2022-04-02, 08:20
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Ja, jag säger som Paolo Gucci! (Jared-o Let-o!) https://www.youtube.com/watch?v=hxMariVQnHM

Om inte Linn avgör på första (Frida & Ebba i all ära) så kommer Jonna avgöra på sista!
Även om potentialen i laget är enorm så finns det ju hyfsat mycket frågetecken:
1. Kommer Linn bli helt återställd i axeln och kommer hon ha kvar explosiviteten?
2. Kommer Ebba vända sin utveckling? (Men hennes insats på OS-stafetten var hög klass)
3. Kan Frida hitta tillbaka till bäst när det gäller?
4. Kommer Jonna vara lika bra (eller bättre) nästa vinter som denna?

Nu är ju ”reserverna” hyfsade: Emma, Moa O och även Maja skulle inte skämma ut sig. Sen vet vi inte vilken form LL kommer i nästa säsong - det är ett skapligt andra lag LL-Ribom-MO-Maja.
Citera
2022-04-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nej, men värvar man in Emma så borde man väl värva in Jonna före?
Sen är jag övertygad om att Jonna om hon försökte skulle bli dominant i ski classics.

Varför i hela världen skulle Jonna åka långlopp? Det kan hon kanske göra när längdskidkarriären är slut liksom de flesta andra avdankade åkare i ski classics som var för dåliga för att få åka längdskidor i världscupen.
Senast redigerad av Mickey-D 2022-04-02 kl. 08:28.
Citera
2022-04-02, 08:30
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Varför i hela världen skulle Jonna åka långlopp? Det kan hon kanske göra när längdskidkarriären är slut liksom de flesta andra avdankade åkare i ski classics som var för dåliga för att få åka längdskidor i världscupen.
Jag skrev OM …
Citera
2022-04-02, 12:09
Medlem
Nästa gång någon skriver att Ebba inte har det som krävs för att gå ifrån i ett skidlopp så ska jag, framför datorskärmen, himla lite med ögonen och skrocka för mig själv.
Citera
2022-04-02, 13:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
I prinsippet er det riktig.
Men poenget med sanksjoner er at nasjonen Russland skal rammes og betale prisen for den grusomme krigføringen i Ukraina. Derfor blir de utestengt og boikottet på bred front både innen idrett, kunst o.a. Det er ikke akseptabelt å representere et land som myrder sivile i en hensynsløs krig.

Att använda alla sanktioner som finns har ändå inte förändrat förödelsen. Det brukar vara bättre att gå fram stegvis och försöka skapa en balans. I den nya världen lever man efter svart och vitt och resultatet blir att alla förlorar.

Just detta att på ett mer effektivt sätt skilja utövare från nationerna tror jag är en mycket bättre sanktion. Man skulle kunna säga att Ryssland i och med detta är utestängt exempelvis 10 år från att vara representerat i idrottsliga sammanhang och att utövarna tävlar neutralt. Det skulle bita bättre.

Det är alldeles för ensidigt tänkande utan nyanser.
Citera
2022-04-02, 13:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nej, men värvar man in Emma så borde man väl värva in Jonna före?
Sen är jag övertygad om att Jonna om hon försökte skulle bli dominant i ski classics.

Det är ingen värvning i egentlig mening. De traditionella åkarna ser detta som något de själva vill. Sundling har uppenbarligen inget intresse och jag förstår henne.
Citera
2022-04-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Just detta att på ett mer effektivt sätt skilja utövare från nationerna tror jag är en mycket bättre sanktion. Man skulle kunna säga att Ryssland i och med detta är utestängt exempelvis 10 år från att vara representerat i idrottsliga sammanhang och att utövarna tävlar neutralt. Det skulle bita bättre.

Det är alldeles för ensidigt tänkande utan nyanser.

Jag hade kunnat köpa det argumentet om det inte vore så att flera av åkarna och ledarna hade uttryckt indirekt sympati för Putin och invasionen. Där faller resonemanget om att skilja på ”oskyldiga civila” och statsledningen. Hade man tagit avstånd hade de varit en annan sak.
Citera
2022-04-02, 14:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Jag hade kunnat köpa det argumentet om det inte vore så att flera av åkarna och ledarna hade uttryckt indirekt sympati för Putin och invasionen. Där faller resonemanget om att skilja på ”oskyldiga civila” och statsledningen. Hade man tagit avstånd hade de varit en annan sak.

Nu låter du som ett visst parti som ivrigt påfört alla ur ett annat parti en viss stämpel. Just denna åsiktsregistrering från osäkra källor är ju verkligen nutidens sätt att »brännmärka« och absolut ingenting som du vet något om egentligen eftersom du bara tar in det genom att läsa tillrättalagd nyhetsrapportering (som svänger än hit än dit).

Jag håller fast vid det jag skrivit och framför allt att hela världen skulle må bättre om man slutade att leva efter principen »sagt är sagt«, speciellt om man inte hört det direkt eller vet sammanhanget.
Citera
2022-04-02, 14:23
Medlem
Citat:
Nu låter du som ett visst parti som ivrigt påfört alla ur ett annat parti en viss stämpel. Just denna åsiktsregistrering från osäkra källor är ju verkligen nutidens sätt att »brännmärka« och absolut ingenting som du vet något om egentligen eftersom du bara tar in det genom att läsa tillrättalagd nyhetsrapportering (som svänger än hit än dit).

Jag håller fast vid det jag skrivit och framför allt att hela världen skulle må bättre om man slutade att leva efter principen »sagt är sagt«, speciellt om man inte hört det direkt eller vet sammanhanget.

Osäkra källor? Det är officiella uttalanden som man gjort i intervjuer. Jag vill iallafall inte ha folk som springer runt med Putins ansikte på tröjor, deltar på pro-invasionen galor och folk som är med i ryska militären i världscupen. För övrigt röstar jag inte vänster som du verkar tro.
Vi lägger ner diskussionen nu då den börjar bli alldeles för politiskt och off-topic.
Citera
2022-04-02, 14:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Osäkra källor? Det är officiella uttalanden som man gjort i intervjuer. Jag vill iallafall inte ha folk som springer runt med Putins ansikte på tröjor, deltar på pro-invasionen galor och folk som är med i ryska militären i världscupen. För övrigt röstar jag inte vänster som du verkar tro.
Vi lägger ner diskussionen nu då den börjar bli alldeles för politiskt och off-topic.

Det är inte politiskt att spekulera i hur nästa års VC kommer att kunna att se ut och inte mer OT än att fabulera om svenska stafettlag i VM 2023.

Jag inget problem med att de utövare och ledare från Ryssland som vill tävla neutralt får skriva under en deklaration och ett kontrakt där de erkänner de principer som gäller för FIS.
Citera
2022-04-02, 14:44
Medlem
Citat:
Det är inte politiskt att spekulera i hur nästa års VC kommer att kunna att se ut och inte mer OT än att fabulera om svenska stafettlag i VM 2023.

Jag inget problem med att de utövare och ledare från Ryssland som vill tävla neutralt får skriva under en deklaration och ett kontrakt där de erkänner de principer som gäller för FIS.

Okej. Vi kommer nog inte längre, vi tycker olika och det är ok.
Citera
2022-04-02, 14:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Okej. Vi kommer nog inte längre, vi tycker olika och det är ok.

Ja för fan. Dessutom är det ju varken du eller jag som bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in