2022-03-23, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Välkommen tillbaka Piff. Ni får redan x-antal miljoner per år av resten av landet så 1/2 får man vara nöjd med.

Tackar, ska se hur mycket aktiv jag orkar vara.

Hårt, jag som trodde vi var kompisar. Vad hände med att vara snäll mot de mindre lyckligt lottade?

Gällande utjämningssystemet anser jag personligen att det skickas för lite pengar. Att det bölas så mycket om det finner jag bara underhållande. Resten av Sverige kan omöjligen förstå behovet av att sätta upp fler rengbågsfärgade enhörningar.

Nej, men ska man vara mer seriös så kvittar det vart finalen går. Så länge vi står som vinnare så skiter jag fullständigt ifall vi spelar i Malmö, Stockholm eller Kiruna. Dessutom, så kommer det vara betydligt roligare att slå er borta än hemma.
Citera
2022-03-23, 13:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Jalla när släpps biljetterna?
Citera
2022-03-23, 14:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jalla när släpps biljetterna?
Hoppas ni är bättre än Heif som köpt hel 100 biljetter till premiären
Citera
2022-03-23, 14:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hoppas ni är bättre än Heif som köpt hel 100 biljetter till premiären

Aldrig att vi kommer klå Skånes stolthets siffror. Når vi medgångare 50 sålda blir jag stolt.
Citera
2022-03-23, 15:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Aldrig att vi kommer klå Skånes stolthets siffror. Når vi medgångare 50 sålda blir jag stolt.

Jag hörde att MFF skulle stödköpa så det blir 50 pers.

Edit. Inte MFF utan Zlatan gör det.
Senast redigerad av bagarn29 2022-03-23 kl. 15:22.
Citera
2022-03-23, 16:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag har börjat svänga lite nu till att jag tycker det är bra att MFF fick bortaplan i finalen. Jag hoppas att det kan vara det som får spelarna att tagga till lite extra och få känslan av att slå ur underläge. Hade de spelat hemma hade de helt klart kunnat räkna hem det på förhand och göra en jävla plattmatch, nu måste alla vara väldigt väl medvetna om att de måste ge 110 genom hela matchen.
Citera
2022-03-23, 23:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag har börjat svänga lite nu till att jag tycker det är bra att MFF fick bortaplan i finalen. Jag hoppas att det kan vara det som får spelarna att tagga till lite extra och få känslan av att slå ur underläge. Hade de spelat hemma hade de helt klart kunnat räkna hem det på förhand och göra en jävla plattmatch, nu måste alla vara väldigt väl medvetna om att de måste ge 110 genom hela matchen.
Det ska nog gå bra ska du se. Djurgården spelade ut er totalt stundvis, samma kommer inte Bajen göra. Ni vinner med 2-3 mål.
Citera
2022-03-24, 07:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det ska nog gå bra ska du se. Djurgården spelade ut er totalt stundvis, samma kommer inte Bajen göra. Ni vinner med 2-3 mål.
Aye, fight and you may die. Run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take our lives, but they'll never take... MY CUPTISCHA!!
Citera
2022-03-24, 07:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Gjorde ni det? Jag såg inte matchen för jag var upptagen på annat håll, men jag har sett sammandraget och highlights och där får man inte känslan av att vi vann med ett nödrop direkt.

Hur som helst är det så klart ett styrkebesked att vinna borta mot er, det är vi verkligen inte bortskämda med. Bajen är också starka hemma, men mot dem har det i alla fall känts som att vi har en chans, och att det kanske varit lite mer individuella prestationer/misstag som avgjort tidigare. Jag tänker främst på kollapsen från JDT när han satte in knattelaget för att han trodde att matchen var avgjord...
Citera
2022-03-24, 08:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Gjorde ni det? Jag såg inte matchen för jag var upptagen på annat håll, men jag har sett sammandraget och highlights och där får man inte känslan av att vi vann med ett nödrop direkt.

Hur som helst är det så klart ett styrkebesked att vinna borta mot er, det är vi verkligen inte bortskämda med. Bajen är också starka hemma, men mot dem har det i alla fall känts som att vi har en chans, och att det kanske varit lite mer individuella prestationer/misstag som avgjort tidigare. Jag tänker främst på kollapsen från JDT när han satte in knattelaget för att han trodde att matchen var avgjord...
Matchen påminde rätt mycket om 2021 års match på Tele2. Minus målen då. Sen stänger ni ned matchen otroligt bra med 5-backlinjen från 70 min. Matchbilden kommer bli mer öppen vilket kommer gynna er.
Citera
2022-03-24, 08:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Bollinnehavet var jämnt medan DIF hade 8-3 i skott på mål. Det räcker ett skott på mål för att vinna en match.
Matchen var jämn men I K-T var bättre än Edvardsen, det räckte.
Citera
2022-03-24, 08:09
Medlem
Citat:

Det går dock inte att jämföra oss och dif, vi spelar i olika ligor vad gäller hemmaspelet. Medans vi har vunnit 33 av 37 senaste hemmamatcherna de tre senaste åren med publik så har dif 5-2-4 bara på senaste 11 på vår arena.

Ni må ha haft förmånen att få möta ett skitlag i semin men i finalen kommer det riktiga testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in