2021-10-29, 19:19
Medlem
Och som en betraktare och en följare av tyska fotbollstråden så inbillar jag mig att Cyberkalles insats underskattas. För när han kom tillbaka så tog tråden äntligen fart igen.
Citera
2021-10-29, 19:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är inget hundraprocentigt skydd, och det varierar från person till person som med allt annat. Speciellt när det gäller dom där nya varianterna som sprids nu. Men det lindrar sjukdomsförloppet oavsett om man skulle få det ändå.

Det minskar ju smittorisken avsevärt också, även om man skulle ha oturen att själv bli smittad trots vaccinering, då virusmängden är betydligt mindre. Och några hundraprocentiga vaccin existerar inte vad jag vet. Apropå Kimmich m.fl. som vägrar att vaccinera sig kan jag nog tycka att de borde göra det, dels av solidaritet med arbetsgivare och lagkamrater, dels för att de som stjärnor utgör förebilder för många. Men jag vill inte tvinga eller idiotförklara dem för det.
Citera
2021-10-29, 19:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och som en betraktare och en följare av tyska fotbollstråden så inbillar jag mig att Cyberkalles insats underskattas. För när han kom tillbaka så tog tråden äntligen fart igen.
Missade du de oroliga undringarna när han var borta och glädjeropen när han kom tillbaka? Till och med Bayern-skeptikerna jublade. Vem ska man annars tracka när Bayern nån enstaka gång går på pumpen, liksom? Tysk fotboll utan Cyberkalle är som italiensk utan Brille68. Otänkbart, alltså. Eller åtminstone väldigt mycket tråkigare.

Ingen underskattning här, alltså.
Citera
2021-10-29, 21:22
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Ibland i den här tråden så diskuteras ju Bayerns överlägsenhet i bundesliga, nu har svenska fans frågat ut skribenterna på tyska sidan bland annat om Bayern "förstör" för Tyskland. https://www.svenskafans.com/tyskland/forstor-bayern-munchen-for-tysk-fotboll-sa-tycker-skribenterna-636214

Och även frågat vad som krävs för att Bundesliga ska bli jämnare i toppen. https://www.svenskafans.com/tyskland/vad-kravs-for-att-bundesliga-ska-bli-jamnare-sa-tycker-skribenterna-636277

Dom flesta verkar ju ändå vara nöjda eftersom Bayern representerar Tyskland på ett föredömligt sätt ute i Europa varje år.
Citera
2021-10-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ibland i den här tråden så diskuteras ju Bayerns överlägsenhet i bundesliga, nu har svenska fans frågat ut skribenterna på tyska sidan bland annat om Bayern "förstör" för Tyskland. https://www.svenskafans.com/tyskland/forstor-bayern-munchen-for-tysk-fotboll-sa-tycker-skribenterna-636214

Och även frågat vad som krävs för att Bundesliga ska bli jämnare i toppen. https://www.svenskafans.com/tyskland/vad-kravs-for-att-bundesliga-ska-bli-jamnare-sa-tycker-skribenterna-636277

Dom flesta verkar ju ändå vara nöjda eftersom Bayern representerar Tyskland på ett föredömligt sätt ute i Europa varje år.

Så länge Bayern München är bland de allra båsta lagen i världen är det nog ok att de dominerar. Om de skulle hamna utanför topp tio i världen, men fortfarande dominera så inbillar jag mig att man skulle börja gnälla?
Citera
2021-10-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag kan ha beskrivit ett worst case-scenario där. Många av spelarna är "angeschlagen", så det skulle i så fall bara handla om Fürth-matchen. Det verkar som att Haberer är startklar, och för varje ordinarie spelare vi har så ökar tryggheten enormt. Känns nu jävligt tryggt att Heintz inte lyckades hitta en klubb att flytta till under sommaren, riktig lyx med sex mittbackar i en situation som denna.

Fürth däremot! Pang! Fem spelare har testat positivt för covid! Laget åker till Freiburg med totalt 15 spelare, och vågar inte avslöja vilka som stannar hemma. Jävligt skönt att båda lagen har ungefär samma situation, det är rättvist på nått sätt.

