Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackNegern
"Skulle du vilja att någon tittar på dig hela tiden"
Ja, ja det skulle jag. För att det kommer vara många andra som också blir tittade på också. Det är inte okej om det är fokus på mig. Men om det är alla så är det okej för mig.
Som alltid kommer de som bevakar dig aldrig att bli bevakade eller kontrollerade själva, vilket skapar en elitgrupp som bevakar en "pöbel". Perfekt scenario för missbruk, vilket ALLTID sker då en grupp får ökad makt över en annan lägre grupp.
Det du säger är att du frivilligt vill tillhöra den lägre bevakade gruppen och tillfredsställa den högre maktgalna gruppen och frivilligt ge dem makt att hantera dina personliga data som de själva önskar och vill.
Drar man det vidare så kommer sedan enorma register att skapas där eliten har tillgång till allt om dig, detta kommer i förlängningen påverka allt från lön/arbetsgivare. framtida straff för något du tidigare sagt eller gjort .. Det finns ju skriftligt på det du sagt/gjort.
Denna makt kommer alltid att missbrukas och lagarna för HUR den kan missbrukas kommer ändras till makthavarnas behov och behag.
Personer som resonerar som dig är antagligen tillhörande den maktmissbrukande eliten eller den grupp som alltid lägger sig ner och önskar bli offer och ser fram emot att bygga sitt eget livstids fängelse här och nu. Helt utan tanke på hur det skapar problem för barn och barnbarn i framtiden.
Du är förmodligen en reinkarnation av en DDR bevakare.. Newsflash.. Dagens bevakning av individer via Internet och telefoner är BETYDLIGT mer omfattande än vad DDR och Sovjet någonsin kunde uppbringa på sin tid. Mer data samlas in och processas dagligen om individer än vad kommuniststaterna någonsin gjorde..
Vad tror du dessa enorma register över befolkningen kommer ge för resultat om vi får ett maktskifte i landet ? Ex. Islamistisk regim som vill utrota fläskätande vita medborgare ?
Muslimer är snart i majoritet i Sverige och Europa. När dessa får tillgång till din och andras personliga data så är det en enkel process att leta reda på småbrott och bestraffa folk för detta. Dödsstraff för häxeri ? Eller att inte be sina böner 7 ggr per dag ? dricka rusdrycker som kaffe eller alkohol.. Enbart fantasin sätter stopp för vad folk avlivas för på denna planet.