2021-07-02, 14:36
Medlem
Nu på det senaste har jag börjat få en massa reklam från Lyft på youtube. Utöver att jag inte fattar hur de tagit sig runt reglerna om marknadsföring av tobak/nikotin (som är i huvudsak olagligt vad jag vet) så får jag så äckliga vibbar av reklamen i sig. Den är ju så extremt designad för att attrahera unga människor. Ljusa färger i pastell, glad musik, värsta sommarkänslorna. De försöker ju gentrifiera snus. Helt galet.

Hur känner ni på flashback om den här reklamen? Borde den få visas? Vad tycker ni om den verkar vara riktad mot just ungdomar?
Citera
2021-07-02, 14:43
Medlem
Ensundmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan-i-kaka
Nu på det senaste har jag börjat få en massa reklam från Lyft på youtube. Utöver att jag inte fattar hur de tagit sig runt reglerna om marknadsföring av tobak/nikotin (som är i huvudsak olagligt vad jag vet) så får jag så äckliga vibbar av reklamen i sig. Den är ju så extremt designad för att attrahera unga människor. Ljusa färger i pastell, glad musik, värsta sommarkänslorna. De försöker ju gentrifiera snus. Helt galet.

Hur känner ni på flashback om den här reklamen? Borde den få visas? Vad tycker ni om den verkar vara riktad mot just ungdomar?
Mer snus åt folket!
Citera
2021-07-02, 14:46
Medlem
Kung52s avatar
Lyft är inte tobak, bara tobaksreklam som är olagligt. Lyft är vidrigt så det lär väl lägga ner i framtiden.
Citera
2021-07-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banan-i-kaka

Finns ingen lag som säger att det inte är tillåtet att marknadsföra produkter med nikotin i, som t.ex. i detta fall Zyn.

Tobaksprodukter är dock olagligt att marknadsföra.

Förstår inte vad du menar med sättet dem marknadsför sig. Då skulle ju reklam på t.ex. alkoholfri öl behöva ha en trist och regnig bakgrund, för annars "uppmuntrar det unga".

Nja, köper inte ditt argument. Förhoppningsvis fick du svaret varför dem får marknadsföra sig.
Citera
2021-07-03, 01:38
Medlem
Gränsfall kanske?
Citera
2021-08-13, 07:29
Medlem
Är inte Lyft något liknande Uber eller finns det flera Lyft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in