Om vi klarar av att vinna hemma mot Fürth kommer de flesta spelarna nog vara redo inför Bayernmatchen nästa vecka Då är det egentligen bara Schmid, Sallai och Petersen som är borta.

Ditt Dortmund är ju inte genomtänkt på kanterna, så vad ni än gör med era skador så blir det ju inte bra

Aah gott att höra att det eventuellt inte är lika illa som först befarat! Hade vart kul om ni kunde vara full styrka mot Bayern faktiskt.

Trist med fortsatta covid explosioner

Hahha verkligen. Kanterna är ren improvisation
Citera
2021-10-29, 22:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jo. Men det behövs ofta någon som lever för det och "samlar" och knyter ihop säcken i många trådar. Likt du gör i den italienska tråden. Svårt att tänka sig den utan dig, tex.
Citera
2021-10-29, 22:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du har säkert helt rätt men efter min andra spruta har jag varit förkyld och konstant täppt i näsan så jag skulle tänka till lite extra om det händer igen.

Vad tror du om matchen mot Union Berlin i helgen, ser att dom tyska siterna tippar en kross av Bayern men jag är tveksam till att det blir en lätt tillställning.
Tror det blir en revansch.

För övrigt är det föga troligt att ett liknande haveri hade skett i ligan eller CL.

Inte att cupen skulle vara oviktigt men det släpps nog lite omedvetet på handbromsen och det kan slå åt lite olika håll.

Nagelsmanns frånvaro kan säkert haft en viss effekt även om det inte borde ha det.
Citera
2021-10-30, 10:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Hahaha nja sån betydelse har jag inte men tusen tack för omdömet.
Citera
2021-10-30, 12:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Missade du de oroliga undringarna när han var borta och glädjeropen när han kom tillbaka? Till och med Bayern-skeptikerna jublade. Vem ska man annars tracka när Bayern nån enstaka gång går på pumpen, liksom? Tysk fotboll utan Cyberkalle är som italiensk utan Brille68. Otänkbart, alltså. Eller åtminstone väldigt mycket tråkigare.

Ingen underskattning här, alltså.
Ni är som gulliga med den gamla farbrorn.

Jag har definitivt inte alltid varit så reko när jag skrivit speciellt om Dortmund men det beror ju på att jag älskar att hata dom och önskar inget annat än att dom är vårt största hot. Det
Citera
2021-10-30, 13:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Så länge Bayern München är bland de allra båsta lagen i världen är det nog ok att de dominerar. Om de skulle hamna utanför topp tio i världen, men fortfarande dominera så inbillar jag mig att man skulle börja gnälla?
Exakt så är det.
Hur ofta får man läsa i tysk media att som vanligt så är det bara Bayern som inte skämmer ut sig i Europa.

Målet för dom som styr är att vinna och speciellt vara bäst i världen och det är man enligt mig när man vinner CL, vinnarkulturen i Bayern är helt sjuk det är bara att fråga spelare som varit i klubben.
En spelare som är enormt älskad i klubben är Luca Toni en spelare som jag unnat vinna CL men på grund av en galen holländare så fick han inte vara kvar.
Luca har en lägenhet i staden och är ofta där.
Citera
2021-10-30, 13:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Exakt så är det.
Hur ofta får man läsa i tysk media att som vanligt så är det bara Bayern som inte skämmer ut sig i Europa.

Målet för dom som styr är att vinna och speciellt vara bäst i världen och det är man enligt mig när man vinner CL, vinnarkulturen i Bayern är helt sjuk det är bara att fråga spelare som varit i klubben.
En spelare som är enormt älskad i klubben är Luca Toni en spelare som jag unnat vinna CL men på grund av en galen holländare så fick han inte vara kvar.
Luca har en lägenhet i staden och är ofta där.

München är en fantastisk stad och jag kan inte räkna antalet gånger jag har varit där sedan 70-talet både med och utan fotbollsbesök. Har sett Bayern bli firade efter ett guld på Marienplatz. Ganska mäktigt.

Vem trivs inte i München? (Jo inte min kompis som blev lurad att bjuda ett par tjejer på "sekt" en sen kväll på Schillerstrasse. En sekt som sedermera visade sig kosta mer än hela reskassan och utkrävdes av ett par bastanta vakter )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in