2021-07-19, 12:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Om man bajsar i havet. flyter det upp till ytan eller åker det ner direkt?
Det beror på hur mycket fiber du äter!

En gång i Thailand när jag badade i havet så riktigt högg det till i magen och det fanns ingen chans att ta sig in mot land och uppsöka en toalett. Det var bara att dra ner brallorna och släppa lös det.

Blev som en brun oljedimma bakom mig...
Citera
2021-07-19, 12:43
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ja, det har hänt flera gånger. Men det var innan jag fick veta att det kan simma upp amöbor (?) i urinröret när man gör det, och man därmed kan bli sjuk.
Just detta har fått mig att tänka till också. Som bekväm simmare kan jag simma ut långt och kissa. Men man blir tveksam med dessa amöbor
Citera
2021-07-20, 18:03
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det beror på hur mycket fiber du äter!

En gång i Thailand när jag badade i havet så riktigt högg det till i magen och det fanns ingen chans att ta sig in mot land och uppsöka en toalett. Det var bara att dra ner brallorna och släppa lös det.

Blev som en brun oljedimma bakom mig...
Haha! Lös i magen.

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Just detta har fått mig att tänka till också. Som bekväm simmare kan jag simma ut långt och kissa. Men man blir tveksam med dessa amöbor

På vissa ställen så ska man helt enkelt inte pissa i vattnet. Dom simmar upp och äter upp dig inifrån.
Citera
2026-08-24, 11:05
Medlem
Klart jag gör. Badar man i en vanlig sjö eller havet/vid stranden och blir pissnödig går man väl inte upp och går på någon vidrig bajjamaja?

Ibland pissar jag även i vattnet när jag motionssimmar, men det händer bara i nödfall.
Citera
2026-08-24, 11:08
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Nej, men jag föredrar att inte bajsa på mig när det trycker på.

Är man ute och simmar 2km från stranden finns det inte mkt till val..

2km från stranden?
Citera
2026-08-24, 11:10
Medlem
LKKINGENs avatar
Gjort både nr 1 och 2. Frekventerar 9 ggr av 10 badplatser där man slipper tvånget med badkläder.
Nr 2 är hur enkelt som helst, bara streta lagom och simma med armarna mot vågor/ström på rygg och trycka. Man är kliniskt ren efter och som det klart framgår gör jag det inte i bassänger.
Har man tur så glider avföringen iväg mot en brygga där det är en massa babbar som kan få sig en liten present.

Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
2km från stranden?

Ja tex om man simmar ut längs Öresundsbron kan man snabbt hamna långt ut om inte det är för strömt.
Har varit och vänt vid stora rännan en gång men då var det perfekta förhållande och jag hade våtdräkt, då gör man inte nr 2.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-08-24 kl. 11:16.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in