2021-08-03, 18:35
Medlem
Det här med cock-rock! Skulle ni klassificera Led Zeppelin och The Doors som cock-rock som många gör? Likaså gör många med Guns’ N Roses.

Är inte musiken viktigare än att slänga massa öknamn på artister?
Citera
2021-08-03, 18:44
Medlem
Cock-rock är ju bara en genre, finns inget negativt i det uttrycket längre.
Citera
2021-08-03, 19:04
Medlem
Jag vet inte vad cock rock är egentligen.
Det känns som en 'påbörjad' term som det egentligen inte blev nåt av och som inte har nåt egentligt existensberättigande för ingen kan sätta fingret på vad det är.

Söker man på termen verkar idag den nästan blivit synonym med band som Mötley Crue och Poison. Men där blir den ännu mer meningslös då det redan finns tydliga genretermer för sådana band.

Att beskriva Zeppelin och Doors som cock rock det kan jag kanske förstå om man var musikskribent på 70-talet och såg dom live och ville beskriva den sexiga energi som frontmännen hade på scen.

Men lyssnar man bara då blir det nästan meningslöst att kalla det cock rock. Må så vara att det finns en sexig energi i vissa låtar, men de är väldigt långt från varandra och de är så varierade att långt från alla låtar känns som det är 'cock' i dom. Tex Doors psykadeliska bitar och Zeppelins proggighet tycker jag inte känns så 'cock'.
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-08-03 kl. 19:12.
Citera
2021-08-03, 20:39
Medlem
Rebali179s avatar
Då skulle nog Whitesnake vara kungar ang det.
Speciellt Slide It In Skivan https://open.spotify.com/album/4tbNTPOYzfD13oC1UpSHoQ?si=SoKVch-HSrmu2qMGBqISwA&dl_branch=1
Citera
2021-08-03, 20:47
Medlem
Är cock rock lika med könsrock....? 🤔
Citera
2021-08-05, 13:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Är cock rock lika med könsrock....? 🤔
Nä inte riktigt.

Men OnT

Har ingen större koll på vad cock-rock är men hörde att det här skulle vara cock-rock

Anal Cunt - Fuckin A
https://www.youtube.com/watch?v=27nnqCVNLTA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in