2021-07-14, 21:01
Medlem
Kickexs avatar
Den musik som vi har börjat höra på senare tid, gjord av AI tror jag kommer bli normen till slut.
Mer och mer kommer att bli automatiskt framställt efter individens preferens.

Men jag tror det kommer ta betydligt mer än 100 år innan det är spåret alla går efter.
För människor älskar att spela och uttrycka sig genom att skapa musik.
Citera
2021-07-14, 22:50
Medlem
SkylineSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Dom senaste 100 åren har ju revolutionerat musiken - elbas, elgitarrer, synthesizern osv men det är svårt att tro att nästa 100 år blir lika revolutionerande? Är om inte allt, så nästan allt gjort inom musiken? Vilken typ av musik kommer toppa Spotify år 2121?

Nostalgia - Section 303

Är som hämtad ifrån en modern version av Star Wars
Citera
2021-07-14, 22:53
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Nån slags worldmusic?
Citera
2021-07-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Den musik som vi har börjat höra på senare tid, gjord av AI tror jag kommer bli normen till slut.
Mer och mer kommer att bli automatiskt framställt efter individens preferens.

Men jag tror det kommer ta betydligt mer än 100 år innan det är spåret alla går efter.
För människor älskar att spela och uttrycka sig genom att skapa musik.

AI kommer att bli så pass avancerad att den kan skapa musik som överträffar allt vad mänskliga musiker kan åstadkomma. Den kommer att kunna simulera alla instrument och t.o.m mänskliga röster så att du inte kan avgöra om en låt är skapad av datorn eller mänskliga musiker. Musiker som yrke kommer inte att behövas om man bara vill ha en låt man gillar att lyssna på. AI kommer kunna skapa nya, helt unika låtar anpassad för din personlighet bara för dig.
Säg t.e.x att du gillar Metallica. Framtida AI kommer att kunna skapa helt ny låt som låter som det kom helt nytt från Metallica fastän bandmedlemmarna varit döda sen länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in