2021-10-30, 04:17
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Ja det kan man. Killen som dödade Peter Plax var även han mellan 15 och 18 år. Han dömdes till rättspsykiatrisk vård med särskild utrskrivningsprövning, så det föreligger inga hinder för detta.
Tack för klargörandet!
Då håller jag tummarna för en rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2021-10-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ingen av dom har dock skjutit ihjäl någon polis.

Auja, oavsett att Arklöv tagit på sig mordet är samtliga dömda till gärningen. Mig kvittar det vem som har avfyrat.
Citera
2021-10-30, 11:44
Medlem
Tack för fupen! Det var som man misstänkte tidigt. Ett par rätt osannolika händelseförlopp leder till polismannens död.

Frågan är om han hade skjutit på polismannen om han inte åkt runt som han gjorde?

En totalt livsfarlig arbetsmetodik om du frågar mig. Hoppas någon ansvarig chef får stå till svars.
Citera
2021-10-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Ja det kan man. Killen som dödade Peter Plax var även han mellan 15 och 18 år. Han dömdes till rättspsykiatrisk vård med särskild utrskrivningsprövning, så det föreligger inga hinder för detta.
Ja*ck Lindbl*om var 16 och var verkligen sjuk. Då och nu. Den här killen som sköt polisen lider säkerligen inte av allvarlig psykisk störning. Han är "bara" kriminell och tycker det är tufft att ränna omkring med knivar och skjutvapen som han inte kan hantera ens. Han är inte heller den vassaste kniven i lådan, om man säger så.

Han får sluten ungdomsvård och är ute när han fyllt 21. Om han inte rymmer eller fritas innan dess.
Citera
2021-10-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag såg nyss en intervju på SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kanslorna-kommer-tillbaka-i-biskopsgarden

00:19 såg jag en kvinna "Warsame".

Är inte detta samma släkt som var inblandad i Vår Krog och Bar?

https://www.expressen.se/gt/domd-for-massakern-pa-krogen--berattar-sjalv/
https://gangvaldet.story.aftonbladet.se/story-2/mordet-pa-yuusuf-warsame/
https://gangvaldet.story.aftonbladet.se/

Fyra döda efter bilolycka i Göteborg 20-02-15
(FB) Fyra döda efter bilolycka i Göteborg 20-02-15

Föraren hade ju samma efternamn. Det påstods att de var syskon eller kusiner, bröder i den länken.

Men alla var ju SOM:ar.

Hur mycket skit ska dessa skapa...

Jag kan ju ha helt fel. Hinner inte med att kolla upp allt detta just nu. Måste ta hand om min familj några timmar.
Känns som man ser en Warsame i varannan FUP. Gissar att det är ett vanligt efternamn i Somalia, typ Svensson.
Citera
2021-10-30, 21:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP i målet.

Göteborgs tingsrätt:

STORT tack!
Citera
2021-10-30, 21:46
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
The number of line-of-duty deaths has declined dramatically over the last five decades. Policing is a much safer profession now than it was 50 years ago. Despite a 75% drop in deaths, however, there has been remarkable stability in geographic-, temporal-, and incident-level characteristics. Also, several notable changes over time reflect favorably on improved safety in policing, such as declines in deaths resulting from aircraft crashes and accidental gunfire. Other trends are troubling, though, such as the stability in deaths during auto pursuits and a two-fold increase in deaths from vehicular assaults. Currently, the “war on cops” thesis is not supported by any evidence, and we apply the 50-year lens in this study to provide important context for understanding recent trends in officer deaths.

Assessing dangerousness in policing
An analysis of officer deaths in the United States, 1970–2016
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/1745-9133.12408
Citera
2021-10-31, 00:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP i målet.

Göteborgs tingsrätt:
Stort tack för FUP:en!
Citera
2021-10-31, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Stort tack för FUP:en!
Det är svenska rättsväsendets fel att Andreas dog. Hur kan man endast döma en till 1 års sluten ungdomsvård efter ett knivhugg mot halsen. Hade mongot fått sitta längre så hade Andreas kunnat leva idag.
Citera
2021-10-31, 08:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Det är svenska rättsväsendets fel att Andreas dog. Hur kan man endast döma en till 1 års sluten ungdomsvård efter ett knivhugg mot halsen. Hade mongot fått sitta längre så hade Andreas kunnat leva idag.
Ja, jag håller med dig.
Citera
2021-10-31, 11:59
Moderator
Mappings avatar
Jag har ögnat igenom FUP nu. Jag är nästan bara inläst i Malmö när det gäller gäng/klan/undre världen så ni som har koll på Göteborg får gärna rätta och fylla på när det gäller personerna som är inblandade.

