2021-09-30, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dortmund mot Sporting Lissabon i CL hur ser det ut med Reus och Håland?
Känns som att 90% hänger på om dom spelar

Leipzig mot Brügge här borde hemmalaget vinna

Bayern mot Dynamo Kiev allt annat än en vinst är ett fiasko det är väl bara underskattning som kan ställa till det

Wolfsburg mot Sevilla kan sluta hur som helst, Wolfsburg är i en liten svacka så jag tippar på oavgjort

Dortmund fixade en knapp vinst så det var helt ok.

Leipzig underpresterar och torskar hemma, Forsberg är inte i samma slag som i fjol.

Wolfsburg borde ha vunnit och Weghorst borde ha avgjort matchen, Sevilla får en rätt billig straff i slutet.

Bayern har världens nu bästa anfallare i Lewandowski punkt slut och vinner enkelt, Sané som efter att att blivit utbuad av hemmafansen för en månad sedan har verkligen växt och var bäst på plan.
Citera
2021-09-30, 09:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dortmund fixade en knapp vinst så det var helt ok.

Leipzig underpresterar och torskar hemma, Forsberg är inte i samma slag som i fjol.

Wolfsburg borde ha vunnit och Weghorst borde ha avgjort matchen, Sevilla får en rätt billig straff i slutet.

Bayern har världens nu bästa anfallare i Lewandowski punkt slut och vinner enkelt, Sané som efter att att blivit utbuad av hemmafansen för en månad sedan har verkligen växt och var bäst på plan.
Leipzig står ju för det stora bottennappet. Kan bli svårt att ens bli trea nu i gruppen. Men visst. Senaste vinsten i ligan till trots så är det ju ett ganska nytt lag som måste spelas in, men ny tränare. Det kan ta lite tid. Man kan inte tappa tre startspelare samt tränaren utan att det märks.
Citera
2021-09-30, 15:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leipzig står ju för det stora bottennappet. Kan bli svårt att ens bli trea nu i gruppen. Men visst. Senaste vinsten i ligan till trots så är det ju ett ganska nytt lag som måste spelas in, men ny tränare. Det kan ta lite tid. Man kan inte tappa tre startspelare samt tränaren utan att det märks.
Så är det helt klart dom har inte riktigt klarat av omställningen.
Bayern och dess trupp är riktigt bra och känns som en av tre / fyra favoriter till CL
Citera
2021-10-01, 04:34
Medlem
Citat:
Dortmund mot Sporting Lissabon i CL hur ser det ut med Reus och Håland?
Känns som att 90% hänger på om dom spelar

Som sagt, vi har inga wingers förutom Hazard som PRECIS kommit tillbaka. Och sedan spelade vi mot gladbach utan en enda offensiv kreatör (Brandt, Reyna, Reus borta, Hazard bara 30min redo, Haaland borta).

Sen gick Dahoud sönder efter 3min mot Sporting och Haaland borta fortfarande. Reus var kanon dock och tillbaka och man spelade helt ok men sumpade mycket chanser och många offsides. 3 offside mål, 1 godkänt. Annars kontrollerad match. Brandt fick hoppa in för Dahoud.

Men jag tror att folk överskattar sönder våran trupp om man förväntar sig något speciellt. En trupp utan 1 enda defensivt kapabel ytterback, 1 enda ren DM som är en seg Witsel och 1 enda winger, är ingen bra trupp oavsett talang.

Förhoppningsvis stämmer ryktena om att vi kommer vara aktiva i january efter lite intäkter från mer andelar och mycket fans tillbaka. Även rapporter om att vi vill klippa Zakarias från Gladbach gratis nästa sommar, som Witsel ersättare vars kontrakt går ut. En stor lön förvinner där med då. Vore grymma affärer, dock ännu en bundesliga-stöld.
Citera
2021-10-01, 06:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Som sagt, vi har inga wingers förutom Hazard som PRECIS kommit tillbaka. Och sedan spelade vi mot gladbach utan en enda offensiv kreatör (Brandt, Reyna, Reus borta, Hazard bara 30min redo, Haaland borta).

Sen gick Dahoud sönder efter 3min mot Sporting och Haaland borta fortfarande. Reus var kanon dock och tillbaka och man spelade helt ok men sumpade mycket chanser och många offsides. 3 offside mål, 1 godkänt. Annars kontrollerad match. Brandt fick hoppa in för Dahoud.

Men jag tror att folk överskattar sönder våran trupp om man förväntar sig något speciellt. En trupp utan 1 enda defensivt kapabel ytterback, 1 enda ren DM som är en seg Witsel och 1 enda winger, är ingen bra trupp oavsett talang.

Förhoppningsvis stämmer ryktena om att vi kommer vara aktiva i january efter lite intäkter från mer andelar och mycket fans tillbaka. Även rapporter om att vi vill klippa Zakarias från Gladbach gratis nästa sommar, som Witsel ersättare vars kontrakt går ut. En stor lön förvinner där med då. Vore grymma affärer, dock ännu en bundesliga-stöld.

Ännu en spelare från Gladbach och så skriver folk enbart om våra värvningar.
Citera
2021-10-01, 06:15
Medlem
cyberkalles avatar
Bra dag för dom tyska lagen ute i Europa igår.
Vinst för Leverkusen Frankfurt samt att Union Berlin vann i något som jag helt missat Europa Conference League. Kan någon förklara vad det är för en liga.
Citera
2021-10-01, 08:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Bra dag för dom tyska lagen ute i Europa igår.
Vinst för Leverkusen Frankfurt samt att Union Berlin vann i något som jag helt missat Europa Conference League. Kan någon förklara vad det är för en liga.
En nystartad cup av UEFA , under Europa League.
Citera
2021-10-01, 10:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En nystartad cup av UEFA , under Europa League.
Aha, är det på samma sätt att vinnaren går till nästa års EL eller bara titeln och prispengar(antar jag att det är)
Citera
2021-10-01, 10:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Aha, är det på samma sätt att vinnaren går till nästa års EL eller bara titeln och prispengar(antar jag att det är)
Jo. Vinnaren är garanterad plats i EL nästa säsong.
Citera
2021-10-01, 13:25
Medlem
cyberkalles avatar
Tysklands trupp till dom två kommande kvalmatcherna ser ut så här.
Mål:

Neuer Ter Stegen Leno

Försvar:

Ginter Kehrer Klostermann Raum Rüdiger Süle Schlotterbeck

Mitt/anfall:

Adeyemi Reus Gnabry Goretzka Kimmich Müller Musiala Sané Havertz Werner Hofmann Neuhaus Wirtz

Rätt väntad trupp egentligen bara Gosens som saknas men han är borta i minst tre månader
Citera
2021-10-01, 13:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tysklands trupp till dom två kommande kvalmatcherna ser ut så här.
Mål:

Neuer Ter Stegen Leno

Försvar:

Ginter Kehrer Klostermann Raum Rüdiger Süle Schlotterbeck

Mitt/anfall:

Adeyemi Reus Gnabry Goretzka Kimmich Müller Musiala Sané Havertz Werner Hofmann Neuhaus Wirtz

Rätt väntad trupp egentligen bara Gosens som saknas men han är borta i minst tre månader

Målvakter Försvar Mittfält Anfall
Citera
2021-10-01, 14:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Målvakter Försvar Mittfält Anfall
Även om Rumänien är ett land på uppgång så ska detta lag fixa det utan problem även trots förlusten senast mot Nordmakedonien så ska dom fixa det.
Allt annat än 6 poäng är ett fiasko.

Sen så tycker jag att mittfältet håller Weltklasse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in