2021-07-24, 14:05
Medlem
EldoradoDiskborstes avatar
Chevrolet Impala 2006, värde cirka 50 000
22 000 mil
Automat
Ägare man på 50 år
Är en årsförsäkring på 1100 rimligt?
Senast redigerad av EldoradoDiskborste 2021-07-24 kl. 14:08.
Citera
2021-07-24, 14:55
Medlem
TeEsErs avatar
Grattis, du har precis postat den tusende tråden som frågar vad en försäkring ska kosta utan att förstå att det handlar vem du är, dina körvanor, skadehistorik, bostadsort, ålder, parkeringsmöjligheter, andra försäkringar i samma bolag och 1000 andra faktorer som gör att ingen kan bedöma detta åt dig.

Kolla på forum med liknande bilar var de brukar försäkra sina och vad deras erfarenheter är. Ta 15 minuter och ring runt till de 3-5 största bolagen så ser du vad som gäller för JUST DIG och ingen annan.

Använder du Insplanet kommer du bara få gräsliga förslag från bolag som du aldrig hört talas om.
Citera
2021-07-24, 15:05
Medlem
Tycker du 90 spänn i månaden är mycket att bråka om...
Citera
2021-07-24, 15:49
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Menar du att det är chockerande lågt? För det hade varit min reaktion.
Citera
2021-07-24, 16:36
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Att inte definiera en motorfordonsförsäkrings omfattning till trafikdelen, delkasko lr helförsäkring inbjuder till missförstånd.
Boendeorten, har stor inverkan.

De svenska sakförsäkringsbolagen har alltid betraktat amerikanska bilar med styvmoderlig blick då alla bolagen alltid saknat kompetens om denna kategori.

GM:s showdown: När en gång stolta märket Chevrolet som erbjudit generationer amerikanska arbetare jobb började tillverka sina ikoniska namn i Sydkorea så var de små jappedappekopiorna bara risbrännare med ikoniska namn men de svenska sakförsäkringsbolagen var okunniga om också den totala förändringen.

Helår, bara trafik, så är elvahundra hygglo också om en bor i GESbygd (gubbandet där Orup är coolast).
Citera
2021-07-24, 17:05
Medlem
franges avatar
Och 1100 om året antar jag är enbart trafikförsäkring, eller?

Det är ju inte farligt alls. Vill du se något som är dyrt så kolla försäkringspremier på valfri tysk motorstark 10 år gammal kebabsvarvarräser, alltså MB AMG, BMW M eller Audi RS-modeller.
Citera
2021-07-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoDiskborste
Chevrolet Impala 2006, värde cirka 50 000
22 000 mil
Automat
Ägare man på 50 år
Är en årsförsäkring på 1100 rimligt?

53 spänn är rimligt med din profil ovan. Då ingår tältförsäkring också.
Citera
2021-07-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Menar du att det är chockerande lågt? För det hade varit min reaktion.

+1 på den reaktionen och frågan. Själv fick jag helåret (enbart Trafik) på min senaste bil för under 1400 och tyckte det var den billigaste bilförsäkring jag haft någonsin om man ser till inflation och övriga prisökningar i samhället! Börjar trafikförsäkringar månne dala så smått i pris pga av ökad konkurrens på marknaden?
Citera
2021-07-25, 04:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Helt ok summa det är en knapp hundring i månaden .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in