Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Det är inte skit att köpa en Citizen för femtusen som håller resten av livet. Snygg, ser okej ut och funkar väl på arbetet. Det är vad några par jeans och en tisha kostar.
Ge dig. Det är sjukt skämmigt att ha sånt på armen. Det är verkligen Kariann 58, gula blend under fläkten, övervikt, Ullared, som har en Citizen på armen.
Du kanske tycker att jag är en idiot, men mycket hellre en av de 3 största g-shocks. Rangeman, mudmaster etc. Det är 10k, du kan få de billigare. Jag köpte mina någon månad gamla för 3k styck. Där har du något som verkligen fungerar och som tåler stryk.
Ska du ha en vanlig klocka kan det inte vara Citizen, det är vad klienten på gruppboendet med epilepsi har på handen för att personalen ska kunna följa med på hur länge anfallet varar.
Mycket bättre att då spara lite pengar och köpa något ordentligt som man inte behöver gömma undan och skämmas för. Som man kan spara och ha genom hela livet, eller som man kan sälja för samma pengar eller lägga in i ett byte uppåt.
Usch, Herregud så dåliga tips i tråden.
Själv kommer jag ge mig en breitling Black steel i present när jag fyller år. De finns begagnade i nyskick. Extremt bra arbetsklocka, men dessvärre över ts budget.