Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Dortmund mot Sporting Lissabon i CL hur ser det ut med Reus och Håland?
Känns som att 90% hänger på om dom spelar
Som sagt, vi har inga wingers förutom Hazard som PRECIS kommit tillbaka. Och sedan spelade vi mot gladbach utan en enda offensiv kreatör (Brandt, Reyna, Reus borta, Hazard bara 30min redo, Haaland borta).
Sen gick Dahoud sönder efter 3min mot Sporting och Haaland borta fortfarande. Reus var kanon dock och tillbaka och man spelade helt ok men sumpade mycket chanser och många offsides. 3 offside mål, 1 godkänt. Annars kontrollerad match. Brandt fick hoppa in för Dahoud.
Men jag tror att folk överskattar sönder våran trupp om man förväntar sig något speciellt. En trupp utan 1 enda defensivt kapabel ytterback, 1 enda ren DM som är en seg Witsel och 1 enda winger, är ingen bra trupp oavsett talang.
Förhoppningsvis stämmer ryktena om att vi kommer vara aktiva i january efter lite intäkter från mer andelar och mycket fans tillbaka. Även rapporter om att vi vill klippa Zakarias från Gladbach gratis nästa sommar, som Witsel ersättare vars kontrakt går ut. En stor lön förvinner där med då. Vore grymma affärer, dock ännu en bundesliga-stöld.