2021-08-05, 21:58
Medlem
Skall bli intressant att se denna jämfört med ID3 och kommande (som det ryktas) Tesla M2. Tror MG/SAIC kan få tuff konkurrens där.
Citera
2021-08-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Du vill köpa ett bilmärke som ägs av kinesiska staten?

Det verkar stämma som du säger. Ägs och kontrolleras av CCP.

https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Motor
Citera
2021-08-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Pratade med en säljare på mitt företag som sa att säljarna på Hedins måste ringa runt nu oc säga att MG bilarna är kraftigt försenade troligtvis till tidigt 2022. Men den som lever får se.

Jag hoppas verkligen inte det är ZS EV du talar om. La en order för två veckor sen säljaren sa då 1-2 veckors leverans. Senast jag kollade hade han ingen aning. Fick dock ett regnr på min beställning så det verkar som att bilen finns i landet iaf. Skulle leasa genom Holmgrens bil om det gör någon skillnad.
Citera
2021-08-07, 14:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knogarn
Jag hoppas verkligen inte det är ZS EV du talar om. La en order för två veckor sen säljaren sa då 1-2 veckors leverans. Senast jag kollade hade han ingen aning. Fick dock ett regnr på min beställning så det verkar som att bilen finns i landet iaf. Skulle leasa genom Holmgrens bil om det gör någon skillnad.

Vad ingår i 1990/månad?

Vad händer efter leasingtiden? Kan du lösa ut den?
Citera
2021-08-07, 16:13
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knogarn
Jag vet inte vilka modeller det gäller men har du fått ett regnummer så är det nog lugnt.
Citera
2021-08-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Du vill köpa ett bilmärke som ägs av kinesiska staten?

Detta jävla märkesfjanteri. Jag köper gärna en bil gjord av talibanerna, om den är bra & prisvärd.
Citera
2021-08-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Detta jävla märkesfjanteri. Jag köper gärna en bil gjord av talibanerna, om den är bra & prisvärd.

Jag känner visst stöd till vissa bilmärken. Bryr mig inte så mycket om länder, men visst, skulle jag kunna köpa en bil av en viss kvalitet med viss styrka från ett kinesiskt märke medans Volvo erbjuder samma sak för samma peng så hade jag valt Volvo, men vi vet ju alla att Volvo idag är ett "lyxmärke" som kostar på took för mycket, så kommer nog aldrig i mitt liv köpa en Volvo, svårt att se att det kommer hända. Polestar däremot har en chans om de kan tillverka en bil som är likvärdig ellerr bättre än en Tesla för samma pris, men tror inte det kommer kunna hända.

Tesla ligger för långt fram. Visst, Polestar kanske har högre kvalitet på vissa saker, men de har mycket sämre förbrukning och räckvidd och sämre prestanda för högre peng och i min mening kommer de aldeig kunna konkurrera med Tesla.

De som köper Polestar vill ha Volvokänsla och bryr sig inte så mycket om räckvidd eller förbrukning om du frågar mig.

Så för att återgå till vad du skrev. Jag skulle visserligen aldrig köpa en bil gjord av talibaner men det kommer ju aldrig hända, det vet vi, de kan inte ens tillverka vapen, bilar,flyg eller något de behöver, men tanken förstår jag.

I min jämförelse. hade gärna köpa Volvo eller Polestar, men de kan inte tillerka bilar till lägre priser så då hamnar jag på till en början Peugot so håller låga priser och senare blir det nog Tesla när de kommer ut med "model 2"
Citera
2021-08-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime

Terroristsupporter!

Stödjer du även pedofiler om du tjänar 100 spänn på det?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in