2021-06-07, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Även dom som inte spenderar får brudar, det beror nog mest på vilken typ av brud man riktar in sig på?

Det är nog en viss sorts typ av brudar man får om man bjuder flott i hopp om dopp?
Kanske bättre att inte bjuda flott, för att vara sig själv från första början, så att inte kvinnan känner att hon köpt grisen i säcken när han ändrar sitt beteende efter en tids dejtande?

Håller helt med men då blir det ju inget stadigt. Syftar nu på de som har attraktionskraft
och får doppa utan att bjuda flott - men när det sen gäller att komma vidare vill mannen
spara och satsa på något långsiktigt (t ex hus eller värdepapper som man skördar av
efter decennier), men kvinnorna är mer kortsiktiga och vill lägga pengarna på smink
märkeskläder/väskor och canarias. Men det var inte dessa jag syftade på utan de killar
män som lever på ett annat sätt än vad de vill och bränner mer pengar än vad de egentligen
vill för att komma i kontakt med kvinnor, data dom och upprätthålla relationer med dom.

Men samtidigt är detta ohållbart och orimligt för deras egentliga livsstil eftersom de
vill ha dam med samma inriktning, jobba tjäna pengar, spara spara spara, snåla snåla snåla.
Sex är som bekant gratis. Men det snåla sparlivet vill ju inte kvinnorna ha.
Citera
2021-06-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Håller helt med men då blir det ju inget stadigt. Syftar nu på de som har attraktionskraft
och får doppa utan att bjuda flott - men när det sen gäller att komma vidare vill mannen
spara och satsa på något långsiktigt (t ex hus eller värdepapper som man skördar av
efter decennier), men kvinnorna är mer kortsiktiga och vill lägga pengarna på smink
märkeskläder/väskor och canarias. Men det var inte dessa jag syftade på utan de killar
män som lever på ett annat sätt än vad de vill och bränner mer pengar än vad de egentligen
vill för att komma i kontakt med kvinnor, data dom och upprätthålla relationer med dom.

Men samtidigt är detta ohållbart och orimligt för deras egentliga livsstil eftersom de
vill ha dam med samma inriktning, jobba tjäna pengar, spara spara spara, snåla snåla snåla.
Sex är som bekant gratis. Men det snåla sparlivet vill ju inte kvinnorna ha.

Om mannen fått kvinnan utan att spenderat pengar och sen vill spara, och hon knorrar då han vill spara så har han valt fel kvinna om du frågar mig.
Sånt är viktigt att ta reda på tidigt för att veta om man är någorlunda synkad vad gäller såna livsplaner.

Att bränna pengar för att försöka komma i kontakt med damer är nog rätt så korkat, då lär man locka till sig fel sorts damer kanske?
En man som vill spara och snåla bör försöka hitta en kvinna med liknande ideal, och i så fall är inte att bjuda flott i början rätt väg tror jag. Då hittar man nog inte dom kvinnor som är sparsamma själva kanske?

Jag vet inte vad andra kvinnor vill ha, men nog lär det finnas kvinnor som tycker att det räcker med mannens trevliga sällskap och att kunna hjälpas åt att spara, dock inte snåla.
Men hur en man ska hitta en sån kvinna vet jag inte.
Citera
2021-06-07, 22:43
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Sunk cost fallacy, kallas det. När presenterna slutar komma har man redan investerat så mycket tid och känslor i den andra att det känns synd att kasta bort allting. Trots att det i många fall är exakt det man bör göra när.man inser att det inte fungerar.
Citera
2021-06-08, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Sunk cost fallacy, kallas det. När presenterna slutar komma har man redan investerat så mycket tid och känslor i den andra att det känns synd att kasta bort allting. Trots att det i många fall är exakt det man bör göra när.man inser att det inte fungerar.

Inte hört - men det borde stämma på killar/män.

Men bara på kvinnor som passerat-bäst-före-datum eller ser omöjliga ut eller är omöjliga
Citera
2021-06-09, 00:18
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Jag sade det innan och jag säger det igen, all attraktionskraft sitter inte i hur man spenderar sina pengar.
Möjligen om man vill ha en golddigger som försöker knulla sig uppåt i livet...
Men för en helt vanlig, normalt funtad snubbe så är det andra saker som gäller. T.ex hur han är som person och beter sig mot sin omgivning.

Nja, attraktionskraften sitter i att mannen har pengar som kan spenderas. Välkänt faktum att kvinnor i Sverige gifter sig uppåt sig uppåt. Betyder det att de är golddiggers?
Citera
2021-06-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Nja, attraktionskraften sitter i att mannen har pengar som kan spenderas. Välkänt faktum att kvinnor i Sverige gifter sig uppåt sig uppåt. Betyder det att de är golddiggers?
Nej inte direkt golddiggers men alla fattar att varenda människa skulle vilja att partnern har pengar, en annan sak är att hur många håller det som viktigt. Sen tror jag om kvinban blivit van att leva i lyx så kan det vara svårt att gå tillbaka till det normala.
Citera
2021-06-09, 08:59
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Nej inte direkt golddiggers men alla fattar att varenda människa skulle vilja att partnern har pengar, en annan sak är att hur många håller det som viktigt. Sen tror jag om kvinban blivit van att leva i lyx så kan det vara svårt att gå tillbaka till det normala.

