• 1
  • 2
2021-06-24, 13:59
Medlem
mdlbs avatar
Helt orimligt, deras omslag är ju inte ens provokativa. Blir vansinnig på den här typen av censur.
Citera
2021-06-24, 14:57
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Spotify anställer ju även en massa varningsfärgs hårfärgade idioter också.

WOKE SPOTIFY EMPLOYEES THREATEN TO STRIKE IF JOE ROGAN PODCASTS AREN’T CENSORED
https://www.outkick.com/woke-spotify...rent-censored/

de kommer censurera allt som kränker de.
Dessa har alltså Daniel Ek och hans polare Martin Lorentzon anställt, du anställer ju inte såna här problemmänniskor om du inte själv är en problemmänniska.
https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Lorentzon

Lorentzon är Moderaternas expert på "integrationsfrågor", en av dessa globalister som arabiserar och negrifierar Sverige.

Så kanske inte så konstigt att hela företaget är woke och tryckts fram av Globo-Homo-Satanisterna, du pushas ju inte av de om du inte är en av de.

Tillsammans med en iransk golddigger med stornäsa, så han lever iaf som han lär och "BLANDAR UPP", är ju annars sällsynt med icke-hycklare bland globalisterna.

Spotify Employees Censoring Joe Rogan
https://www.youtube.com/watch?v=SB50heKBxgw

sjukt för övrigt att man kan sno folks låtar och göra business av de, när ryssar gör samma sak så är de pirater, men när ett gäng globalister snor folks låtar så är det entreprenörskap.

Spotify snor inte folks låtar, det är bolagen och artisterna själva som laddar upp sina låtar på Spotify.
Citera
2022-05-02, 08:23
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Förintelsen fortsätter, idag har nämligen albumet Panzer Division av samma band försvunnit från spotify. Varenda utgåva.

Var ska det sluta för Norrköpingsbandet? Nürnberg?
Citera
2022-05-08, 14:16
Medlem
På samma ämne så märkte jag igår att Spotify satt nåt märkligt ljud över alla svordomar och andra ovälkomna ord, är det nåt nytt eller är det bara vissa varianter av låtarna som behandlas så? Gjorde låtarna olyssningsbara imho!
Citera
2022-05-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
På samma ämne så märkte jag igår att Spotify satt nåt märkligt ljud över alla svordomar och andra ovälkomna ord, är det nåt nytt eller är det bara vissa varianter av låtarna som behandlas så? Gjorde låtarna olyssningsbara imho!
Du lyssnar på en censurerad version av en skiva, det är rätt många skivor som släpps i en "clean"-version utöver den ocensurerade ordinarie. Vissa amerikanska butiker säljer bara censurerade CD-skivor.

Edit: Och TS du antar bara att det är censur, kan mycket väl vara att det bara är nåt tillfälligt fel. Annars kan jag tänka mig, om det faktiskt är avsiktligt borttagna omslag, att det är för att skivorna ska gå att spela i Tyskland som har rätt strikta lagar kring nazi-ikonografi.
Senast redigerad av Kanylballe 2022-05-08 kl. 17:27.
Citera
2022-05-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Du lyssnar på en censurerad version av en skiva, det är rätt många skivor som släpps i en "clean"-version utöver den ocensurerade ordinarie. Vissa amerikanska butiker säljer bara censurerade CD-skivor.

Edit: Och TS du antar bara att det är censur, kan mycket väl vara att det bara är nåt tillfälligt fel. Annars kan jag tänka mig, om det faktiskt är avsiktligt borttagna omslag, att det är för att skivorna ska gå att spela i Tyskland som har rätt strikta lagar kring nazi-ikonografi.

Aha, tackar!
Citera
2022-07-01, 23:24
Medlem
Satan vad det gråts om att sådana här saker inte syns. Så fort högern får snäll på fingrarna så ska det gråtas ut på samtliga forum. 🥸
Citera
2022-07-02, 18:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Inga av Pirate Bay eller deras föregångare höll på med sånt här. Just sayin'...
Citera
2022-07-03, 02:53
Medlem
Gordon-Shumways avatar
Satt och lyssnade lite på Magnus Uggla på Spotify i förra veckan och märkte att det fattades en bit av låten Dansar aldrig nykter. Det som tagits bort var följande:

Men jag saknar både djärvhet och mod
och jag har inget negerblod
och jag tycker techno, disco och funk
är ett enda jävla dunk

Ett tag övervägde jag faktiskt att skaffa Spotify Premium men ska de skämma ut sig och fåna sig på detta viset så tänker jag minsann inte ge dem några 100 spänn i månaden eller vad det nu kostar.
Citera
2024-05-17, 09:49
Medlem
Vid två tillfällen har jag fått intrycket av att Spotify gömmer Lara Trumps singlar, båda gångerna har dom dykt upp i mitt nyhetsflöde(What's New) som kommer fram om man klickar på klockan uppe i mitten i Desktop(jag kör förvisso en äldre låst version för att få behålla den gamla spelkön i mitten av UI't), där man får fram nya releaser från alla artister/band man följer(eller annan kommersiell smörja Spotify och skivbolagen vill pusha om man inte följer tillräckligt mycket på egen hand, men jag följer runt 1.500 artister/band, så enbart nyheter från såna jag följer kommer med, aldrig något annat). Jag har en follow på Lara Trump.

