2021-07-15, 09:31
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Berg & Berg har väldigt mjukt bomull i sina pikéer.
Hur RL och Lacoste är har jag ingen aning om, köper inte sånt piss.

Berg och berg är skräp. Köp nåt med kvalité.
https://www.lacoste.com/se/lacoste/men/clothing/polo-shirts/short-sleeves/men%27s-lacoste-paris-polo-shirt-regular-fit-stretch-cotton-pique/PH5522-00.html?color=132&_gl=1*18x7rit*_up*MQ..&gclid=EAI aIQobChMI2MjuhMjk8QIV0gSiAx1RaAk0EAQYASABEgKV8vD_B wE
Senast redigerad av Mobscene 2021-07-15 kl. 09:35.
Citera
2021-07-15, 10:24
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Berg och berg är skräp. Köp nåt med kvalité.
https://www.lacoste.com/se/lacoste/men/clothing/polo-shirts/short-sleeves/men%27s-lacoste-paris-polo-shirt-regular-fit-stretch-cotton-pique/PH5522-00.html?color=132&_gl=1*18x7rit*_up*MQ..&gclid=EAI aIQobChMI2MjuhMjk8QIV0gSiAx1RaAk0EAQYASABEgKV8vD_B wE

Är du efterbliven din jävla pissluffare? Som att du ens vet vad det är din lallare.
Citera
2021-07-15, 11:12
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Är du efterbliven din jävla pissluffare? Som att du ens vet vad det är din lallare.

Berg och berg Är billigt skräp.
Endast WT som har det.
Citera
2021-07-15, 11:52
Medlem
varfors avatar
Stenströms har linne & bomulls varianter. kan reka linne varianterna.
Brukar alltid gå igenom mina på våren så jag har tillräckligt med hela och rena för att hinna beställa innan sommaren och ha 1/dag i 2-3v utan att behöva komma åt tvättmaskin.

Finns de inte på hylla så gå till en affär med stenströms skjortor och be att få kollaci stenströms katalog för att beställa.
Citera
2021-07-15, 11:54
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Endast WT som har det.

Är en piké för 2 lax billigt skräp?
Citera
2021-07-15, 12:18
Medlem
Citat:
Är en piké för 2 lax billigt skräp?

Pfffft jag köper mina pikés för 7lax. Så dina måste vara minst hälften så bra som mina.
Citera
2021-07-15, 13:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Det ballar ur...
Citera
2021-07-15, 15:22
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genusvetaren
En riktigt pikétröja är tillverkad av tyget piké och ingenting annat. Det tyget är betydligt trevligare en varm sommardag än någon sketen bomullsimitation.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Piké

Piké är ju dock bara en vävteknik som inte säger något alls om materialet. Från den engelska Wikipedia-sidan:
Citat:
Piqué, or marcella, refers to a weaving style, normally used with cotton yarn, which is characterized by raised parallel cords or geometric designs in the fabric.
Citera
2021-07-15, 16:34
Avslutad
Citat:
Endast WT som har det.
Känner mig förvirrad här.. Berg & Berg är ett WT-märke (hur har de funnit det märket månntro?) och sedan länkar du till Lacoste?
Citera
2021-07-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Nästan alla pikétröjor är gjord av stenhård stel bomull, ingenting som följer kroppen utan snarare boxar in kroppen, som om man hade en låda på sig. Jag antar att det har att göra med att dom bar det i hästpolo och det skulle vara stryktåligt och hästpolo i sin tur har militär historik osv.

Men - det är ju fan inte skönt att gå omkring i varma sommardagar! varmt, stelt, instängt, hårt! Om kalsonger vore tillverkade av samma material som pikétröjor skulle alla köra commando!

Jag har troligen svarat på min egen fråga märker jag... som tur är finns det hopp

Tom Ford har en pikétröja i 100 procent silke för 11 000kr.

Bra fråga. Har undrat samma sak själv. Vanliga pikéer är aldrig så sköna som t-shirts.

Bry dig inte om nissarna som ska vara märkvärdiga. Piketyg har en annan känsla. Men som någon skrev har sportbutikerna piké i funktionsmaterial. Dessa är skönare.
Citera
2021-07-16, 18:45
Medlem
lakritcs avatar
Medhåll!

Köpte på mig ett gäng HM-pikéer i silkesmix förra sommaren när de reades ut för 50 kr/st.
Problemet löst.

Pikeér av hårdare kvalitet har fortfarande en plats i min garderob under heta försommardagar och svala sensommardagar för aktiviteter som ställer högre krav på hållbarhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Nästan alla pikétröjor är gjord av stenhård stel bomull, ingenting som följer kroppen utan snarare boxar in kroppen, som om man hade en låda på sig. Jag antar att det har att göra med att dom bar det i hästpolo och det skulle vara stryktåligt och hästpolo i sin tur har militär historik osv.

Men - det är ju fan inte skönt att gå omkring i varma sommardagar! varmt, stelt, instängt, hårt! Om kalsonger vore tillverkade av samma material som pikétröjor skulle alla köra commando!
Rekommenderar John Henric och Massimo Dutti för linne och stickat.
Senast redigerad av lakritc 2021-07-16 kl. 18:59.
Citera
2021-07-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Nejdå, klassiskt misstag. De pikéer du beskriver låter som typiska Ralph Lauren. Dom är hårda då det är dynga och b-kvalité.... Vill du ha mjuka, sköna, klassiska pikéer med kvalité så rekommenderar jag Lacoste alla dagsr i veckan.

Lacoste om någon är överprisat "dynga". Nästan allt de säljer känns som något som skulle kosta runt 50-150kr om det inte vore för märket, nästan allt de gör känns billigt, även om prislappen är dyr. Lacoste är nog världens mest överskattade märke, följt av versace och armani.

Sedan hänger det inte på märket då alla större märken har alla möjliga slags kläder. Finns absolut mjuka sköna piker för under 100lappen om det är det du letar efter. Sedan är kanske överlag piker hårdare, men det har inget med märket eller prislappen att göra. Men det går att hitta mjuka piker hos alla märken i princip och i alla typ av prisklasser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in