hel del späck och kläder som tidigare satt trångt passade återigen. Men så senaste veckan har den här känslan vänt och nu känner jag mig mjuk, plufsig och dallrig. Trots att jag blivit snäppet grövre och hårdare. Kanske just därför. Någon slags konsekvens. Att min delvis hårdare kropp gör att det mjuka känns ännu fläbbigare?

Jag ska dra ner lite på löpningen. Nu springer jag varje dag. Men faktiskt mer för att jag har strävat efter att få tillbaka flåset än vad det handlat om att bränna kalorier. Fast nu drar jag lite i handbromsen. Dels frigörs kortisol som är en fettinlagrande hormon, dels är det som upplagt för att jag ska sträcka en vad eller att ett knä ska börja krångla. Det vore extremt surt. Så nu är jag inne på att springa varannan dag och på mina löplediga dagar ska jag istället promenera 6-10 km i högt tempo.

Kostupplägget förblir oförändrat. Jag fortsätter med periodisk fasta och ketogen diet. Jag kör inga unnardagar. Nu under dieten väger jag allt jag stoppar i mig utom på fredag-lördag när jag äter oförändrat men lite mer.

Vad det gäller prepp så kör jag from i går enbart på Susta. Jag släpper den lilla dosen av deca (125 mg e6d). Har kört det i 16 veckor. Istället höjer jag upp Sustadonet med 125 mg så jag även fortsättningsvis ligger på 375 mg ew. Om 6-8 veckor skiftar jag över till enbart Testo C och en period på bara 100-125 mg e5d och sen får vi se vad senhösten har att bjuda på

I dag står axlar på schemat. Jag ska fyra av ett jävla monsterpass i eftermiddag och pusha mig förbi en ny barriär eller två. Svettas som en häst varje pass. Nästan så det är pinsamt. Fast nej, det skiter jag i.

Nu kör vi!

//Ivan
Citera
2022-06-14, 09:23
Medlem
IvanDF2s avatar
Blev ett superkort benpass. Men som Ove Rytter skulle ha sagt "Hellre ett kort pass än inget alls". En övning för röven, benspark + legcurls. Benpressen var upptagen och jag hade inte tid att vänta. Men hann ändå med 12 set och de tog. Duktigt.

En liten fördel med att inte vara för stum i benen hela dagen är att jag kanske kan få till ett PB på löprundan i kväll (föredrar att springa tidig morgon eller kväll).

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in