Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Jag borde ju minnas hur man gör då jag installerade en ny dator i höstas... Har för mig att jag kollade på YT angående installation utan MS-konto.
Tror JaysTwoCents hade info om detta...
När den ber att man skriver ett MS konto så bruka jag kolla vad dom andra alternativen där och chansa. Kan underlätta om man vänta med internet tills Windows installerat klart om man vill ha lokalt konto.
10 home behöver man numera stänga av internet medan man installerar för att skapa lokalt konto.
10 pro kan man fortfarande skapa lokalt konto med internet på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dymytry1111
Hej! Datormaskinen uppdaterades för cirka 1 månad sen. Och när jag skulle logga in på min användare som förr efter denne uppdatering så står det att "Ditt konto finns inte". Får alternativen att endera skapa nytt konto eller att logga in med annan adress.
Hotmailen som jag skapade kontot med för ca 7 år sen har jag inte använt sista 5 åren.
Skapar jag nytt konto eller kopplar mitt mobilnummer för att sedan försöka logga in så kommer jag bara tillbaka till starten där jag kan klicka på "Logga in" under mitt kontos visningsbild.
Vilket är logist, för annars kan ju vem som helst skapa nytt konto på vilken dator som helst och komma in.
Men nu är det ju så att det är min egna dator, så jag vill ju gärna kunna komma in på den ingen!
Men hur fan ska jag komma in?
När jag försöker logga in med den hotmailadressen på outlooks webbsida så står det "Adressen finns inte". Och när jag försöker skapa ny adress med samma namn står det "namnet är redan taget"(?!).
Windows 10, Acer Laptop.
Funkat prima ballerina tills sista uppdateringen. Om det bara var ett sammanträffande att detta problem uppstod just då i samband med uppd. vet jag inte.
Jag är absolut inget snille gällande datorer. Så har gärna lite överseende med min beskrivning och min okunskap.
Tacksam som attan för svar!
Ha en fin lördag!.
Mvh D.
Om du fortfarande har problem så är frågan om du kan tänka dig att installera om 10 för att kunna använda den igen och har du något på den som du vill ha kvar?