2021-08-13, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vilka intressen?
Olja?

Afghanistan is one of the richest mining regions in the world, holding untapped mineral wealth and rare Earth elements estimated at roughly $3 trillion.

Nyckeln till att stoppa Kinas "one belt" initiativ ligger i att upprätthålla en armébas i norra afghanistan. Amerikanska private contractors sitter där uppe idag - kan jag lova dig.
Citera
2021-08-13, 11:41
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Afghanistan is one of the richest mining regions in the world, holding untapped mineral wealth and rare Earth elements estimated at roughly $3 trillion.

Nyckeln till att stoppa Kinas "one belt" initiativ ligger i att upprätthålla en armébas i norra afghanistan. Amerikanska private contractors sitter där uppe idag - kan jag lova dig.

Så allt handlar om att bygga en mur mot kina igenom babbar?
Citera
2021-08-13, 11:43
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag råkar tala MAGA flytande så jag tar mig friheten att översätta Finnens sista mening:
"Jag bryr mig inte"

Ganska svag trådstart Tommie. Vad sägs om att inte starta några trådar om falska ekvivalenser i fortsättningen?

Exempel på en falsk ekvivalens:
När Trump köpte horor som pissade ner hans säng. Då blev det ett enormt ramaskri

MEN

När privatpersonen joe bidens son Hunter köpte horor och rökte crack då är det helt knäpptyst..
Varför inga protester mot biden?

Jag föreslår att du tar alla de enskilda stunder av föreställt hyckleri och skriver det i den stora tråden om Biden. Istället för att starta trådar efter trådar om exakt samma sak.

Sen återstår möjligheten att jag missförstått trådsyftet och att du egentligen vill diskutera varför Orange Man är bad. Isåfall välkomnar jag den diskussionen.

Här är de spår jag skulle vilja utforska
1)Han är Orange
2) Han stal 1.6miljarder dollar under tiden han var president (ja,jag vet att han gav bort sin lön. Hela 400k usd och skattade 750usd på hela sin lön,men jag råkar tro att man inte ska stjäla miljarder när man innehar landets högsta ämbete.)
3)Han ogillar Svenskar"last night in sweden"citatet som syftar på skåningar

Trump and Biden have shared the same cowardice when it comes to afghanistan. America will pay the geopolitical consequences. They will be worse than those responsible ever imagined. Europe would do well to prepare itself.

Ditt inlägg är helt osammanhängande. Det är inte så att du har dyslexi?
Citera
2021-08-13, 11:45
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Finns garanterat amerikanska vapentillverkare som sitter och slickar sig om läpparna nu; det är ju dem som tjänar mest på om landet glider in i anarki; vilket på sikt, mest sannolikt, leder till att nya jättekonflikter blossar upp. Lyssnar man på vittnesmålen från regionen så går genast tankarna tillbaka till tiden när kalifatet i Irak/Syrien byggdes upp. Och vad vi kan säga om det, såhär i efterhand, tyvärr, är att den välorganiserade terroristapparaten arbetar väldigt snabbt och effektivt. Men uppenbarligen gör inte det särskilt mycket utifrån ett nationellt säkerhetsperspektiv. För Pentagon bedömer nog, att när väl risken som terroristerna utgör, stigit så pass mycket att man behöver agera kraftfullt igen, så kan man istället för traditionella marktrupper, börja sätta in stridsvagnar, drönare, maskingevär som drivs av artificiell intelligens.

I mina konspiratoriska öron så låter ett sånt förlopp väldigt logiskt. Krigföring handlar ju minst lika mycket om att vinna stridserfarenhet, och för att försäkra sig om att inget annat land i världen kommer i närheten av USA's, så måste strategiska och operationella mål vidareutvecklas. Och det behovet kan du aldrig tillfredsställa fullt ut genom att öva i simulatorer.

Så hela Pentagons plan är att USA's regering ska åter igen dra upp kriget?
Detta kommer göra så Biden faller nästa val.
Citera
2021-08-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Så allt handlar om att bygga en mur mot kina igenom babbar?
Jag har svårt att förstå vad du menar.
Vill du skriva på engelska istället?

Vh
Citera
2021-08-13, 17:13
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå vad du menar.
Vill du skriva på engelska istället?

Vh

Babbar = nytt ord för blattar.
Citera
2021-08-13, 17:15
Bannlyst
Citat:
what exactly do you mean with "bygga en mur igenom blattar"?
Citera
2021-08-13, 17:31
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Kolla min signatur så ser du vilken lågpannad loser (så stavas det Zielinsky) du diskuterar med.

Anledningen till avsaknad av ramaskri är att alla utom nyliberaler och neocons är extremt krigströtta.

Ramaskriet under Trump var bara ett spel, ämnat att för leda de svagsinta massorna. Samma sak gäller för övrigt klimatfrågan - Biden borrar på och ojarnsig över oljepriset, korruption - Hunter säljer "konst" för fantasisummor till anonyma köpare och allt går via vita huset till the Bug Guy, våldtäktsanklagelserna - Tara Reed ger inte upp, demens - Uncle Joe's butts been whiped, gaaaalenskap - knäböjer för flerbarnsmammor och äter snor i direktsändning, med mera.

De påstår att vi projicerar...
Citera
2021-08-14, 14:09
Medlem
Kina har väl redan investerat en hel del i Afghanistan då landet ju är rikt på många sällsynta mineraler/jordarter som lockar. Så lämnar nu väst så knackar nog Ryssen men framförallt Kina på dörren för att förhandla om mer lukrativa projekt med ja vilka makthavare som än sitter i Kabul. Afghanistan är ju ett grannland med en liten gräns mot Kina så Pekings intresse av att exploatera landet är ju logisk.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in