2021-07-13, 23:17
Medlem
FanMorrans avatar
Är på väg att söka till en matte 3b-kurs men för att även plugga till HP ska jag läsa 1 och 2b samtidigt. Har sen tidigare klarat 2b på gymnasiet. Men nu måste jag köpa matteböckerna och ser en väldans många olika versioner av böckerna. Vissa som heter Vux, flera som kallar sig "2bc" istället för bara 2b. Vilka böcker är det jag ska köpa? Och vad är bästa platsen att köpa dem på?

Och en annan fråga om distansläsning. Man måste väl inte vara medverkande på några typer av samtal? Hela anledningen till att jag måste läsa distans är för att jag jobbar sent. Antar att allt brukar vara inspelat? Specifikt Hermods.

Tack för svar!
Citera
2021-07-14, 00:07
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanMorran
Är på väg att söka till en matte 3b-kurs men för att även plugga till HP ska jag läsa 1 och 2b samtidigt. Har sen tidigare klarat 2b på gymnasiet. Men nu måste jag köpa matteböckerna och ser en väldans många olika versioner av böckerna. Vissa som heter Vux, flera som kallar sig "2bc" istället för bara 2b. Vilka böcker är det jag ska köpa? Och vad är bästa platsen att köpa dem på?

Och en annan fråga om distansläsning. Man måste väl inte vara medverkande på några typer av samtal? Hela anledningen till att jag måste läsa distans är för att jag jobbar sent. Antar att allt brukar vara inspelat? Specifikt Hermods.

Tack för svar!

Fråga läraren för den specifika kursen om val av bok att köpa så blir det nog rätt. Vux är gissningsvis komvux.

Föreläsningar är aldrig obligatoriskt vid distans men seminarier kan vara det.
Citera
2021-07-14, 00:15
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanMorran

Tack för svar!

Det bästa är ju att köpa boken som kursen och skolan säger att du ska ha. Eftersom det inför varje inlämningsuppgift kommer vara att man ska ha läst på tex s55-75.

Skillnaden på en bok som heter 2b och 2bc är att i 2bc finns allt för att klara både kurs 2b och 2c.

Hermods har en muntlig examination, via en länk man får av läraren. Den är det sista man gör i kursen efter alla andra delprov.
Citera
2021-07-15, 19:33
Medlem
Matematik 5000 böckerna finns på Libgen.is

c-spåret är Na/Te
b-spåret är högskoleförberedande utom Na/Te
a-spåret är yrkesförberedande program
Citera
2021-07-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspirer
Matematik 5000 böckerna finns på Libgen.is

c-spåret är Na/Te
b-spåret är högskoleförberedande utom Na/Te
a-spåret är yrkesförberedande program

Får att sidan är blockerad? Skulle vilja kolla om dom har en bok jag vill ha. Går sidan att komma åt på något sätt?

Edit: Fick rätt på det
Senast redigerad av apanola12 2021-07-15 kl. 19:43.
Citera
2021-07-18, 06:31
Medlem
Troligen din ISP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här