2021-06-10, 13:36
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vet du det eller spekulerar du bara? Han försökte ju trots allt gå den civiliserade vägen inledningsvis.

Hela folket i väse/kristinehamn känner till detta psykfall och hur mycket han förstört. Det enda han har försökt med är att göra det jävligt för stackars Eva med falska anklagelser och inte gått någon civilliserad väg. Sluta snacka så jävla mycket skit, du känner inte karln.
Senast redigerad av fittknullare 2021-06-10 kl. 13:41.
Citera
2021-06-10, 13:39
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Vad menar du med "tolka" jag radade väl mest upp den fakta som framkommit i tråden och ställde frågor..

Inlägg som spetsar in sig på GM och handlar om allt från en havererad psykiatrireform till handfallna politiker finns det väl redan gott om i fall det var det du invände mot!?

Ja sorry! Jag syftade mest på att jag direkt tolkade att GM var en rättshaverist, alltså att det inte fanns någon grund för hans polisanmälan för trakasserier. Men då har jag ju läst utsagor om BO som inte beskriver henne som en elak småsint kärring, utan som en kärleksfull, omtyckt av folk, glad osv. Hon verkar har satt positiva avtryck i samhället. Det är ju så litet ”alla känner alla” liksom.
Citera
2021-06-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Hela folket i väse/kristinehamn känner till detta psykfall och hur mycket han förstört. Det enda han har försökt med är att göra det jävligt för stackars Eva med falska anklagelser och inte gått någon civilliserad väg. Sluta snacka så jävla mycket skit, du känner inte karln.

Jag har aldrig påstått det och det var därför jag ställde neutrala frågor avseende GM och vilken karaktär han är av, vilka du kunde ha svarat på i stället för att bete dig som en apa.

Med "civiliserat sätt" menade jag att GM gått den ordinarie vägen, man ska gå, om man upplever sig trakasserad, genom hyresnämnden och hovrätten.

Alla är redan överens om att det är ett vansinnesdåd, så du kan tagga ner lite, jag var intresserad av graden av vansinne vilket i sin tur ofta hänger ihop med motiv och uppsåt.
Citera
2021-06-10, 14:09
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
De stora mentalsjukhusen var väl ingen optimal tillvaro för de sjuka.
Men innan dessa stängdes så borde det ha byggts gruppbostäder men några lägenheter och personal dit de kunde flytta. Istället fick många egen bostad vilket kunde vara svårt att klara av. Grannar blev störda av deras oväsen osv. En del hamnade på gatan som s.k uteliggare. Mindre enheter med personal som kunde vara kontaktlänken mellan de boende och psykvården hade varit bättre.
Den här mannen tror jag har varit störande under längre tid, gissningsvis med inslag av paranoia.

Här tänker jag att man får se till allmännyttan. Inlåsta psykfall mördar iaf inte. Öppna institutionerna igen säger jag.
Citera
2021-06-10, 14:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Egentligen samma sak i skolan. När jag var liten fanns det särklasser. Där gick allt mellan downs syndrom till dampbarn som inte kunde sitta still. Kanske inte optimalt för dem, men för alla andra. Idag har varje klass 2-3 dampbarn, som har elevassistenter som hökar över dom, otroliga kostnader. Allt på bekostnad av normalfungerande barn, som hålls tillbaka av dampungarna.

Öppna särklassen igen, sätt dit alla barn som förstör för massan. Heck, låt dem spela fotboll eller fortnite hela skoldagen, men isolera dem från de normalfungerande. Idéen om att ”alla ska med” på samma sätt, är så jävla orimlig. 1% av barnen förstör för resterande 99%. Sorry om detta är OT, men exakt samma mekanismer som när man la ner institutionerna.

Visst ligger det något i det du skriver här.
När jag gick i skolan så fanns det Obsklasser för de stökiga. De psyksjuk satt på Långbro och Beckomberga. När mina barn började i skolan så fick jag en chock när jag såg hur stökigt det var i klassen, läraren hade fullt upp att hålla ordning på några som hade ADHD.
Flyttade barnen till en friskola där det fanns studiero. Ursäkta OT.
Citera
2021-06-10, 14:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Känd av polisen , tidigare åtalad för misshandel då han krockade med cykel, han matade flera slag mot 75 årige bilföraren genom rutan efteråt

Åtalad i januari. Fick han något straff?
Citera
2021-06-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Åtalad i januari. Fick han något straff?

NWT
"Rättegången om misshandeln mot bilföraren är planerad till oktober i år. Den åtalade mannen nekar till brott."

Han har även blivit dömd för skadegörelse på en bil 2018. Drämde tydligen en kasse i en mötande bil på vägen mellan Väse och Strandvik så backspegeln gick sönder på bilen. Han hade tydligen varit och handlat. Var man nu handlar efter den vägen. Närmst är väl Kristinehamn. Långt att cykla. Frikänd i tingsrätten, överklagat och dömd i hovrätten. Dom blev 3000kr och 800kr till brottsofferfonden.
Citera
2021-06-10, 15:03
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått det och det var därför jag ställde neutrala frågor avseende GM och vilken karaktär han är av, vilka du kunde ha svarat på i stället för att bete dig som en apa.

Med "civiliserat sätt" menade jag att GM gått den ordinarie vägen, man ska gå, om man upplever sig trakasserad, genom hyresnämnden och hovrätten.

Alla är redan överens om att det är ett vansinnesdåd, så du kan tagga ner lite, jag var intresserad av graden av vansinne vilket i sin tur ofta hänger ihop med motiv och uppsåt.

civilicerat eller inte, det var gjort på falska grunder och saknar all trovärdighet, vilket resulterade i att han fick avslag på hans motanmälan.
Senast redigerad av fittknullare 2021-06-10 kl. 15:05.
Citera
2021-06-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Har han missbruksproblematik eller psykiska problem eller varför kan han inte hantera att bli tillrättavisad av en kvinna?
Tror att den här tanken är rätt naturlig. Inte så ofta någon agerar på den bara. Bra fråga
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-06-10 kl. 15:16.
Citera
2021-06-10, 21:55
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Sjukt att det måste sluta med mord för att våra skämt till politiker m.m ska vakna...

De har inte vaknat förr, varför skulle dom göra det nu? Vet dom ens vart Karlstad ligger?
Citera
2021-06-10, 22:20
Medlem
Jag gissar dådet är utfört av en person som lider av psykos vid gärningstillfället.
Psykosen har pågått länge, men gärningsmannen är inte under vård.
Det är svårt att få in dessa i vården då de själva (under psykosen) inte tycker de är sjuka. Det är mycket som ska klaffa för att denna typ av personer ska kunna hamna i vården (TYVÄRR)
Nu blev en äldre kvinna av med sitt liv sorgligt nog.
Det vore bra om det skulle kunna få till något som gör att psykotiska människor blir tvingad till vård.
Citera
2021-06-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Tror att den här tanken är rätt naturlig. Inte så ofta någon agerar på den bara. Bra fråga

Om det stämmer att han spöat upp gamla bilförare och sådant tidigare så verkar det väl som han inte kan ta att bli tillrättavisad av någon överhuvudtaget.
Iofs, det var en gamling, detta en kvinna, han kanske bara vågar ge sig på de han upplever som svagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in