2021-06-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jobba flex då.

Nja, det låter mer som du är livstrött än arbetstrött. Fast ja - flex och beting är ju en gåva till de som kan jobba hur mycket de vill. Svårt att råda då man inte vet vad för sektor du tillhör.

Har så länge jag kan minnas haft en förkärlek till musik och mat och allt som har med datorer att göra
Citera
2021-06-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Du kan jobba som personlig assistent, då du vid en fulltid skulle kunna kliva upp tidigt på morgonen bara 2 ggr per vecka.

Två stycken 26-timmars pass (som ett pass som personlig assistent kan se ut) per vecka, med bara ett pass var fjärde vecka, alltså sju pass varje 4-veckorsperiod, är heltid.
Det kan vara ganska soft om man står ut med långa pass.
I bästa fall kan du spendera en stor del hos brukaren med att kolla på film på telefonen eller fippla med den i allmänhet.

Tack för tipset. Ska kolla upp det
Citera
2021-06-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Vem fan vill inte det? Verkligheten ser dock annorlunda ut..

Men varför måste den göra det. Kan man inte skapa sina egna villkor tror du? Finns ju hur många som helst som bevisat att det går.
Citera
2021-06-25, 10:24
Medlem
Resplendents avatar
Bli chattoperatör eller affiliate? Håller helt med TS att jobb som inte är så inrutade är guld!
Citera
2021-06-25, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Finns ju hur många som helst som bevisat att det går.
Men gör som dom då. Att sitta hemma och röka gör dig inte rik.
Citera
2021-06-25, 10:52
Avslutad
Jag trivs inte heller med 8-17 kontorsjobb, har jobbat så i 15 år och det var den värsta perioden i mitt liv. Lever hellre på existensminimum och har kvar min frihet, hatar att någon övervakar mig varje dag.

Jobb är bara till för barnfamiljer som vill komma ifrån hemmet och kunna lämna ungarna på dagis så dom slipper höra deras skrik några timmar.

Men ja det är så jäkla dåliga löner nu för tiden, en IT tekniker ska visst tjäna ungefär som en städare, haha. Men jag tror just städare kanske kan vara något.

Skulle jag faktiskt kunna tänka mig jobba som städare där jag själv tar på mig uppdragen, det är faktiskt något rofyllt med att städa. Man har inte heller så stort ansvar som städare, man får dessutom röra på sig och det är mycket ensamjobbande. Man kan städa utanför kontorstider också.

Dock är det ju rätt mycket konkurrens på städjobb, liksom inom IT världen.

Vore också rätt skönt att ha typ något parkjobb där man kan typ klippa gräs och göra snyggt, där man ser resultat direkt av sitt arbete.
Citera
2021-06-25, 11:21
Medlem
Citat:
Suga kuk låter intressant. Var ska man börja?

Finns många kåtbockar inom C, fråga männen där.
Citera
2021-06-25, 12:05
Medlem
Citat:
Men jag vill jobba, mycket eller lite spelar ingen roll. Jag är inte ute efter att dra ner på min standard. Jag vill bara jobba på egna villkor

Utbilda dig kort för att kunna bygga hus, bygg hus sedan hus med a-kassa, sen hyr du ut eller säljer, bygger nytt o.s.v.
Har du litet kapital, eller inte orkar skrapa ihop mycket pengar, så kan du bygga i närheten studentstäder då tomten kan vara löjligt billig där, så hyr du ut rum till studenter.
Du kan ju importera bulgarer/rumäner som har, eller saknar, utbildning, så kör du med dem och de kan utföra mesta av jobbet för summor långt under kollektivavtal (kollektivavtal är något du verkligen bör undvika)

Även om man egentligen inte bara kan hyra ut flera fastigheter, eller ens flera rum i en fastighet, så brukar det kunna gå under radarn, kommer kommunen på dig så är det bara o sälja, eller hyra ut hela huset till ett kollektiv som själva gör vad de vill med rummen.
Citera
2021-06-25, 14:07
Medlem
En polare delade alltid ut tidningen på helgerna lördag-söndag sedan var han ledig måndag-fredag. Han bodde i en liten etta i en medelstor stad och han gick runt på denna lön. Han levde inte glassigt men inte fattigt heller.
Citera
2021-06-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ja som rubriken lyder.

