2021-06-19, 16:02
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nja S har inget problem med C's politik men de har heller inget problem med V's politik. De vill mest bara sitta vid makten och kan bedriva vilken politik som helst.

Så sant som det är sagt. Sossarna är bara intresserade av att inneha utnämningsmakten. Vilken politik som skall bedrivas är en andrahandsfråga för S.
Citera
2021-06-19, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Får man inte anklaga ett parti för någonting bara för att det blivit valt i demokratiska val, nu har du väl ändå fått solsting?
Du anklagar S för valfusk. Eller vad är det du vill ha sagt?
Citera
2021-06-19, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
På vilken punkt har jag missuppfattat något? Sabuni kommer inte acceptera att Löfven på Söndag går V tillmötes och stryker punkt 44. Inte ens Lööf kommer göra det. Då är det helt plötsligt L och C som kommer fälla regeringen.

Du vet precis vad som kommer att hända tror du? Jag är övertygad om att ND fäller Löfven, och sedan blir det talmansrundor.
Citera
2021-06-19, 16:04
Medlem
Nu har den verkliga cirkusen kommit igång när Vänsterpartiets vice ordförande Ida Gabrielsson anser att Centerpartiet bär skuld för den annalkande regeringskrisen. Enligt Gabrielsson valde V att tolerera C:s stöd för regeringsbildningen under tydlig förutsättning att marknadshyror inte införs och nu måste C svara på om höjda hyror är viktigare än att hålla SD från makten, menar Gabrielsson och tillägger att Lööfs ”oresonlighet” kan få dramatiska konsekvenser.
Citera
2021-06-19, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Så sant som det är sagt. Sossarna är bara intresserade av att inneha utnämningsmakten. Vilken politik som skall bedrivas är en andrahandsfråga för S.
Sossen skulle kunna sälja sin morsa för utnämningsmakten och de befogenheter en regering faktiskt har.

Allt för att marinera hela statsapparaten med S-märkta människor. Detta är betydligt mer påverkande än andra beslut.
Citera
2021-06-19, 16:05
Bannlyst
Citat:
Du vet precis vad som kommer att hända tror du? Jag är övertygad om att ND fäller Löfven, och sedan blir det talmansrundor.
Jag tror också att ND fäller Löfven och att vi antingen får talmansrundor eller extra val.
Citera
2021-06-19, 16:06
Avslutad
Citat:
Du anklagar S för valfusk. Eller vad är det du vill ha sagt?

Jag har skrivit att jag inte utesluter det. Men du vet säkert att (S) aldrig skulle kunna få för sig att fuska?
Citera
2021-06-19, 16:08
Avslutad
hade jag varit i löfvens "skor" hade jag nog utlyst extraval, kanske redan i morgon för att slippa få sparken på måndag

allt som han gör nu kommer ju att påverka valet 2022 och blir det problem fram till det valet så är det nog kört för sossarna hur som helst

nä kör ett extraval så kanske s slipper kvarnstenen (mp) runt halsen 2022?

plus att det kan försvinna något mer parti (kanske 2 till?) som inte vill ha sossarna i en regering
sedan kan det bli nya förutsättningar och nya konstellationer för valet 2022
Citera
2021-06-19, 16:08
Avslutad
Citat:
Jag tror också att ND fäller Löfven och att vi antingen får talmansrundor eller extra val.

Det blir talmansrundor, och eventuellt extraval, men det senare är mycket osannolikt.
Citera
2021-06-19, 16:09
Bannlyst
Citat:
Jag har skrivit att jag inte utesluter det. Men du vet säkert att (S) aldrig skulle kunna få för sig att fuska?
Absolut. Det är helt uteslutet att S skulle sitta och manipulera valmyndighetens siffror eller byta ut SD-sedlar och lägga in S sedlar i alla vallokaler. Eller ens i en vallokal.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Att de har fuskat är ett faktum, frågan är bara i vilken omfattning
Citera
Bannlyst
Citat:
Det blir talmansrundor, och eventuellt extraval, men det senare är mycket osannolikt.
Med nuvarande mandatfördelning har jag svårt att se hur Löfven ska återväljas i talmansrundorna. I så fall måste C bli ett aktivt stödparti till Löfven utan att få igenom sina mest profilerade frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in