Vid båda tillfällena så såg jag hennes singel, men hade inte tid att lyssna då, nästa gång jag klickade på What's New så var hennes singel borta från listan, spelade ingen roll hur långt ner man scrollade, den fanns inte bland nyheterna, enbart den singeln var försvunnen. Först när jag sökte fram henne manuellt och kollade igenom hennes diskografi dök den upp igen bland nyheterna.

Med tanke på hur etablissemanget redan försökt deplatforma och sabotera för henne på andra sätt så finner jag det osannolikt att det råkar vara en slump att just hennes nyheter genast försvinner från What's New-sektionen.

Nån som stött på liknande diskret sabotage med andra artister/band som etablissemanget är emot pga deras stöd till Trump, Putin, Orbán eller dylika som vill ha bort globalisterna? Har inte riktigt koll på vilka artister som kommit i parasiternas skottglugg det senaste, men Roger Daltrey och Ted Nugent står väl också lågt i kurs hos hjärntvättarna och dom vattenavvisande gässen har jag för mig.

Edit: Ser man på, jag sökte på ämnet och fann artiklar om just Lara Trump och hur streamingtjänsterna gömmer hennes releaser:

https://clutchpoints.com/lara-trump-...s-shadowbanned
https://www.theepochtimes.com/entert...ssible-5615336
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-17 kl. 10:14.
Citera
2024-05-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vid två tillfällen har jag fått intrycket av att Spotify gömmer Lara Trumps singlar, båda gångerna har dom dykt upp i mitt nyhetsflöde(What's New) som kommer fram om man klickar på klockan uppe i mitten i Desktop(jag kör förvisso en äldre låst version för att få behålla den gamla spelkön i mitten av UI't), där man får fram nya releaser från alla artister/band man följer(eller annan kommersiell smörja Spotify och skivbolagen vill pusha om man inte följer tillräckligt mycket på egen hand, men jag följer runt 1.500 artister/band, så enbart nyheter från såna jag följer kommer med, aldrig något annat). Jag har en follow på Lara Trump.

Vid båda tillfällena så såg jag hennes singel, men hade inte tid att lyssna då, nästa gång jag klickade på What's New så var hennes singel borta från listan, spelade ingen roll hur långt ner man scrollade, den fanns inte bland nyheterna, enbart den singeln var försvunnen. Först när jag sökte fram henne manuellt och kollade igenom hennes diskografi dök den upp igen bland nyheterna.

Med tanke på hur etablissemanget redan försökt deplatforma och sabotera för henne på andra sätt så finner jag det osannolikt att det råkar vara en slump att just hennes nyheter genast försvinner från What's New-sektionen.

Nån som stött på liknande diskret sabotage med andra artister/band som etablissemanget är emot pga deras stöd till Trump, Putin, Orbán eller dylika som vill ha bort globalisterna? Har inte riktigt koll på vilka artister som kommit i parasiternas skottglugg det senaste, men Roger Daltrey och Ted Nugent står väl också lågt i kurs hos hjärntvättarna och dom vattenavvisande gässen har jag för mig.

Edit: Ser man på, jag sökte på ämnet och fann artiklar om just Lara Trump och hur streamingtjänsterna gömmer hennes releaser:

https://clutchpoints.com/lara-trump-...s-shadowbanned
https://www.theepochtimes.com/entert...ssible-5615336
Nu är Lara Trump inte den säkraste källan för att hon har saker att vinna, exempelvis sympatier & pr & streams som alla leder till pengar.

Jag vet att mitt flöde så ändras det fort bland vad som är nytt, och jag tänker att det är för att en del av algoritmen tar i beaktande vad folk faktiskt lyssnar på. En ny låt med få lyssningar försvinner till förmån för annat med mer lyssningar. För att undvika "det är bara skit på listan". En balansgång.

Detta för att hennes låtar dyker upp på listan till att börja med.
Citera
2024-08-24, 09:27
Medlem
diseuses avatar
RFA (Apple, Spotify take down banned Hong Kong protest anthem):
Citat:
"Glory to Hong Kong," the anthem of the 2019 Hong Kong protests, has been taken down by major streaming platforms Apple Music and Spotify around the world, despite only being banned in Hong Kong, its creators have said.

"Distribution companies in the U.K., United States and Canada are kneeling down [to China]," DGX Music, the creative team behind "Glory to Hong Kong.” wrote on their Instagram account on Tuesday. "It has completely disappeared from all streaming platforms.”

"We couldn't find the original version of 'Glory to Hong Kong' released by DGX Music on Apple Music or Spotify in Hong Kong, Taiwan, the United Kingdom or Canada," the songwriters said.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in