2022-01-25, 18:13
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Har för mig att det nämdes som snabbast i någon artikel att de nordiska länderna (eller om det bara var Sverige/Norge) samordnat resandet till Kina. Varför eller hur vet jag dock inte.
Blir väl billigare helt enkelt. Gissar att andra idrottare åker med för norska längdlaget är ju också i Italien.
Citera
2022-01-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag misstänker att hon är rätt unik med att ha en sjundeplats i värlsdcupen (individuellt) men knappt en enda världscuppoäng i öveigt. Även två bra stafettinsatser. Rätt ”flängig” teknik (eller vad man ska kalla det) vill jag minnas.

Hon väggade rejält en gång då hon raglade fram på banan..tror det var i tds.
Citera
2022-01-25, 18:16
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag misstänker att hon är rätt unik med att ha en sjundeplats i värlsdcupen (individuellt) men knappt en enda världscuppoäng i öveigt. Även två bra stafettinsatser. Rätt ”flängig” teknik (eller vad man ska kalla det) vill jag minnas.
Var väl lite Karnienka-varning på den sjundeplatsen. Inte lika kraftigt snöfall men tillräckligt för att påverka resultatlistan.
Citera
2022-01-25, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Hon väggade rejält en gång då hon raglade fram på banan..i Davos
.

https://www.youtube.com/watch?v=8hqnrtzTQxQ
Citera
2022-01-25, 18:23
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Antagligen för att reta gallfeber på Hankypanky14. Man ger ju norska spioner utmärkta tillfällen att föra in covid-smitta i det svenska landslaget.
🤔
Senast redigerad av OweGbg 2022-01-25 kl. 18:54.
Citera
2022-01-25, 18:25
Medlem
rainbowias avatar
En OS loop alltså.
Citera
2022-01-25, 18:40
Medlem
OweGbgs avatar
Ang covidsmitta i svenska bubblan mejlade jag en person som står nära truppen och fick detta svar idag:

"Pratade med Byström i eftermiddag. Alla i truppen hade just fått tillbaka negativa pcr-test."
Citera
2022-01-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Ska du helt ignorera att vår egen sleeper cell Arild Monsen som planterades i det norska landslaget redan 2013 nu har aktiverats och sprider corona i det norska laget helt enligt plan? Sen ska vi inte heller förringa Ole Morten Iversens insats i nationens tjänst när han garanterar sin odåga till son en permanent plats i norska trupper på bekostnad av någon bättre.

De norska tränarna har inte glömt vart deras egentliga lojalitet ligger!

Synd bara att det omvända verkar gälla för Perry, Byström och Myhlback som enligt säkra källor på forumet är landsförrädare, slump att vi åker till Norge samtidigt som de fått Corona i laget? Jag hoppas verkligen att SOK har en man på Perry hela resan så han inte kan dela med sig av vallningshemligheterna till lede fi!

Men på ett seriöst plan kan det väl kanske handla om att det går att flyga direkt från Oslo? För man har väl inte chartrat ett plan till Kina?

Glöm inte Ole Mortens insats när han avrådde Johaug från att byta sina tröga skidor i Holmenkollens tremil !
Citera
2022-01-25, 19:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant med en 20 km intervallstart i klassiskt på söndag i Torsby (Smart Energy cup) för både damer och herrar. Skulle ha varit masstart men går inte att åka just nu på banorna i Torsby. Klassisk sprint på lördag också. Blir också intressant se med tanke på uttagningen till U23-VM (nu när Skandinaviska cupen i Baltikum inte kommer vara uttagningsgrundande).
Citera
2022-01-25, 20:36
Medlem
Intressant svar. Fler positiva fall på gång?
https://www.tv2.no/live/vintersport?feed=1207973112
Citera
2022-01-25, 20:40
Medlem
Information gällande vad covidtestningen i norska truppen visat skjuts upp till en pressträff imorgon. Låter som det kan vara några positiva svar tyvärr. Känns ju som lite shaky reskamrater om det skulle visa sig sant.
Citera
2022-01-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Information gällande vad covidtestningen i norska truppen visat skjuts upp till en pressträff imorgon. Låter som det kan vara några positiva svar tyvärr. Känns ju som lite shaky reskamrater om det skulle visa sig sant.

Man har senarelagt de norska herrarnas resa till Kina så de åker inte i samma plan som den svenska truppen om det var detta du var rädd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in