Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Ja såg höjdpunkterna precis och går ju inte och lasta Ulreich direkt. Andra målet på straff. 3-1 och framförallt 4-1 som du säger med Holtmann är ju klassmål. Bara och lyfta på hatten. Även det första målet för Bochum är ju inte mycket att göra på heller. Var en sån dag helt enkelt där allt gick rätt för Bochum med tanke på målen man gjorde.
Hoppas du fick se Gamboas tunnel innan 3-1-målet. Riktigt läckert.
Kul med en spelare som aldrig gör mål får göra ett sådant drömmål. (Oktober 2019 verkar senaste mål ha kommit.)
I München var det kanske framför allt två spelare som inte alls levde upp till förväntningarna: Sané och Müller.
Jag förstår verkligen inte varför inte Sané blev utbytt. Han gjorde förvisso inte några katastrofala misstag, men han gjorde inte så mycket annat heller.
Müller inledde med ett bra samarbete med Coman och Lewandowski till 1-0-målet, men efter det ...
Samma sak gäller förvisso även hela försvaret, men det kändes som att Holtmann skulle ha spelat ut vilket försvar som helst idag. Fast med det sagt... Upamecano???
Om man bortser från att han blev söndersprungen och sönderdribblad tills han blev utbytt inför andra undrar jag innerligt hur han kom på den goda idén att flaxa så med armarna i straffområdet. 'Jaså det blir straff om bollen tar på handen? Attans att jag inte visste det ...'
Lär vara en del revanschlystna spelare mot Salzburg till veckan...
Återstår att se om Dortmund kan ta chansen att närma sig imorgon.