Den åtalade är S*kariye *hmed (*=a) även kallad Sacke. Han satt för ett par år sedan inne för att ha knivhuggit en kille som jag uppfattar heter P*trik i halsen. Det som gör denna FUP lite annorlunda är att Sackes mamma verkligen pratar i förhören. Precis som någon annan i tråden skrivit får man intrycket av att hans mamma faktiskt försökt hålla honom borta från kriminalitet, men att hon inte lyckas. Han har varit på nåt familjehem som inte funkat, socialen har varit inblandade osv. Hon försöker få honom att hålla sig hemma och inte hänga med äldre men lyckas inte. Hon beskriver hur en kille som heter Muhedin ständigt är på Sacke om att utföra en massa skit till honom, och att Muhedins bror skjutits ihjäl på/i Länsmansgården. Hon säger att Sacke sagt att Muhedin mer eller mindre beordrat Sacke att mörda den personen som sköt ihjäl Muhedins bror, eftersom Sacke är under 18 och därför "bara" kommer att åka in på några istället för att i Muhedins fall åka in på betydligt mer eftersom han inte skulle få samma ungdomsrabatt. Så, där har vi nog det bakomliggande motivet varför Sacke åkte runt på en elspark med en Skorpion den aktuella kvällen.

De tre personer som befinner sig på den plats där skottlossning först sker är:

Philip Matias De C*rvalho
Patryk Szkl*rz
Ali *hmed

Kan denne Patryk var den kille som Sacke knivhögg för några år sedan? Vem av dessa är det som skulle ha skjutit ihjäl Muhedins bror och vem var Muhedins bror?

Skottlossning sker alltså först mot en person av dessa tre, har för mig att det bara avlossades ett skott (eller i alla fall få) mot någon av dessa tre. Det är konstigt i sig, varför ha en Skorpion och ställa in den på enpetar-läget? Är det kanske för att Sacke vill skjuta men INTE träffa någon, för att kunna säga till Muhedin att han i alla fall försökte?

Hur såg uppsåtet ut gällande skotten mot Polismannen? Intressant fråga. Nej, Sacke hade inte gett sig ut för att mörda en Polis den aktuella kvällen, det tycker jag är klarlagt. Men, varför överhuvudtaget skjuta mot Polismannen? Jag gissar att Sacke fick panik när han såg Polisen på en elspark komma körande mot honom, att han tydligt såg att Polisen hade uniform på sig, visste att han såg att Sacke hade en Skorpion i handen och att han sköt Polisen i panik, för att inte åka fast.

Den Skorpion som hittades är för övrigt ett av de 250 vapen som några Skåningar importerade från Tjeckien, där vapnen var avaktiverade när de köpte men som sedan reaktiverades igen av en "vapensmed".

Bevisläget: detta kommer att bli intressant. Polisen säkrade kläder, handskar, munskydd, vapnet etc. en bit ifrån brottsplatsen. Alla saker FÖRUTOM vapnet är besudlat med Sackes DNA. Alla klädesdelar är fulla av tändsatspartiklar som man i FUP hävdar är identiska med den ammunition som säkrades, och på de tomhylsor som matats ut ur vapnet efter att det avfyrats. Jag är VÄLDIGT säker på att jag läst i andra FUPar att tändsatspartiklar INTE går att knyta till t.ex. en specifik tomhylsa utan bara till en viss sorts ammunition. Sacke tiger såklart i förhören, och jag undrar om den tekniska bevisningen räcker för att hälla honom. Iof finns mycket övervakningsfilm också där han synts på en elspark under kvällen, i de aktuella kläderna osv.

Väldigt tragiskt fall, oavsett hur rätten dömer.
Citera
2021-10-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping

Kan denne Patryk var den kille som Sacke knivhögg för några år sedan?

Visst är det så, från sidan 26 i aktbilaga 83
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in