2021-06-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Det bör det vara. Doktorgruppen finns även i Västerås. En vän till mig tog ett antigentest hos dem i Västerås. Det kostade 599 kr.

Doktorgruppen finns nog bara i fantasin som det verkar.

Har du hittat något orgnummer?
Citera
2021-06-20, 00:15
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Håll käften

Undra vilket skadestånd alla dessa 100.000 personer kan få?
Pratar vi mångmiljonbelopp kanske, riskera liv och hälsa?

Skall bli intressant att följa.

Jag kanske inte bidrog med något vettigt i inlägget ovan men jag kommer aldrig hålla käften. Inbilla dig aldrig att jag kommer hålla käften och inbilla dig inte att du har makt över mig och vad jag säger. Vem fan tror du att du är? Vi är medlemmar på ett forum. Diskutera istället för att försöka tysta folk. Är du sosse?
Citera
2021-06-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan bara dömas till livstid för brott som har livstid i straffskalan.
Brott som kan ge livstids fängelse:

- mord
- grovt spioneri
- grov mordbrand
- grov allmänfarlig ödeläggelse
- människorov
- grovt sabotage
- sjö-, luftfarts- och flygplatssabotage.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/

De kommer inte att dömas för något eller några av de här brotten.

Expressen skriver "Läkaren är nu efterlyst och anhållen i sin frånvaro som misstänkt för bland annat grov spridande av smitta, grov framkallande av fara för annan och bedrägeri."

Låt oss titta på vad lagen säger.

Spridande av gift eller smitta, grovt brott (13 kap. 7 § andra stycket), fängelse lägst fyra och högst tio år eller på livstid.
Citera
2021-06-20, 00:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passkontroll
Expressen skriver "Läkaren är nu efterlyst och anhållen i sin frånvaro som misstänkt för bland annat grov spridande av smitta, grov framkallande av fara för annan och bedrägeri."

Spridande av gift eller smitta, grovt brott (13 kap. 7 § andra stycket), fängelse lägst fyra och högst tio år eller på livstid.

Nog inte många länder i världen som kommer att vara intresserade av att husera dessa.
Bioterrorism är allvarliga saker.
Citera
2021-06-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passkontroll

Hoppas alla inblandade får högsta straffet möjligt! Har flera anhöriga som varit på deras lokaler och tagit tester! Jävla äckliga svin! De går till Polen och utbildar sig till läkare,där mycket fusk pågår,och så kommer de hit och ställer till med massa problem med deras jävla girighet och låga empati och lurar alla människor på mångmiljoner! Hoppas deras läkarlegitimationer dras in och de betalar tillbaka varenda krona samt högsta möjliga straff!!!
Citera
2021-06-20, 00:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
En sak är alla fall rätt. Vi fick ett kompetensregn, av särdeles skickliga skojare.
Citera
2021-06-20, 00:28
Medlem
maxatdunders avatar
Måste ge dessa fängelse. Väljer man att spotta på så många människor för att själv tjäna sig en hacka förtjänar man att sitta inne.
Citera
2021-06-20, 00:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Måste ge dessa fängelse. Väljer man att spotta på så många människor för att själv tjäna sig en hacka förtjänar man att sitta inne.

Vad tror vi skadestånden för alla ~100.000 personer landar på? Tror vi under 10-mille per person, eller ändå mer?
Citera
2021-06-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den som kan betala 1500 bara sådär för förmånen att få resa lite under en blommande pandemi, är ekonomiskt välbeställd.

Sedan när bötfäller Nederländerna folk som inte åker hem i tid från semester/jobb?

Vet inte när de började men de gör det
Citera
2021-06-20, 00:33
Medlem
Men alla vill ju ha negativa test. De som skall resa och betalat för sina resor i synnerhet.
Citera
2021-06-20, 00:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Vet inte när de började men de gör det

Det tror jag på när jag ser en källa på det.
Citera
2021-06-20, 00:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför förekommer sådan här brottslighet bara i Sverige. Jag har inte hört om något liknande från de andra nordiska länderna under pandemien.

För att högerspöken sålt ut stora delar av vårdapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in