2021-06-13, 02:42
Medlem
steelis80s avatar
Formligen älskar ett av Magnolia-Mannens moders inlägg på Facebook:

https://pasteboard.co/K6lb7iG.jpg
Citera
2021-06-13, 04:23
Medlem
PogoDigis avatar
Jo hom lär.inte vara imponerad av honom nu, men som många andra föräldrar/sambos så lär hon ta hans parti och tro på honom. Han kommer aldrig erkänna så klart.
Att han slagits lite i fyllan är ju rätt ofarligt men på sättet han gjorde det genom sparkar på en liggande visar att han mest bara är en feg jävlel! Och våldtäkt (om det är så) visar ju på att han är en verkligt feg jävel i så fall som inte kan ta ett nej. Det är säkert något som visar sig även när han är nykter.
Säkert bjudit en massa och trodde han skulle få ligga när det plötsligt kom.ett nej!

Inlägg som mamman gjorde är ju inget konstigt. istället är det kul när vissa män bums ska göra dessa inlägg för att visa att dom är så bra, att dom är PK och har bra kvinnosyn när man vet att dom eg har en helt annat stil i verkliga livet.🤣 Finns ju en hel del sådana i Umeå. 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Formligen älskar ett av Magnolia-Mannens moders inlägg på Facebook:

https://pasteboard.co/K6lb7iG.jpg
Citera
2021-06-13, 05:49
Medlem
steelis80s avatar
Magnolia-Mannen kan nog behövs sin ömma moders omsorg, lär bli rätt tufft då häktningen / restriktionerna hävs! När dörren går igen bakom honom så kommer han ut som singel, hemlös, arbetslös samt att han får avnjuta att det är lite halv-problematiskt på vänfronten.

Citat:
Ursprungligen postat av PogoDigi
Jo hom lär.inte vara imponerad av honom nu, men som många andra föräldrar/sambos så lär hon ta hans parti och tro på honom. Han kommer aldrig erkänna så klart.
Att han slagits lite i fyllan är ju rätt ofarligt men på sättet han gjorde det genom sparkar på en liggande visar att han mest bara är en feg jävlel! Och våldtäkt (om det är så) visar ju på att han är en verkligt feg jävel i så fall som inte kan ta ett nej. Det är säkert något som visar sig även när han är nykter.
Säkert bjudit en massa och trodde han skulle få ligga när det plötsligt kom.ett nej!

Inlägg som mamman gjorde är ju inget konstigt. istället är det kul när vissa män bums ska göra dessa inlägg för att visa att dom är så bra, att dom är PK och har bra kvinnosyn när man vet att dom eg har en helt annat stil i verkliga livet.🤣 Finns ju en hel del sådana i Umeå. 🤣
Citera
2021-06-13, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Sött.. sparkat en gubbe i huvudet två gånger allt vad han orkade (som en straffspark)... Hur fan kan man anställa någon som gjort en sån grej? Det fick man iaf betala för nu...

När har det hänt?
Citera
2021-06-13, 07:08
Avslutad
Ser nu att Lin* Rose*berg tagit bort sin Facebook.

* = N
Citera
2021-06-13, 08:55
Medlem
David bor med Linn Rosenberg på Vargvägen 150, Umeå.
Citera
2021-06-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomduja
När har det hänt?

Framgår av domen som länkades i #50: (FB) Chef i Umeå misstänks för våldtäkt under efterfest 2021-06
Citera
2021-06-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Ja jag håller med om att våldet i sig är klart överdrivet, vilket i sig säkerligen kan komma av underliggande faktorer som du själv är inne på. Jag är inte tillräckligt kompetent inom området för att säga vad som är normalt och inte, men jag tänker mig att en individ som har underliggande personlighetsstörning av någon större grad borde visa på större anti-sociala beteenden än att man vid ett tillfälle ballar ur.

Den erfarenhet jag har är att personer med aggressioner tenderar till att hamna i slagsmål inte bara en gång och att det första bråket inte slutar med att man går all in Edward Norton i American History X. Det borde ju rimligen finnas gott om exempel från närstående och folk som stött på honom i utemiljöer som vittnar om detta utöver ett tillfälle där det verkar ha rått något kaotiskt vevande från majoriteten av deltagarna.

Så för egen del är jag inte övertygad om att han är en fullblodspsykopat utifrån en dom, även om våldet i sig är grovt och klandervärt. Jag kanske helt enkelt befunnit mig i miljöer där våldsanvändning varit mer förekommande och att jag omgett mig med folk med anti-social personlighetsstörning i större grad än dig (och gemene man) för att detta i sig ska sticka ut för mig.

För mig har alkoholtäta miljöer i min ungdom varit starkt förknippat med att det ofta varit någon som ballar ur, även om jag själv inte varit delaktig i händelsen.

Det jag försökte säga är att herrn säkerligen är en av många män som inte borde dricka alkohol för att de kan inte bete sig. Det är alldeles för många sådana män ska gudarna veta, inte för att det tar ansvar från en individ i det enstaka fallet.

Sen säger jag att det behövs mer information om omständigheterna som nu lett till att han häktats för att det ska gå och säga att det finns någon korrelation hos individen och dennes förutsättningar. Det kan vara slumpen som gjort att han hamnat i två olika situationer där han begått brott.

Jag är inte heller alls övertygad om att incidenterna är kopplade på något sätt (mer än att det kanske bottnar i en diagnos). Även min ungdom innehöll en hel del fester som spårade ur till följd av för stort alkoholintag men någon som la straffspark på någons huvud för att dom "ballade ur" såg jag aldrig. Däremot flaskor i skallen osv, det är väl inte heller helt friskt men just att sparka någon, som ligger värnlös, i huvudet , inte bara en utan två gånger, i huvudet tycker jag tyder på något sjukt. Så gör inte dom allra flesta, oavsett sinnestillstånd.

Sen tror jag nog absolut att sånt beteende kan tyglas men släppass fram när rusmedel åsidosätter frontallobs-mekanismer. Det beteendet har jag sett hos bekanta även om nivån på urballandet höll sig inom "normala" gränser.
Citera
2021-06-13, 19:52
Medlem
Bröderna Grönlund som förekommer i misshandelsdomen är i varje fall inga bråkstakar. Tror inte vi kan dra för stora växlar baserat på den domen. Inget gäng som dragit runt och letat bråk således. Sen huruvida David är si eller så har jag ingen aning om. Däremot kan man se själva uppkomna situationen som en engångsföreteelse som egentligen vem som helst kan hamna i. Även om det oftast inte slutar med en spark i ansiktet.
Citera
2021-06-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Bröderna Grönlund som förekommer i misshandelsdomen är i varje fall inga bråkstakar. Tror inte vi kan dra för stora växlar baserat på den domen. Inget gäng som dragit runt och letat bråk således. Sen huruvida David är si eller så har jag ingen aning om. Däremot kan man se själva uppkomna situationen som en engångsföreteelse som egentligen vem som helst kan hamna i. Även om det oftast inte slutar med en spark i ansiktet.

Man kan hugga halsen av någon också som en engångsföretelse. Det är precis lika allvarligt ändå
Citera
2021-06-14, 18:55
Medlem
LenaPauls avatar
Alltså vad är det med Umeå.. ännu en ful fisk är serverad.
Citera
2021-06-15, 09:29
Avslutad
Misstänker att han blir släppt inom kort ur häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in