Vad skulle ni rekommendera för en person som vill jobba men inte jobba på ett 9-17 om man nu ska kalla det så. Jag tycker det är otroligt tråkigt att behöva vakna samma tid varje dag och sen vara på en plats en bestämd för att inte få sparken.

Vill liksom vakna på min egen tid och börja jobba på min egen tid och sluta när jag vill. Jag kan jobba i flera timmar i sträck så jag pratar inte om att vara lat och jobba i 2 timmar bara för att jag tycker det är jobbigt eller så, jag älskar att jobba och har gjort det sen jag var 12 år gammal.
Det är bara tid passandet på dessa jävla morgnar som gör att jag vill skära halsen av mig. Jag hatar tanken att vakna upp bara för att någon ''säger'' att jag måste.

Jag vill inte mer....

Mvh

Ring en förälder. Berätta för dem att de totalt misslyckats med att förberade dig inför verkligheten. Ta reda på vad som gick snett i deras uppfostran. Berätta sedan för så många som möjligt runt omkring dig, gärna också på FB, vad du kom fram till. Försök att övertyga folk att inte göra samma misstag med sina barn. Kanske kan du tillföra samhället något?
Citera
2021-06-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ja som rubriken lyder.

Vad skulle ni rekommendera för en person som vill jobba men inte jobba på ett 9-17 om man nu ska kalla det så. Jag tycker det är otroligt tråkigt att behöva vakna samma tid varje dag och sen vara på en plats en bestämd för att inte få sparken.

Vill liksom vakna på min egen tid och börja jobba på min egen tid och sluta när jag vill. Jag kan jobba i flera timmar i sträck så jag pratar inte om att vara lat och jobba i 2 timmar bara för att jag tycker det är jobbigt eller så, jag älskar att jobba och har gjort det sen jag var 12 år gammal.
Det är bara tid passandet på dessa jävla morgnar som gör att jag vill skära halsen av mig. Jag hatar tanken att vakna upp bara för att någon ''säger'' att jag måste.

Jag vill inte mer....

Mvh
Lägg dig vid 19-tiden. Då får du flera timmar innan jobbet. Lugn och ro.

Jag ska inte tala för dig, men rutiner klarar jag mig inte utan. Vore jag helt ledig skulle jag ändå behöva ett klockslag tidigt på morgonen för att utnyttja dagen till något vettigt. Har man aldrig provat på det är det kanske svårt att förstå, men det är ett speciellt självförakt som byggs upp av att sega dagarna i ända. Bättre att jobba.

Vissa jobb kanske är roligare än andra, men det beror ju på vad du tycker är roligt. Svårt för andra att tipsa dig om. Du får byta och se.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-06-25 kl. 19:29.
Citera
2021-06-25, 20:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forarn
Ring en förälder. Berätta för dem att de totalt misslyckats med att förberade dig inför verkligheten. Ta reda på vad som gick snett i deras uppfostran. Berätta sedan för så många som möjligt runt omkring dig, gärna också på FB, vad du kom fram till. Försök att övertyga folk att inte göra samma misstag med sina barn. Kanske kan du tillföra samhället något?
Typ detta ovan.

Jag säger inte att det är helt omöjligt att jobba "på sina egna villkor" men för att nå dit så lär TS behöva en relevant utbildning, sannolikt fyra år på universitetet. Det är få jobb som innebär att du kan jobba exakt som TS själv känner för just den dagen. Om man jobbar i projekt, forskning, utveckling så kan det till viss del vara möjligt men sannolikt inte på det sätt TS önskar. I princip alla jobb kräver ju någon form av resultat inom ett visst tidsintervall och jag misstänker att TS inte alls är på den banan, utan snarare kommer "bli sönderstressad/utbränd" vid minsta krav.

Sen är det ju ofta så att man kanske får ta ett par hundår på arbetsmarknaden innan man finner rätt, men för att få bekväma arbeten så krävs ju oftast viss erfarenhet. Har själv ett jobb där jag kan styra tider väldigt mycket, jag jobbar halvtid med forskning och halvtid kliniskt, och de dagar jag inte är klinisk kan jag styra som jag vill, men jag måste ändå få saker gjort inom en viss tidsram.

Jag gissar att TS har noll utbildning och bara vill jobba på sina villkor, i så fall är det dags att vakna upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in