Citat:
Ursprungligen postat av
Bradpaisley94
Har svårt att se vilken roll KD ska spela i svensk politik nu. Vill man ha skattesänkningar och borglig politik finns M och vill man ha konservativ/nationalkonservativ politik finns SD.
Vad är KD:s roll i det hela? Jag har röstat KD i fyra raka val, men börjar svänga mot SD nu när jag inte längre ser någonting KD gör bättre än SD för oss konservativa väljare.
Precis som du skrive så har inte KD någon roll i svensk politik. Enda anledningen att KD ens får röster är för att det finns några könsförvirrade "män" som tror att de får ligga med Babbla Usch ifall de röstar på henne. Bort med skiten och ut med Babbla i verkligheten där hon kan ta ett jobb som undersköterska och göra lite nytta istället för att visa upp sitt falska leende på instagram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonbacken
KD är det ”mjuka” högerpartiet som kan ta hand om sociala frågor: sjukvård, äldreomsorg mm i en framtida regering med M och SD. Jag tycker att KD har en bra välfärdspolitik, att flytta sjukvården från regionerna till staten skulle skapa mer jämlikhet, bättre styrning och spara massa byråkrati.
KD har absolut en roll att fylla, precis som SD.
Trams. De har ingen roll alls att fylla. Alla punkter som du tar upp uppfylles väl av andra partier, inkl SD.