Så definitionen av människa är kvinna? För män tar inte hänsyn till den ekonomiska statusen som kvinnan har vid ett giftemål.
Majoriteten av kvinnor anser det tydligen vara viktigt då de gifter sig uppåt;
” Även mäns lön är en viktig faktor för möjligheten att bilda familj: högavlönade män är oftare gifta och lever i hushåll med barn. För kvinnor gäller inte heller detta samband: att vara arbetslös ökar risken för män att leva ensamstående, men inte för kvinnor.”

https://fof.se/tidning/2010/5/artikel/relationer-i-siffror
Citera
2021-06-09, 09:19
Medlem
Citat:
Så definitionen av människa är kvinna? För män tar inte hänsyn till den ekonomiska statusen som kvinnan har vid ett giftemål.
” Även mäns lön är en viktig faktor för möjligheten att bilda familj: högavlönade män är oftare gifta och lever i hushåll med barn. För kvinnor gäller inte heller detta samband: att vara arbetslös ökar risken för män att leva ensamstående, men inte för kvinnor.”

Nej jag vet inte varför män skulle vilja att kvinnan tjänar dåligt förutom dom som tycker det skall vara så att männen tjänar mer. Är man en rik man så nappar fler brudar garanterat men dom flesta är ju inte rika så lycka till med att hitta en rik man om du inte ser ut som en modell. Arbetslöshet är ibte attraktivt. Jag tror inte män uppskattar att kvinnan inte har inkomster fö hur många har råd att betala för två eller flera människor ensamma?
Citera
2021-06-09, 09:31
Avstängd
Citat:

Det intressanta med artikeln var att för över 100 år sedan var antalet ogifta av båda könen extremt högt pga fattigdomen hade man inte råd att bilda familje. Frågeställning var det bättre med en inkomst och två hyror än två inkomster och en hyra på den tiden?

Stämmer med min egen uppfattning - det är inte fabriksarbetare Svensson med unica-boxen eller
arbetslöse Olsson som får lyckan att bli långvarigt tillsammans med fräscha Lolitaz.

Däremot har arbetslösa Ahmed och Mohammed haft stora chanser till Lolitaz genom att importera fruar från sina hemländer - men detta har blivit svårare som arbetslösa med nya försörjningskraven

Det fann en gång polenpzykot som bjöd hit damer från Polen och doppad mycket och i många.
Hans teknik var att åka runt på exlusiva möbelföretag och fotografera sig i lyxiga möbler för att imponera. Vid frågan vad säger polskorna när de kommer till sverige och ser hur du verkligen har det svarade han - då säger jag att mitt hus har brunnit och jag väntar på försäkringspengar och att detta är ett tillfälligt boende. Skulle jag säga som det är att jag är en asfaltskokare med tvåa på Hisingen skulle jag vara tvungen att titta i långkikaren efter damer
Citera
2021-06-09, 11:36
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Kvinnor älskar posörer, de är ju sådana själva, med fake läppar, ögonfransar, smink, tuttpushups mm mm. De lägger 1-2h per dag enbart för posering. Lögnare är de bästa posörerna och vanliga män är lite för naiva i denna fråga så de hamnar lite off. Alla män tjänar på att vara mer av en posör än att vara tråkig. Man kan skratta åt det och tycka det är falskt och töntigt, men verkligheten är vad den är. Om det är äkta eller ej med allt poserande och den image man bär är i stort sätt oviktigt, just när det kommer till upphetsning. Vilket ju är dörröppnaren..

därför vill de ha en man som matchar denna ansträngning tänker jag, oavsett om de är 5 eller 10 på skalan.. de tycker allihop att de är 8-10or efter transformeringen.

Finns något som heter uppvaktning. Att rent biologiskt så förväntas hanen vara aktiv. Visa upp sina goda gener sedan bli vald av honan, framför andra män hon kunde valt.

Du kan tycka vår biologi är töntig men den går ej att springa ifrån. Attraction is not a choice.
Citera
2021-06-15, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Finns något som heter uppvaktning. Att rent biologiskt så förväntas hanen vara aktiv. Visa upp sina goda gener sedan bli vald av honan, framför andra män hon kunde valt.

Du kan tycka vår biologi är töntig men den går ej att springa ifrån. Attraction is not a choice.

Men de som vill ha långvarig relation borde ju inte spendera mer i uppvaktningsfasen än vad de vill spendera på sikt
Citera
2021-06-15, 14:36
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men de som vill ha långvarig relation borde ju inte spendera mer i uppvaktningsfasen än vad de vill spendera på sikt

Hur kommer det sig att folk gör det sen har långvariga relationer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in