2021-07-20, 01:30
Medlem
toreraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Morsan har varit jobbig lot honom hela livet i stort sett. Lyssnar aldrig på honom. Ofoglig och jobbig, överviktig och vägrar göra nåt åt saken. Mycket gnäll från henne.

Dar har vi roten till problemet.
Citera
2021-07-20, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
- han sitter hemma varje dag, går så gott som aldrig ut
- pratar nästan aldrig
- groteskt svartsjuk och uppviglar ibland till skilsmässa som aldrig tas ut
- kontakten med oss "barn" går via morsan, men när vi är på besök hemma hos dem så kommer han aldrig och pratar med oss
- sen barndomen har han inte pratat med oss så mycket
- han är osocial och söker aldrig kontakt med andra
- tystlåten och misstänksam
- han är paranoid men samtidigt lätt att lura på något konstigt vis
- inget sexliv överhuvudtaget på många år, säkert över 15 år
- lider i sin ensamhet och är aldrig glad
- han har inga intressen förutom att resa, spara pengar och typ slänga sopor
- hela hans mindset är stelt, saker ska vara på ett visst sätt och han blir förvånad när andra gör på ett annat sätt eller inte blir som han förväntat. Då stänger han in sig för att han typ inte känner igen sig hos andra.

Är det en djup depression eller typ autism? Autister har ju åtminstone ett intresse som de fastnar vid men han har inget sånt.

Kanske låter det som vanliga problem dessutom. Han är snart 70.

Jag känner igen mycket här från flera män i min släkt.
Vad som är fel är ju ganska tydligt, allt du beskriver, klart dem lider där i sin tystnad, frågan är vad som kan shjälpa dem, hur kan man "locka" dem att testa något nytt eller öppna upp eller testa nya tankesätt.
Citera
2026-07-18, 22:29
Avstängd
Umgås utan att prata var väl onödigt.
Kanske försvinna i några år för ditt eget bästa.
Eller har han aspergers egna syndrom?
Citera
2026-07-19, 18:47
Avslutad
Jag har fått damp. AMA.
Jag har uppnått nytt stadie som kallas damp. Det är från helvetet och jag är okapabel som alltid hursomhelst. Anser att svenskar och alla fula älskar att ligga i just den tvingade passiviteten. Fucking ÄLSKAR är vad jävla svenskar gör om det. Har för fan damp iallafall.

Hur det känns? Allt är olagligt och mer. Mest så faktiskt. Annars är det ingenting särskilt faktiskt man får ju jobba tycker jag. Hade otroligt gärna bara skött det annars. Allt är enkelt speciellt med verktyg. Men som sagt till o med jävla lumpen hade nekat nån egentligen med tsunami våg på huvudet som samt dessutom vrålat högre än urkända sägelser ja.
Iallafall det är känd damp så jag vill bara att ni kan fråga vad ni vill. Svarar gärna på frågor. Undertiden sover jag eftersom jag har knapp tid på helgsöndag och imorgon måste jag jaga mat med äckliga fula. Ekonomi stör mig inte iofs. Men med tanke på rådande balansgång så ska jag erkänna, en stressboll här och där? Ja tack hade jag sagt då iallafall.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in