2021-07-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vet inte om det finns något dolt i din fråga, men jag känner mig som äkta svensk och är därför naturligtvis lite finare och bättre än vanligare europeer. Även om jag bara får tänka det, inte säga det. T.ex har ingen främmande nation, inte ens Hitler-tyskland, någonsin ockuperat Sverige. Det är vi ensamma om i världshistorien.

Du är nordbo. Inte samma sak som att vara en europee. Sverige hade erövrats, och styrdes sen av Danmark tills Gustav Vasa befriade oss. Har du helt glömt det?
Citera
2021-07-25, 17:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Du är nordbo. Inte samma sak som att vara en europee. Sverige hade erövrats, och styrdes sen av Danmark tills Gustav Vasa befriade oss. Har du helt glömt det?
Sverige är en del av Europa. En finare del.

Här är alla dansk-svenska krig, hör av dig när du läst och fattat, eller inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dansk-svenska_krig
Citera
2021-07-25, 17:15
Medlem
Sverige är lika lite en del av Europa som att britterna skulle vara det. Så Danmark har aldrig styrt oss? Vad är då Stockholms blodbad fär något?
Citera
2021-07-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Sverige är lika lite en del av Europa som att britterna skulle vara det. Så Danmark har aldrig styrt oss? Vad är då Stockholms blodbad fär något?

Det är bra, att du känner dig som en stolt svensk. Inget fel i det! Men då får du vara lite mer påläst. Och att man som svensk skulle vara "förmer" än en stolt engelsman, eller en stolt ryss, ja du. Säg inte så till en äkta rysk nationalist. Du kan få stryk av honom.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in