2021-06-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasKopro
I min värld betyder fem lax - femtusen kronor. (SEK) Du är nog den första jag någonsin sett som frågar vad 5 lax betyder.
Ok ok. Var lite osäker bara. Men Atlantic borde vara rätt för din budget. Fina schweiziska klockor, ok pris, typ 5 lök, jag menar lax.
Citera
2021-06-04, 21:38
Medlem
AtlasKopros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forplay
Äger själv en https://uropenn.se/citizen-super-sky-hawk-eco-drive-jy0020-64e/. Supernöjd. Ställer tiden automatisk och har solpanel som laddar batterierna. Den funkar alltid och.är relativt tålig. Tycker själv den är diskretare på armen än vad bilderna antyder men jag håller lite koll om något annat liknande exemplar går ner i pris. Jag gav ca 2000 kronor för min när det var någon form av studentrea.
Den där är för rörig för mig. Vill ha en clean urtavla.

Tänk en dykare. Ungefär så. När jag arbetar behöver jag egentligen inget mer än att klockan ska visa tiden. Jag behöver inget datum eller kronograf eller flashiga funktioner.

Men jag vill ändå se presentabel ut.
Citera
2021-06-04, 21:39
Medlem
AtlasKopros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Höj beloppet lite och köp en Omega
Det känns som att du inte riktigt läst trådstarten?? I vilken värld kan du få en ny Omega för runt 5 tuss.
Citera
2021-06-04, 21:40
Medlem
Certina har väl ett par i sin DS-serie som ligger runt 5K i pris?
Tycker annars en smartklocka är ganska smidig att ha i tjänsten för att snabbt kunna skumma igenom mail/sms utan att behöva ta upp telefonen.
Citera
2021-06-04, 21:44
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Den där är för rörig för mig. Vill ha en clean urtavla.

Tänk en dykare. Ungefär så. När jag arbetar behöver jag egentligen inget mer än att klockan ska visa tiden. Jag behöver inget datum eller kronograf eller flashiga funktioner.

Men jag vill ändå se presentabel ut.

Seiko dykare då. Stilrent och bra kvalitet.
Citera
2021-06-04, 21:48
Medlem
Visodate är mycket klocka för pengarna. Dock lite dyrare än summan som du anger.

https://www.klockia.se/visodate/gr/a/acier/cuir-brun/cad-opalin-t118.430.16.271.00
Citera
2021-06-04, 22:03
Medlem
Schweizisk automat 5000 kr. Hamilton, Certina, Tissot, Glycine, Victorinox och en massa mikromärken.
Bara klicka runt och se om du hittar nått du gillar.

Hamilton Field Khaki ligger väl till exempel runt 5000.
Citera
2021-06-04, 22:05
Medlem
Dimpens avatar
Rekommenderar en John Jernsparv. Ca 3.500 kr och med lyxkänsla.
Citera
2021-06-04, 22:22
Medlem
slutaletas avatar
Hade köpt på en beg Omega för runt 10-15k. Köpa något skit för 5000kr som tappar i värde är idiotiskt. Använder Datejust men tänker lite i samma banor, en billigare beg klocka och då Omega.
Citera
2021-06-04, 22:26
Medlem
Citat:
Det känns som att du inte riktigt läst trådstarten?? I vilken värld kan du få en ny Omega för runt 5 tuss.

Skrev höj belåppet lite och köp en Omega!
Citera
2021-06-04, 23:37
Medlem
Zorzarns avatar
Jag kör Luminox på jobbet, med gummiarmband då jag titt som tätt blir blöt om händerna (röris/rörsvetsare) Har funkat klockrent under alla år. Hyffsat reptåligt glas, och då ska tilläggas att den hamnar i kläm jävligt ofta mot betongväggar och dyligt. Finns några cleana modeller som inte fullständigt skriker amerikansk-militär-film.

Edit: Glömde länken på modellen jag kör med: https://www.klockmagasinet.com/luminox-black-ops-carbon-8882
Citera
2021-06-05, 00:45
Medlem
AtlasKopros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Seiko dykare då. Stilrent och bra kvalitet.
Var lite inne på en Seiko Prospex Sumo ett tag.

Men jag vet inte. Föredrar Schweziskt. Skulle nog kunna tänka mig att sträcka budgeten upp till 10k för en fin arbetsklocka som har utseendet och känslan av det jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in