2007-10-02, 20:02
Medlem
Lord_as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garpenklint
Ok har en gammal tränings polare som tävlat starkeman mot samelsson och mot dom övriga vill inte nämna namn.

Är man barndoms kamrater så kan man ju inte låta bli att fråga eftersom man vet vad polarn lyfte på den tiden har man tränat i samma lokal fast han var full ladda osv så hur klara ni lyfta dom där stenaran med protein pulver skämtsamt det ända han sa att det var inga doping prov så det var bara att ladda.

Nu vet ni sedan glömde jag att fråga hur det var på dom stora tävlingarn men det kan man lista ut förberedande tablett kur sedan sluta 2 till 3 veckor innan tävling.

Och han sa att dom kan inte erkänna att dom tar prepp på grund av sponsor pengar ni vet killen med den stora proteinburken på ena armen vilandes med ett lende på en poster.

NU börjar det bli intressant =)
2007-10-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Den där jävla polacken skulle dom kasta ut ser ut som Karl-Alfred på MYCKET aas

Han blev väl faktiskt avstäng efter att han testat positivt för något i ett VM. Om jag inte minns fel ledde det till att Samuelsson kom upp på pallen istället för honom. Särskilt länge kan han ju inte ha varit avstängd dock eftersom han varit tillbaka ett tag och det här inte var länge sen. Någon som vet vad han testade positivt för som ledde till en så kort avstängning?

Om det nu var steroider så kan man väl se det här som ett tecken på att vår vän från Polen använder sådana i större utsträckning och närmare inpå tävlingar än sina motståndare (däribland Samuelsson).
2007-10-02, 20:23
Medlem
Om jag inte minns fel så stängdes han av för amfetamin.

Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Han blev väl faktiskt avstäng efter att han testat positivt för något i ett VM. Om jag inte minns fel ledde det till att Samuelsson kom upp på pallen istället för honom. Särskilt länge kan han ju inte ha varit avstängd dock eftersom han varit tillbaka ett tag och det här inte var länge sen. Någon som vet vad han testade positivt för som ledde till en så kort avstängning?

Om det nu var steroider så kan man väl se det här som ett tecken på att vår vän från Polen använder sådana i större utsträckning och närmare inpå tävlingar än sina motståndare (däribland Samuelsson).
2007-10-02, 22:21
Medlem
Shutupandsquats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk

kokain har jag hört iaf
2007-10-03, 09:18
Medlem
När magnus blev världens starkaste man var det inte i dom vikterna
som är på tävlingarna nu för tiden, jag har själv hållt på i några år med starkeman och dom vikterna på stenarna till exempel som var på den tiden kan jag själv fixa och jag väger under hundra och det enda jag tagit är en 10 veckors testokur, jag känner flera strongman som är framgångsrika i sverige utan steroider med och vikterna man har på nationella tävlingar har också stuckit upp rejält sista åren. Det är så jävligt mycket teknik och allroundfysik som behövs, inte bara styrka, sen naturligtvis måste man va stark som fan men inte så extremt som alla tror som inte hållt på själva ett tag.
Den allmänna uppfattningen bland dom tävlande i sverige är att Magnus var ren när han vann men har börjat tryckt sista åren när vikterna har blivit för tunga för att han ska kunna hävda sig bra på tävlingarna och ser man på hans utveckling så stämmer nog det bra. Han börjar ju bli gammal gubben och sponsorerna är värda en del.
2007-10-03, 09:33
Medlem
Lord_as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehband
När magnus blev världens starkaste man var det inte i dom vikterna
som är på tävlingarna nu för tiden, jag har själv hållt på i några år med starkeman och dom vikterna på stenarna till exempel som var på den tiden kan jag själv fixa och jag väger under hundra och det enda jag tagit är en 10 veckors testokur, jag känner flera strongman som är framgångsrika i sverige utan steroider med och vikterna man har på nationella tävlingar har också stuckit upp rejält sista åren. Det är så jävligt mycket teknik och allroundfysik som behövs, inte bara styrka, sen naturligtvis måste man va stark som fan men inte så extremt som alla tror som inte hållt på själva ett tag.
Den allmänna uppfattningen bland dom tävlande i sverige är att Magnus var ren när han vann men har börjat tryckt sista åren när vikterna har blivit för tunga för att han ska kunna hävda sig bra på tävlingarna och ser man på hans utveckling så stämmer nog det bra. Han börjar ju bli gammal gubben och sponsorerna är värda en del.
2007-10-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_a
??
2007-10-03, 09:37
Medlem
Visste ni att Magnus farfar var en sorts strong man i sin ungdom, en sån som böjde armeringsjärn och rätade ut hästskor med bara händerna....och han var lika stor som Magnus.
2007-10-03, 09:48
Medlem
Lord_as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehband
??

Nedå blev lite förvånad bara av det du berättade Man få alltid veta nya saken =)

Hans farfar, okså intressant det visste jag inte...rolig tråd det här..undrar om Magnus själv hänger här, vore juh roligt
2007-10-03, 15:18
Medlem
DANI81s avatar
Lite offtopic... Magnus barn lär ju bli gryymt starka med tanke på att magnus fru är sveriges starkaste kvinna.. Viking gener
2007-10-03, 16:14
Medlem
Bunnys avatar
Börjar va lite väl mycket myter å svammel i denna tråden nu...Magnus är historia, han e gammal å skulle inte palla med tävling idag. Då han va med, utom i slutet av karriären förstås, så va Strongman en liten (läs:ännu mindre än idag) sport och testerna va lika frekvent förekommande som i dagens korpfotboll.

Va gäller den numera nedgrävde islänningen så finns det inte en chans i världen att han käkat 20 000 kcal om dagen, det finns ingen, INGEN, som kan förbränna den mängden energi. För att göra åt med 20 000 kcal så skulle han behöva befinna sig i konstant rörelse dygnet runt. En skidåkare på elitnivå klarar sig på 8000 och dom tränar så många timmar om dagen som kroppen kan återhämta sig från. Sigmarsson (stavning?) skulle alltså få röra sig dubbelt så mycket som en elitskidåkare, men ändå vila så pass mycket att hans muskler växte. Yeah right...
2007-10-03, 16:19
Medlem
UltimateWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee666
Det är klart att han har dopat sig, ingen e väl så naiv å tro att han inte har det?
Men jag tror starkt på att dopingen kom in sent i hans liv. Skadorna han fick på armarna läkte ruskigt snabbt för att vara så allvarliga som dom var å ifjol fick han e rejäl skada på ryggen som inte tid allt för lång tid att läka, om man ser till han s ålder.
Om det fanns några som helst bevis på att han skulle varit ren hela sitt liv så e det bara att lyfta på hatten men nu när han börjar bli till åren så tvivlar jag att han kan klandra sig kvar i topp 5 utan prylar.
Kolla Marius...han e ju så full med testo att man undrar om det e det ända han får i sig om dagarna. Har hört rykten som säger att Marius måste byta blod eller rena det 1 gång i månaden. (kan ju inte va sant). Doping är en del av muskel sporter å det går inte att blunda för. Att Magnus e dopad? JA! Låt han va det då, alla andra e ju det.

Hepatit är vanligt hos folk som använder sprutor.
Levern har nog fått mycket stryk av tabs och injektioner.
Därför ska alltid nya verktyg användas....
använda samma flera gånger är bara dumdristigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in