2021-07-28, 12:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falschbak
Du vill tydligen inte diskutera utan kör med oneliner.

Om svaret är en rad långt, så blir det en rad långt.

Det är inget konstigt med att tacka Gud.
Citera
2021-07-28, 13:01
Medlem
Vilken sorglig skara ”debattörer”. En sekterist, som genast för fram en annan bibelöversättning, en motvallskärring som inte vill motivera något utan i stället framstå som upphöjd, och ett knippe snälla människor som inte vill tro illa om en person de inte vet något om, även om det tydligt och klart anges att för debattens skull får man anta vissa förutsättningar. Så kan det gå! Tack för mig.
Citera
2021-07-28, 13:22
Medlem
Tror dom tänker att dom är Gud och för att det inte ska låta illa.
Jag tacka Gud .och så korsar dom sig själva på bröstet.

Vem vill tacka andra för sin prestation ?
Citera
2021-07-28, 18:35
Medlem
Gud är död.
Citera
2021-07-28, 18:42
Medlem
Som Gud säger i Moseböckerna så är han en svartsjuk gud som bara älskar dem som ger honom kärlek och bekräftelse. Ber du till honom så har du en direkt fördel över någon som inte ber.
Citera
2021-07-29, 15:12
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falschbak
Vilken sorglig skara ”debattörer”. En sekterist, som genast för fram en annan bibelöversättning, en motvallskärring som inte vill motivera något utan i stället framstå som upphöjd, och ett knippe snälla människor som inte vill tro illa om en person de inte vet något om, även om det tydligt och klart anges att för debattens skull får man anta vissa förutsättningar. Så kan det gå! Tack för mig.

Du är väldigt snabb med att döma folk på mycket vaga grunder. Dela gärna med dig av din syn på vad tråden handlar om istället för att sprida nedvärderande hat.

Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Tror dom tänker att dom är Gud och för att det inte ska låta illa.
Jag tacka Gud .och så korsar dom sig själva på bröstet.

Vem vill tacka andra för sin prestation ?

Jag tror din kommentar säger mycket om hur du ser på dig själv. Underkasta dig gud och du kommer bli omfamnad med kärlek och omtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Brakoll
Gud är död.

Hur kan vi finnas om Gud är död? Döden kan inte appliceras på Gud och jag misstänker att Gud inte står på din sida. Det är dock inte för sent att börja tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Som Gud säger i Moseböckerna så är han en svartsjuk gud som bara älskar dem som ger honom kärlek och bekräftelse. Ber du till honom så har du en direkt fördel över någon som inte ber.

Du anar inte hur fel du har
Gud älskar alla och ger sin kärlek till alla som tar emot den. Det handlar inte om att Gud väljer, utan om du väljer att vara mottaglig. Sjukt att du ens väljer att uttala dig när du inte har en aning.
Citera
2021-07-29, 15:14
Medlem
TheJackets avatar
https://youtu.be/1grhmdzoHrw

God was never on your side
Citera
2021-07-29, 15:54
Medlem
Tycker det är självklart att en troende atlet tackar Gud efter en idrottslig framgång. Tror inte man behöver läsa in någon teologi i det om att Gud bestämmer vem som ska vinna och inte vinna.
Citera
2021-07-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Du anar inte hur fel du har
Gud älskar alla och ger sin kärlek till alla som tar emot den. Det handlar inte om att Gud väljer, utan om du väljer att vara mottaglig. Sjukt att du ens väljer att uttala dig när du inte har en aning.
"Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig. Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig men visar godhet mot tusenden när man älskar mig och håller mina bud."

Älska Gud så blir han glad och visar godhet, ignorera Gud så straffar han inte bara dig, utan också dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Citera
2021-08-02, 13:50
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
"Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig. Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig men visar godhet mot tusenden när man älskar mig och håller mina bud."

Älska Gud så blir han glad och visar godhet, ignorera Gud så straffar han inte bara dig, utan också dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Nej, du kan inte dra några slutsatser med en så cynisk tolkning av en, av innehållet att döma, falsk text. Gud är kärlek och straffar inte, vi människor gavs friheten att själv välja hur vi lever våra liv. Hade sedan alla levt efter budorden så hade många världsliga problem inte längre funnits. Ett liv i synd är till gagn varken för den otrogne eller andra troende i dennes närhet men för den med ånger finns alltid förlåtelse.
Citera
2021-08-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Nej, du kan inte dra några slutsatser med en så cynisk tolkning av en, av innehållet att döma, falsk text. Gud är kärlek och straffar inte, vi människor gavs friheten att själv välja hur vi lever våra liv. Hade sedan alla levt efter budorden så hade många världsliga problem inte längre funnits. Ett liv i synd är till gagn varken för den otrogne eller andra troende i dennes närhet men för den med ånger finns alltid förlåtelse.
Hur vet du att Gud är kärlek och inte straffar? Hur vet du att Gud inte är en bitter och ondskefull jävel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in