Jag är ju lite konspiratorisk

Jag tror en del av krånglet är ditlagt med avsikt. Installationen kunde vara enklare. Men i grunden är Linux bättre på de flesta sätt, bara man vänjer sig. Även enkelt.
Skulle koppla ihop telefonen med den gamla Linuxdatorn över nätverket. Gick bet på apparna, de kunde inte skriva mot datorn. Jag hade nog missat några rättigheter. (Vägrade betalappen) Men det borde ha förklarats i apparna. Fick till slut installera FTP-server vilket ju inte skall behövas. Det borde bara finnas appar med enkla instruktioner hur man sätter rättigheter på disken.
Jag tror alltså att den här "hacker-sk-ten" är avsktligt inlagd för att förhindra att Linux helt skall köra över Windows även på persondatorsidan.
Jag började med Windows och Linux tillsammans på disken och gick gradvis över till Linux. Jag hade i alla fall turen att aldrig ha några stora problem. jag rekommenderar Linux varmt.
Jag vet inte heller om det finns någon app till Windows som direkt kopplar ihop telefonen med datorn och skriver i båda riktningarna.
Windows står väl fortfarande och gör en massa saker när man inte använder det? Linux-datorn är tyst när man inte arbetar med den. Det underlättar bl.a felsökning. Funktionen i mitt bredband svajade kraftigt. Det är lättare att argumentera med Telia att datorn inte ändrar funktion när den inte gör andra saker samtidigt. Laptopen jag kör nu är från runt 2009. Den funkar för de enkla saker jag gör nu.