Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Problemet för Spurs dock är ju att säljer de Kane till City så blir klyftan mellan lagen dels större, men Spurs själva säljer sin bästa spelare vars mål kan vara avgörande för att sluta över de riktiga rivalerna i ligan.
Tror inte någon inbillar sig att Spurs med Kane vinner ligan nästa säsong, men tror nog ändå Spurs själva har 4e platsen i sikte. Nu känns ju Chelsea/City/Liverpool/United i dagsläget klart bättre än Spurs men det är ju ofta något lag som har en plattsäsong. Om Spurs säljer Kane till City så kan de nog ärligt talat sluta 9a-10a snarare än 4a/5a.
Jag håller självklart med dig. Nu kan någon kanske hitta statistik på hur mycket poäng Kane fixade för Spurs där han gjorde det avgörande målet förra säsongen. Jag gissar runt 20-30p kanske? Det är ju liknande situation som när RVP stack till Man. United. Han bidrog med en massa poäng (tror jag räknade fram 30p) i sitt sista år. Men efter honom har man inte direkt hittat någon vettig ersättare (Giroud, Lacazetta, Auba, Podolski, Welbeck, Chamakh, Sanogo)
Det gäller ju att hitta en vettig ersättare... Vilka finns det?
- Abraham (kommer aldrig hända om inte Spurs ger £60milj typ)
- Ings (mest tänkbara men och skadebenägen)
- Dusan Vlahovic (kommer la också kosta en del)
- Luka Jović (kanske kan få en nytändning?)
Inte direkt några diamanter ala Suárez.