2021-06-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhonnytherocker
Tack för svar!

Jag förstår inte. Detta är konstigt för mig. Men säkert helt normalt om man är så.

Sex är naturligt och om någon saknar den driften förstår jag inte alls hur ”kärlek” uppstår.

För mig hänger det ihop.

Ju mer jag tänker på det så blir jag mer förbluffad av det hela. Vilket i sin tur får mig att känna mig lite korkad.

Lite för ärligt: vem fan vill inte ha sex?!

Ville du ha sex när du var kär som barn? Är du konstant kåt?
Citera
2021-06-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Ville du ha sex när du var kär som barn? Är du konstant kåt?

Barn är inte vuxna?
Citera
2021-06-21, 19:12
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Jag själv är heterosexuell.

Min fråga är om asexuella personer dras till ett kön, eller inte?
Om man dras till kille eller tjej så tyder det på att man har en preferens av sexuell karaktär. Även om man nu ser sig som asexuell.

Vill veta 😊

Är man bisexuell så dras man till båda könen, asexuella dras inte till nånting som har med sex att göra. Får inte ni ungdomar lära er nått i skolan nu för tiden?
Citera
2021-06-22, 00:21
Medlem
Citat:
Barn är inte vuxna?

Barn kan inte vara kära, eller vad menar du? Vill inte minnas att jag hade för avsikt att ligga med mina kärleksobjekt då, i alla fall. Jag älskade personen ändå. Jag har även i vuxen ålder varit kär i personer utan att ha känt sexlust.
Senast redigerad av Baast 2021-06-22 kl. 00:24.
Citera
2021-06-28, 11:30
Medlem
fruktjoss avatar
Som asexuell kan man antingen ha romantiskt intresse eller inte. Om man känner romantisk attraktion kan denna vara riktad till något eller båda av könen. Saknar man denna känsla kan man fortfarande ha en estetisk presens, på samma sätt som man kan tycka ett par skor är finare än några andra
Citera
2021-06-28, 11:48
Medlem
CyberIngmars avatar
Tinder har en intervju med asexuella: 5 asexual explain what "asexual" means to them.

https://youtu.be/lMhix4nr_0g
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in