Citat:
Ursprungligen postat av
Apanjullet
Min ångest är fortfarande så in åt helvete dålig. Det gör ont i mig, jag går upp i vikt, jag mår illa, har migrän, yrsel och susande känsla.
Känns som att det inte spelar någon roll vilken medicin jag en provar så hjälper ingenting. Blir bara sämre och sämre och vet knappt vad jag ska göra längre.
Känns som att jag behöver bli inlagd för att någon ska ta mig och min medicin på allvar för den medicinering läkaren gör just nu är bara total felbedömning men jag vet också att man inte får någon bra hjälp när man ligger inne och hatar att vara där inne. Har så traumatiska minnen från det, känns som att det skulle vara ett magplask ner baksteg och dom skulle avbryta min utredning för asperger.
Hur fan orkar man kämpa? Äter idag 600 mg Gabapentin utdelat på morgon, lunch, middag. 150 mg Sertralin, 75 mg venlafaxin (trappar ur venlafaxin), 2 inderal på morgonen, 2 på kväll 10 mg styck, 100 mg lamictal, 2 morgon, 2 lunch, 2 kväll.
Går du i KBT, samtal eller nåt? Annars vore det kanske nåt att testa?
Tycker du borde ta upp med din läkare om du verkligen behöver alla dessa mediciner med så hög dos, finns ju ingen mening att ta det om du inte känner att det hjälper? Kanske det är biverkningar av nån medicin som gör att du har yrsel, migrän osv? Sertralin gick jag upp jättemycket i vikt av, viktuppgång är ju en av biverkningarna på den. Nu äter jag Fluoxetin istället och har gått ner i vikt. Lamictal äter jag också, det funkar inte för min ångest så jag har halverat dosen nu eftersom jag fått för höga levervärden sen jag började äta den.
Prata med läkaren om att ta prov på koncentrationen i blodet av Sertralin, min var dubbelt så hög som den skulle vara så jag fick trappa ner snabbt.
Oxascand är det enda som fungerat riktigt bra för mig när det gäller ångest, synd bara att det är beroendeframkallande...
Hoppas du får må bättre snart!