2021-07-21, 04:57
Bannlyst
Jag lyssnar i stunder på musik dagarna i ända, men jag beslöt ändå att lyssna mindre på musik ett tag, men jag älskar musik och kan inte tänka en dag utan musik, samtidigt så tänker jag att musik kanske kan vara tråkigt om man hör på musik jämt.

Kan du tröttna på all musik?

Berätta varför du har tröttnat på musik.
Citera
2021-07-21, 05:09
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jo då. Själv har jag inte lyssnat på ny musik sedan 2011. Jag vet vad en del artister från senare än så heter, men inte hur de låter. T ex har jag aldrig hört något av Avicii. Finns något koreanskt som heter BTS som jag gladeligen aldrig komma göra bekantskap med heller.

Man har sina playlists med musik från innan 10-talet. Det blir tjatigt ibland och då händer det att jag inte lyssnar på några dagar. Poddar konkurrerar ju med musik också för den delen.
Citera
2021-07-21, 08:34
Medlem
Mobscenes avatar
Det gäller att hitta ny musik.
Är man bara insatt i en genre så blir livet tråkigare.
Senast redigerad av Mobscene 2021-07-21 kl. 08:37.
Citera
2021-07-21, 10:26
Medlem
sommarlovs avatar
Tja, att lyssna till samma inspelning kan bli lite torrt, börjar söka mig till live-föresällningar, där man får höra de spela själva.
Citera
2021-07-22, 06:27
Medlem
90s-Eurodances avatar
Ja paus är bra, var ute i skogen 1 vecka i lumpen och jävlar vad bra musiken lät när man hörde random låt på radio när man var tillbaka (1997 var det ) och då avskydde jag radioskval.

Man behöver vila öronen ibland.
Citera
2021-08-07, 20:12
Medlem
Avicii brukade till exempel kommentera detta forum Jag tröttnar mycket på musik, jag blir uttråkad ibland och gillar att sträcka ut genrerna. Jag går in på spotify och lyssnar på några nya house -låtar. Jag letar efter trender och försöker göra mina egna låtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in