2021-06-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I valet 2010 fick SD-blocket bara 5,7 % medans anti-SD-blocket fick 94,3 %. Nu har som du skriver SD-blocket och anti-SD-blocket cirka 50 % vardera. Det är en stor förändring.

Visst har det gått framåt men inte förens den stora pensionär gruppen dör ut kommer sossarna förlora sin stora grupp 40-50 talisterna. Vi får väl se? jag har inget större förhoppningar på Borgarna heller dom har verkligen visat vad de går för! Den där lilla dvärgen kommer med all säkerhet inte bli bättre för Sverige.
Citera
2021-06-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easyprime
Även om SD skulle få 49% så skulle inte ett piss förändras, alla andra partier hade bara enats och där försvann den chansen. Sluta hoppas på politisk förändring, det kommer ALDRIG ske i Sverige. Den enda politiska förändringen som kommer ske i Sverige kommer att vara via våld. Sluta leva i en jävla fantasivärld. SD har varit i riksdagen hur länge? De har fan inte lyckats med ett piss hittills men "nästa val" så kommer allt att förändras eller hur? Det låter ALLTID LIKADANT. Men någon förändring sker inte.

När ska ni idioter inse att det är kört?
De har varit isolerade av övriga riksdagspartier fram till nu när M, KD och L har svängt i frågan.

Vad är det du tänker att SD skulle ha lyckats med från sin gamla isolerade position?

Tror du att riksdagsinträde innebär att varje parti får egna "bestämmarspakar" enligt mandatfördelning och att SD kan sitta och dra i dessa spakar och bestämma över 17,54% av poitiken oberoende av övriga riksdagen?

Enda sättet att få igenom saker i riksdagen är samarbete. Snart sagt varje vecka blir vi påminda om hur pyttepartier som MP med sina 4,3% kan få igenom massvis med saker motsvarande 5 gånger mer än deras sketna mandat egentligen är värda. Efter extraval eller nästa ordinarie val kan SD vara i den positionen för första gången. Återkom med dina 'recensioner' ett par år efter det.
Citera
2021-06-29, 15:43
Medlem
Citat:
Även om SD skulle få 49% så skulle inte ett piss förändras, alla andra partier hade bara enats och där försvann den chansen. Sluta hoppas på politisk förändring, det kommer ALDRIG ske i Sverige. Den enda politiska förändringen som kommer ske i Sverige kommer att vara via våld. Sluta leva i en jävla fantasivärld. SD har varit i riksdagen hur länge? De har fan inte lyckats med ett piss hittills men "nästa val" så kommer allt att förändras eller hur? Det låter ALLTID LIKADANT. Men någon förändring sker inte.

När ska ni idioter inse att det är kört?
Jag är ganska säker på att KD skulle bilda regering med SD om så skulle vara fallet.
Citera
2021-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
En NJUTNING att läsa denna undersökning!!!!

Galna MP - 3.5%
C - 7.9%
SD - 21.4%

Ska vi äntligen få tillbaka DEMOKRATI i Sverige? Efter så många års massinvandringsdiktatur!! Det här känns som när Muren föll 1990 i DDR!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-c-forlorare-pa-regeringskris

Man blir tårögd
M+KD+SD skulle bli 48,2%
V+S+C skulle bli 44,6

Kärlek

Fuck PK, fuck att ge bort landet till invandrare!
Citera
2021-06-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Visst har det gått framåt men inte förens den stora pensionär gruppen dör ut kommer sossarna förlora sin stora grupp 40-50 talisterna. Vi får väl se? jag har inget större förhoppningar på Borgarna heller dom har verkligen visat vad de går för! Den där lilla dvärgen kommer med all säkerhet inte bli bättre för Sverige.

Inte för att jag är ett stort fan av Ulf, men om man tror det kan bli sämre, än det är nu, borde man följa nyheterna lite bättre..
Citera
2021-06-29, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Du är galen, förespråkar du på allvar våld för att få till en politisk förändring? Då är du en terrorist, på samma nivå som muslimska självmordsbombare.

Jag är i varje fall inte en pacifist och fjolla.
Citera
2021-06-29, 22:32
Medlem
Citat:
Jag är i varje fall inte en pacifist och fjolla.

Det är ju bra, men vad gör du egentligen? Förmodligen lika lite som alla andra (mig själv inräknat). Betalar några spänn hit och dit, delar lite blad, demonstrerar kanske, propagerar, röstar eventuellt vart fjärde år. Allt medan Sverige bokstavligen talat krackelerar under våra allt färre svenska fötter.
Citera
2021-06-29, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Det är ju bra, men vad gör du egentligen? Förmodligen lika lite som alla andra (mig själv inräknat). Betalar några spänn hit och dit, delar lite blad, demonstrerar kanske, propagerar, röstar eventuellt vart fjärde år. Allt medan Sverige bokstavligen talat krackelerar under våra allt färre svenska fötter.

Det finns absolut inget att göra. Det är kört. Majoriteten är korkade idioter som har gett sig fan på att köra landet i botten. Vad finns att göra utöver våld?
Citera
2021-06-29, 23:13
Medlem
Citat:
Det finns absolut inget att göra. Det är kört. Majoriteten är korkade idioter som har gett sig fan på att köra landet i botten. Vad finns att göra utöver våld?

Våld lär det ju absolut bli när blatteghettona ska rökas ut. För utrökning av blatteghetton är ett måste för att Sverige ska kunna bli ett anständigt och livsdugligt land igen.

När polisens "lågaffektiva bemötande" väl har lett till att poliser dör lär det faktiskt bli åka av.

Inget är kört, så länge man kämpar vidare på de små eller stora sätt man kan.
Citera
2021-06-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Inte för att jag är ett stort fan av Ulf, men om man tror det kan bli sämre, än det är nu, borde man följa nyheterna lite bättre..

Du glömmer nog vem som öppnade portarna....
Citera
2021-06-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Du glömmer nog vem som öppnade portarna....

Jag glömmer inte ett skit, det var inte Ulf, det var PK med Reinfeldt-fittan i toppen. Att vända tillbaka dit är helt osannolikt, och fortfarande kan det inte bli sämre än nu.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in