Citat:
Ursprungligen postat av
Xenotime
Detta jävla märkesfjanteri. Jag köper gärna en bil gjord av talibanerna, om den är bra & prisvärd.
Jag känner visst stöd till vissa bilmärken. Bryr mig inte så mycket om länder, men visst, skulle jag kunna köpa en bil av en viss kvalitet med viss styrka från ett kinesiskt märke medans Volvo erbjuder samma sak för samma peng så hade jag valt Volvo, men vi vet ju alla att Volvo idag är ett "lyxmärke" som kostar på took för mycket, så kommer nog aldrig i mitt liv köpa en Volvo, svårt att se att det kommer hända. Polestar däremot har en chans om de kan tillverka en bil som är likvärdig ellerr bättre än en Tesla för samma pris, men tror inte det kommer kunna hända.
Tesla ligger för långt fram. Visst, Polestar kanske har högre kvalitet på vissa saker, men de har mycket sämre förbrukning och räckvidd och sämre prestanda för högre peng och i min mening kommer de aldeig kunna konkurrera med Tesla.
De som köper Polestar vill ha Volvokänsla och bryr sig inte så mycket om räckvidd eller förbrukning om du frågar mig.
Så för att återgå till vad du skrev. Jag skulle visserligen aldrig köpa en bil gjord av talibaner men det kommer ju aldrig hända, det vet vi, de kan inte ens tillverka vapen, bilar,flyg eller något de behöver, men tanken förstår jag.
I min jämförelse. hade gärna köpa Volvo eller Polestar, men de kan inte tillerka bilar till lägre priser så då hamnar jag på till en början Peugot so håller låga priser och senare blir det nog Tesla när de kommer ut med "model 2"