2021-08-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrilllex
Nej kan ta hand om mig och är lugn och skötsam.
Tar jag inte mina mediciner eller kommer inte på injektion kommer polisen att hämta mig och det blir handräkning till psykiatrin.
Men haft detta i 10 år
Vad har du för sjukdom?
Citera
2021-08-13, 16:08
Medlem
Skrilllexs avatar
Citat:
Fråga bryr sig verkligen läkare om deras patienter dom skriver ut mediciner hej vilt.
Eller sitter dom och skrattar sins emellan om olika patienter med en martini vid deras utomhus pol vid semestern.
Bryr dom verkligen vad dom skriver ut för skit?

Bryr dom sig verkligen?
Citera
2021-08-14, 22:26
Medlem
Ja det är såhär det fungerar och du har möjlighet att slå dig fri. Börja direkt.
Det är fruktansvärt hur psykvården fungerar och det är mycket tråkigt att fler inte vaknar upp och inser att det enda de gör är att sätta diagnoser på symptom och behandla med farlig medicin livet ut. Akuta vården är endast förvaring och onödigt tung medicinering av sadistiska läkare som inte bryr sig. De ser ned på patienterna och vet givetvis om att deras liv förstörs men ingen orkar eller vill bry sig.
Grejen är den att all mental ohälsa har en orsak, antingen fysisk, mental eller sprituell. Allt grundar sig i stress och negativt tankemönster och leverne. Kropp och själ hänger ihop och det blir kaos till slut.

Psykvården känns ibland som en demonisk rörelse. Det är ondska i ren form.
Citera
2021-08-16, 14:37
Medlem
Citat:
Psykiatrin börjar bli en borg. Överallt skottsäkra glas. Alla inrättningar har hög säkerhet.
När man vill prata med någon kommer man till 1177 Som bara sparar dina meddelanden.
Samtidigt som dom skriver ut självmords piller eller annat som förstör människors liv.

När du blir inlagd handlar det bara om förvaring man får mat och sova och en jävla massa piller!

När man påpekar brister skyller dom bara på någon annan.
Det är överläkaren eller den andra inrättningen som inte går att få tag på.

Fråga bryr sig verkligen läkare om deras patienter dom skriver ut mediciner hej vilt.
Eller sitter dom och skrattar sins emellan om olika patienter med en martini vid deras utomhus pol vid semestern.

När man pratar om biverkningar så sticker dom ner huvudet i sanden.
Dom vet inget om biverkningar.

Bryr dom verkligen vad dom skriver ut för skit?

Jag har försökt att få hjälp från psykiatrin
Men istället vart jag övervakad av dom.
Nu kan jag ju bara tala av egen erfarenhet men vissa psykiatriker är riktiga as eller bara extremt inkompetenta. Man har ju haft med en del sådana att göra under årens lopp. Personer som totalt saknar empati och inte borde få jobba med människor öht, inte ens som kassören på ICA.

Däremot så har jag också haft turen att stöta på riktigt bra och empatiska läkare som faktiskt vill hjälpa, är lyhörda och verkligen lyssnar på mig som patient. Checkar av vilka mediciner jag inte tål och försöker komma med bättre lösningar.

Min nuvarande läkare som är överläkare på mottagningen där jag går är den bästa jag har haft någonsin tex.

Håller med dig om att det finns en del övrigt att önska dock när det gäller slutenvården, det är bara ren förvaring och deras enda uppgift är att se till att du typ inte skadar dig själv eller någon annan.

Att säkerheten är hög på tex slutenvårdsavdelningar är jag dock helt för. Tyvärr brister det även där och patienter lyckas tex smuggla in saker som de sedan använder för att ta livet av sig med eller försöker anlägga bränder med tex insmugglade tändare.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-08-16 kl. 14:56.
Citera
2021-08-16, 14:55
Medlem
Citat:
Och dom som åker in efter ett självmord får ligga i ett kallt rum i patient säng
Kanske bältad kanske bättre att åka till sin mamma istället.

Jag vet inte riktigt så jag ska inte uttala mig
De jag känner som har blivit intagna tex med ambulans efter ett självmordsförsök har inte blivit varken inlåsta eller bältade.

Däremot så har de hamnat på PIVA (Psykiatrisk intensivårdsavdelning) med självmordsvak, dvs personal som punktmarkerar dem dygnet runt för deras eget bästa.

När de anser att de inte längre utgör en fara för sig själva men ändå inte mår helt ok så slussas de upp till en vanlig slutenvårdsavdelning.

Till en början har en sådan patient varken rätt till frigång dvs får inte gå ut ens med personal eller rätt till permission.

När patienten sedan mår bättre så lättas restriktionerna och till slut så blir man hemskickad med obligatorisk uppföljning inom öppenvården.

Bältad blir man bara om man är extremt utåtagerande och en påtaglig fara inte bara för sig själv utan även för personalen.

Ett beslut om bältesläggning måste fattas av en läkare och beslutet måste omprövas efter vissa tidsintervaller, jag har för mig att det är var 6:e timme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in