2021-06-05, 20:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Står det att det är plexiglas? Isåfall passar den nog inte så bra för en grovarbetare, såvida man inte vill polera glaset med jämna mellanrum.
Tyckte jag såg att en av kommentarerna påpekade det.

Min Raketa hade också plexi, men den är tyvärr borttappad sedan länge.
Citera
2021-06-06, 04:47
Medlem
Köp en riktig klocka om du inte vill vara en slusk. Typ Omega, iwc eller rolex. Är dom för dyra så köp en seiko eller casio G-SHOCK.

Enkelt.
Citera
2021-06-06, 06:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Köp en riktig klocka om du inte vill vara en slusk. Typ Omega, iwc eller rolex. Är dom för dyra så köp en seiko eller casio G-SHOCK.

Enkelt.
Läste du trådstarten?
Citera
2021-06-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Läste du trådstarten?

Ja. Men någon måste säga till grabben så att han inte kastar bort 5k på den skit som ni alla i denna tråd ger förslag på!
Citera
2021-06-06, 15:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ja. Men någon måste säga till grabben så att han inte kastar bort 5k på den skit som ni alla i denna tråd ger förslag på!
Det är inte skit att köpa en Citizen för femtusen som håller resten av livet. Snygg, ser okej ut och funkar väl på arbetet. Det är vad några par jeans och en tisha kostar.
Citera
2021-06-06, 15:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Tissot PRC 200

https://www.tissotwatches.com/en-en/t0554171105700.html

Bra grejer.
Citera
2021-06-06, 15:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tissot PRC 200

https://www.tissotwatches.com/en-en/t0554171105700.html

Bra grejer.
Väldigt snygg, precis vad jag vill ha. Har du tips om butik, vill gärna ha armbandet fixat och slippa det själv. Pris?

Edit: Hittade: SEK4,990.00. Klart överkomligt.

Blev helt såld.
Senast redigerad av constant 2021-06-06 kl. 16:06.
Citera
2021-06-06, 15:59
Medlem
Citat:
Det är inte skit att köpa en Citizen för femtusen som håller resten av livet. Snygg, ser okej ut och funkar väl på arbetet. Det är vad några par jeans och en tisha kostar.

Bättre med seiko i den klassen. Men ok då.

Bättre än all annan skit folk föreslog!
Citera
2021-06-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ge dig. Det är sjukt skämmigt att ha sånt på armen. Det är verkligen Kariann 58, gula blend under fläkten, övervikt, Ullared, som har en Citizen på armen.

Du kanske tycker att jag är en idiot, men mycket hellre en av de 3 största g-shocks. Rangeman, mudmaster etc. Det är 10k, du kan få de billigare. Jag köpte mina någon månad gamla för 3k styck. Där har du något som verkligen fungerar och som tåler stryk.

Ska du ha en vanlig klocka kan det inte vara Citizen, det är vad klienten på gruppboendet med epilepsi har på handen för att personalen ska kunna följa med på hur länge anfallet varar.

Mycket bättre att då spara lite pengar och köpa något ordentligt som man inte behöver gömma undan och skämmas för. Som man kan spara och ha genom hela livet, eller som man kan sälja för samma pengar eller lägga in i ett byte uppåt.

Usch, Herregud så dåliga tips i tråden.

Själv kommer jag ge mig en breitling Black steel i present när jag fyller år. De finns begagnade i nyskick. Extremt bra arbetsklocka, men dessvärre över ts budget.
Citera
2021-06-06, 16:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Ska du ha en vanlig klocka kan det inte vara Citizen, det är vad klienten på gruppboendet med epilepsi har på handen för att personalen ska kunna följa med på hur länge anfallet varar.
Ska man klocka anfall så är inte en armbandsklocka inte alls en bra metod, något vi inom branschen vet.

Vi får dessutom inte ha på oss privata klockor.
Citera
2021-06-06, 16:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Ska man klocka anfall så är inte en armbandsklocka en bra metod, något vi inom branschen vet.

Tråden handlar om en bra vardagsklocka för max 5k. Där kvalar Citizen in, mer än väl. Man kan inte få en grymt bra mekanisk för de pengarna, men det var inte heller ts önskemål.
Senast redigerad av constant 2021-06-06 kl. 16:15.
Citera
2021-06-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ska man klocka anfall så är inte en armbandsklocka inte alls en bra metod, något vi inom branschen vet.

Det var strängt. Jag har sett Citizen på PU med epilepsi som tilläggsdiagnos. De allra flesta klockar nog med sin egen klocka, men föräldrarna har trots det satt Citizens på brukarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in